Ducato -06 2.8jtd käynnistyksenesto

Tekniikkaan ja virittämiseen liittyvää keskustelua. Tee-se-itse jutut, rakentelu- ja korjauskysymykset.
Tony.s
Viestit: 6
Liittynyt: 23.03.2018 13:59

Ducato -06 2.8jtd käynnistyksenesto

Viesti Kirjoittaja Tony.s »

Joo eli työpaikan pihalla on otsikon mukainen ducato josta entinen työntekijä oli hukannut avaimet . Auto oli kaksi vuotta sitten mennyt johonkin merkkikorjaamoon ja siihen oli tehty uusi avain mutta ei ole toiminut. Sitten kuulemma joku toinen työntekijä hommannut jonkun ajonestoboksin ja virnyt johonkin lukkoliikkeeseen koodattavaksi mutta ei siltikään . Auto on nyt seisonut jossain korjaamon pihalla sen kaksi vuotta kunnes se nyt hinattiin pihaan .

Hieman sekavasti selitetty mutta pointti siis on ettei se lähde käyntiin ja mittarissa palaa joku keltainen lukonkuva.

Olen lukenut hieman ajoneston ohituksesta ja että pitäisi porata pumpun päähän reikä ja sammutussolenoidi olisi siellä piilossa johon pitää syöttää virta niin ajonesto on ohitettu.

No tuossa vilkaisin pikaisesti niin pumppu joka nyt kai on se kyseessä oleva pumppu niin siinä päässä on kaksinapainen liitin enkä minä nyt oikein tajua että mihin kohti siihen ylipäänsä voi reiän porata .

Voisiko saada ohjeita tähän-06 ducaton ajoneston ohitukseen tai neuvoja ylipäänsä mitä tehdä ? Autolla on ajettu vain 160000 km ja johtajat oli sitä mieltä että se pitäisi saada käyttöön .
VTO
Viestit: 1431
Liittynyt: 06.07.2004 10:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ducato -06 2.8jtd käynnistyksenesto

Viesti Kirjoittaja VTO »

Taitaa olla tuo ohje poraamisesta ja virran syöttämisestä jakajapumpulliseen malliin. JTD on rail-pumpulla, joten ajonesto lienee rakennettu moottoriohjauksen yhteyteen?
Tony.s
Viestit: 6
Liittynyt: 23.03.2018 13:59

Re: Ducato -06 2.8jtd käynnistyksenesto

Viesti Kirjoittaja Tony.s »

No sitä mietinkin jotta kovin on pieni jakajapumpuksi .

Mikäköhän tässä sitte on mennnyt pieleen ?

Eikö sitä muka ecua tarvi opettaa uuelle ajonestoboksille ? Kun oon ymmärtänyt että uusi avain on koodattu uudelle ajonestoboksille ainoastaan .
Avatar
Wesulius
GFF
Viestit: 5128
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki mettäs.

Re: Ducato -06 2.8jtd käynnistyksenesto

Viesti Kirjoittaja Wesulius »

Tony.s kirjoitti: 28.03.2022 17:55 No sitä mietinkin jotta kovin on pieni jakajapumpuksi .

Mikäköhän tässä sitte on mennnyt pieleen ?

Eikö sitä muka ecua tarvi opettaa uuelle ajonestoboksille ? Kun oon ymmärtänyt että uusi avain on koodattu uudelle ajonestoboksille ainoastaan .
Tarvitset avaimen sirun , ajonestonboxin ja Ecun.
Tony.s
Viestit: 6
Liittynyt: 23.03.2018 13:59

Re: Ducato -06 2.8jtd käynnistyksenesto

Viesti Kirjoittaja Tony.s »

No niin arvelinkin . Sain myös vshvistuksen eilen että pelkkä avain ja ajonesto on koosttu toisilleen mutta ajonestoa einole koodattu eculle.

Vielä yksi kysymys: pk seudulla onko paikkaa mihin voisi viedä ja onnistuisi ? Tai onko täällä foorumilla ketään seppää joka saisi laitettua bitit ojennukseen ? Merkkiliikkeille sitä ei enää hinailla niille kun ei käy että kantaa pelkät boxit sinne. Tätä avainliikettä mikä oli avaimen ja ajonestom koodannut en ole vielä kysynyt että onnistuuko heillä ecunkin sopeutus .. epäilen kyllä että ei.
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8333
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: Ducato -06 2.8jtd käynnistyksenesto

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Lempäälässä voisi onnistua....
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
A Bart
Viestit: 903
Liittynyt: 17.12.2006 15:45
Paikkakunta: Pori

Re: Ducato -06 2.8jtd käynnistyksenesto

Viesti Kirjoittaja A Bart »

Tony.s kirjoitti: 29.03.2022 06:23 No niin arvelinkin . Sain myös vshvistuksen eilen että pelkkä avain ja ajonesto on koosttu toisilleen mutta ajonestoa einole koodattu eculle.

Vielä yksi kysymys: pk seudulla onko paikkaa mihin voisi viedä ja onnistuisi ? Tai onko täällä foorumilla ketään seppää joka saisi laitettua bitit ojennukseen ? Merkkiliikkeille sitä ei enää hinailla niille kun ei käy että kantaa pelkät boxit sinne. Tätä avainliikettä mikä oli avaimen ja ajonestom koodannut en ole vielä kysynyt että onnistuuko heillä ecunkin sopeutus .. epäilen kyllä että ei.
EIkös tämä ole skenaario jos vehje on uusi.
Heti kun laitetaan virrat päälle, koodaa ajonestoboksi itsensä ecuun.
Näin se ainakin menee saman ikäisessä alfassa, joka tuli tehtyä muinoin.
Eli nyt pitäisi saada tehtyä boksista "uusi" jolloin se koodautuu ajonestoon.
Vastaa Viestiin