Kenwoodin hajautetut autoviihdesysteemit

Italomerkkeihin liittymätöntä keskustelua, aihe on vapaa.
Avatar
Ippe
GFF
Viestit: 2606
Liittynyt: 27.09.2004 16:20
Paikkakunta: Helsinki 91

Kenwoodin hajautetut autoviihdesysteemit

Viesti Kirjoittaja Ippe »

Mun käyttöautossani (Saab 9-5) on alkuperäinen 2000-luvun alkupuolen hajautettu viihde- ja navigointijärjestelmä ja olen miettinyt että mitä kaikkea siihen saisi päivitettyä.

Kojelaudassa on siihen tarkoitettu merkkikohtaisella raamilla oleva kosketusnäyttöyksikkö SVT-M700 ja pääosaa näyttelee STC-M700 -radioyksikkö. Näiden kavereina on CD-boksi ja DV-3200 -navigointiyksikkö. Autossa on vielä auton oma vahvistinkin.

Näitähän Kenwoodin systeemejä on kai ollut monella automerkillä ja niiden osia voi vaihdella. Tosin Suomessa käytettyjä osia ei tunnut olevan kobin paljoa tarjolla.

Mietin että saisiko tuohon jotain Android tai Raspberry-viritystä kiinni?
Fiat X1/9 1500 5-Speed -80 ja 126 - 76
Neverth
Viestit: 353
Liittynyt: 03.11.2012 14:45

Re: Kenwoodin hajautetut autoviihdesysteemit

Viesti Kirjoittaja Neverth »

Pikaisesti vilkaisin niin näin ainankin neljää erilaista kojelautaa radion osalta.

Aliexpressissä oli muutama 2din sovitettu android radio johtosarjoineen, laadusta ei tietoa. Halvemmalla ja paremmalla voi päästä jos ostaa 2din adapterin ja tekee sarjan itse johonkin radioon.

Vahvistimesta en tiedä, ohjataanko sitä erikseen vai ottaako muista lähdöistä vakiovahvistuksella.
CAN varmaan integroitu rattipainikkeiden osalta vai meneekö vielä jännitteenjakajalla...
Avatar
Ippe
GFF
Viestit: 2606
Liittynyt: 27.09.2004 16:20
Paikkakunta: Helsinki 91

Re: Kenwoodin hajautetut autoviihdesysteemit

Viesti Kirjoittaja Ippe »

Itse ajattelin sellaista Android-viritystä, joka korvaa Kenwwodin radioyksikön, mutta ohjauspaneelina toimiva kosketusnäyttö jää alkuperäiseksi.

Jos kojelaudan yksikön vaihtaa, niin silloin tuohon voi laittaa ihan minkä tahansa uuden 2din-radion, mutta silloin pitää tehdä aika paljon johdotuksia juuri alkuperäisen radion sijainnin takia.
Fiat X1/9 1500 5-Speed -80 ja 126 - 76
Vastaa Viestiin