Multijet 1.3D sammui

Tekniikkaan ja virittämiseen liittyvää keskustelua. Tee-se-itse jutut, rakentelu- ja korjauskysymykset.
jeQQ
Viestit: 934
Liittynyt: 27.09.2008 16:21
Paikkakunta: Vihti

Multijet 1.3D sammui

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Ajosta tyssähti. Starttaa mutta ei käy. Soppaa tankissa. Ei vikavaloja. Kohta korjaamolle mutta niistä huonoja kokemuksia.

Onks idiksiä?
VTO
Viestit: 1431
Liittynyt: 06.07.2004 10:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: Multijet 1.3D sammui

Viesti Kirjoittaja VTO »

Jakopäitä noista on mennyt, mutta eikö sen pitäisi generoida vikakoodeja ? Voi tietysti olla ihan perinteinen vikakin : ilmavuoto, suodatin tukossa.
Mahtaakohan myös yhden suuttimen sähköinen hajoaminen sammutaa moottorin.
mauricio
Viestit: 667
Liittynyt: 01.09.2019 21:12

Re: Multijet 1.3D sammui

Viesti Kirjoittaja mauricio »

Egr ?
stella
Viestit: 2016
Liittynyt: 06.12.2007 22:38
Paikkakunta: kuusankoski

Re: Multijet 1.3D sammui

Viesti Kirjoittaja stella »

Pyöriikö kone startatessa ns:"Normaalisti"...vai pyöriikö silleen, kuin tyhjää vain?......Jos jälkimmäinen vaihtoehto, niin jakopäästä lähtisin vikaa/syytä etsimään....
-fiat 127 Stella -82
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
Avatar
Luigi
Viestit: 9527
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Re: Multijet 1.3D sammui

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Olikos näissö sellainen ominaisuus, että ilmamassamittarin hajoaminen tekisi tämän oireen ainakin joskus? Ja irrottamalla siitä piuha auto taas kävisi jonkun varaohjelman turvin?
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
am
Viestit: 508
Liittynyt: 20.02.2003 15:35

Re: Multijet 1.3D sammui

Viesti Kirjoittaja am »

arvauksiin menee - diesel pumppu, paineanturi, suutinvuoto. Obd ja ecuscan näyttäisi nuo paineet käynnistäessä ja sen jälkeen...
MultiplaJTDmies
GFF
Viestit: 1305
Liittynyt: 22.01.2010 12:05
Paikkakunta: Päijät-Hämeestä pohjoiseen

Re: Multijet 1.3D sammui

Viesti Kirjoittaja MultiplaJTDmies »

Kammen asentoanturi? Multipla:n 1,9:ssä mennyt jo kaksi kertaa vähän reilun 471 000 km matkalla, molemmilla kerroilla aika tasan 160 000 km takana, ja erittäin kuumilla kesäkeleillä. Ekalla kerralla vaihtoi vartissa autosähköliike, tokalla kerralla tein itse autotallin lattialla, keula kohotettuna ja tuettuna, alta käsin.Tyypillistä täydellinen sammahtaminen ajossa ilman ennakko-oireita. Isossa jtd:ssä anturi on aika helposti vaihdettavassa paikassa lohkon takana vauhtipyörän vieressä, muutaman kympin osa, boschilainen. Kuvaamiisi oireisiin sopii muuten, mutta muutaman minuutin jäähtyminen yleensä palauttaa anturin sähköiset ominaisuudet, ja auto käy taas ennalta-arvaamattoman ajan normaalisti - kunnes mötkähtää sammuksiin. Tätä alkaa tulla yhä useammin anturin ollessa loppusuoralla. Jos heti yrittää startata "kuolion" jälkleen, ei mitään vaikutusta, kiivaasti pyörii, mutta ei lähde tulille; tosiaan vajaa 5min odottelua, ja taas mennään tämän vian puolesta.
50 vuotta ja 127:sta Panda-"Nallukan", "Uuno(je)n", Zastava 1100:n, Ritmon, Tipo(je)n ja Punto(je)n kanssa Multiplahan ynnä Y10:iin, Musaan sekä uuteen Ypsiloniin!
D.Oblo
Viestit: 3
Liittynyt: 14.07.2019 05:33

Re: Multijet 1.3D sammui

Viesti Kirjoittaja D.Oblo »

Polttoainepumppu mutta siitä minulle tuli rail paineista vikakoodi. Meno tyssäsi moottoritiellä kuin seinään. Hetken odottelun jälkeen lähti kuitenkin käyntiin ja matka jatkui noin 100km kerrallaan. Muutamaa viikkoa aiemmin ilmeni pientä nykimistä. Kuuluuko surinaa tankista kun kääntää virrat päälle.
jeQQ
Viestit: 934
Liittynyt: 27.09.2008 16:21
Paikkakunta: Vihti

Re: Multijet 1.3D sammui

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Jeps, toivottavasti mennään tonne kampuran anturille tai polttoainepuolelle. Mielestäni starttasi ihan normaalisti. Oli kyllä valtavan kuuma kesäpäivä ja en enää testaillut 10min jäähtymisen jälkeen enempiä.

Perseestä noi vakuutukset, kun hinauttavat "lähimmälle osaavalle" korjaamolle. On 50km matka hakea se sitten himaan tuolta lähimmältä korjaamolta. Noh, onneksi sentään tässä PK seudun sisään lahosi eikä missään pidemmän reissun päällä.

Keskiviikkona / sen jälkeen ilmoitti paja, että kerkeävät katsomaan. Ajattelin, että ehkä antaa tämän kerran tehdä diagnosointia, josko löytäisivät vian helpolla ja korjaaminenkin onnistuisi, niin ei tartteisi välttämättä tuota hinauksen vaivaa nähdä.

Kiitoksia vinkeistä. Toivotaan, että ei tarvitsisi itse ähertää - on vaan pajoista surkea kokemus. :lol:
jeQQ
Viestit: 934
Liittynyt: 27.09.2008 16:21
Paikkakunta: Vihti

Re: Multijet 1.3D sammui

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Jakoketju :thumb: Tarviiks joku varaosiks / laittoon? :D :D
uk350
Viestit: 323
Liittynyt: 27.11.2014 09:11

Re: Multijet 1.3D sammui

Viesti Kirjoittaja uk350 »

on kyllä liian kaukana mulle mutta kysytään nyt kuitenki et mikä koppa ja vm?
jeQQ
Viestit: 934
Liittynyt: 27.09.2008 16:21
Paikkakunta: Vihti

Re: Multijet 1.3D sammui

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

uk350 kirjoitti: 03.07.2021 23:38 on kyllä liian kaukana mulle mutta kysytään nyt kuitenki et mikä koppa ja vm?
Myyntipuolella ilmo. 5d ja oisko tuo ollut 2007. AC toimii hyvin ja penkinlämmittimet. :thumb:
Uno_mas
Viestit: 114
Liittynyt: 15.08.2019 10:21
Paikkakunta: Tampere

Re: Multijet 1.3D sammui

Viesti Kirjoittaja Uno_mas »

jeQQ kirjoitti: 30.06.2021 14:08 Jakoketju :thumb: Tarviiks joku varaosiks / laittoon? :D :D
Menikö ketju poikki ihan varottamatta? Jakopää ollut ihan äänetön ennen hajoamista?

Siksi vain kyselen, kun tämän topicin pelästyttämänä vaihdoin jakopään omaani varmuuden vuoksi.
Tuolla mun on menty 220000 eikä se ketju mitenkään älyttömästi ollut venynyt. Ainakin osien vuosileimojen perusteella oli alkuperäinen.
Fiat barchetta -98
Fiat grande punto multijet -08
Fiat 126 -75
jeQQ
Viestit: 934
Liittynyt: 27.09.2008 16:21
Paikkakunta: Vihti

Re: Multijet 1.3D sammui

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Ei meteleitä, ei varoituksia ja kytkin pohjassa - piti risteyksestä lähteä mut ei lähetty.

N. 280tkm ajeltu.

Mitähän tällaisen katista saisi rahaa? Ei oikein tunnu kaupaksi menevän, voisin ottaa katin, turbon, valot, akun ym talteen ja iskeä paaliin. Ellei joku sitten ensi vuoden romiskamppiksiin halua. :mrgreen:
Uno_mas
Viestit: 114
Liittynyt: 15.08.2019 10:21
Paikkakunta: Tampere

Re: Multijet 1.3D sammui

Viesti Kirjoittaja Uno_mas »

Romuliike Mäki maksoi kaverille 70€ diesel Volvon alkuperäisestä katti/hiukkasloukusta.

Mua saattaisi se turbo kiinnostaa, jos on alkuperäinen tai joku tunnetun merkkinen. Mulle on vaihdettu 70€ kiinanahdin merkiltään turbocharger :lol:
Muutama muukin osa saattaisi kiinnostaa. Riippuen tietysti osien hinnasta.
Fiat barchetta -98
Fiat grande punto multijet -08
Fiat 126 -75
Vastaa Viestiin