Lancia Kappa vikavalo
Lancia Kappa vikavalo
Kukahan osaisi kertoa, mitä taulussa teksti: avaria impianto controllo motore, mahtaakaan olla suomeksi/tarkoittaa ?
Re: Lancia Kappa vikavalo
Kun tuon syötti google kääntäjälle ja valitsi kääntämään englannille, tuli vastaus:
"engine control system failure"
Eli suomeksi moottorin ohjausjärjestelmän häiriö.
"engine control system failure"
Eli suomeksi moottorin ohjausjärjestelmän häiriö.
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Lancia Kappa vikavalo
Ok.kiitos.
Vaikuttaa siltä, että kyseessä olisi ilmamassamittarin häiriö. Anturi ehkä likainen.
Täytyy tutkia edelleen.
Vaikuttaa siltä, että kyseessä olisi ilmamassamittarin häiriö. Anturi ehkä likainen.
Täytyy tutkia edelleen.
Re: Lancia Kappa vikavalo
Eikö sitä voi kääntää englannin kielelle, niin käy helpommin tuo arvailu.
Toki jos on alkupään sarjaa, muuttuu asteet näytössä farenheiteiksi.
Tai sitten lukaisee vikakoodit siitä, kappassa on se 3 pinninen liitin mistä ne saa ulos.
Toki jos on alkupään sarjaa, muuttuu asteet näytössä farenheiteiksi.
Tai sitten lukaisee vikakoodit siitä, kappassa on se 3 pinninen liitin mistä ne saa ulos.
Re: Lancia Kappa vikavalo
Ok. Mistähän tuon 3 pinnisen liitännän löytää ? Ja millä laitteella vikakoodin pystyy lukemaan.
Kappa on ollut minulla vasta viikon verran, ja paikat on vielä vähän hakusessa.
Puhdistin ilmamassa mittarin anturin, eikä vikailmoitusta ole toistaiseksi näkynyt.
Kappa on ollut minulla vasta viikon verran, ja paikat on vielä vähän hakusessa.
Puhdistin ilmamassa mittarin anturin, eikä vikailmoitusta ole toistaiseksi näkynyt.
Re: Lancia Kappa vikavalo
Töpseli on ratin alla olevan luukun alla, ja sen ruuvit saa kätevästi auki virta-avaimella, suurin pyörtein sin sisäilmatunnistimen alapuolella.
Multiecuscan lukee kappaa kätevasti, kunhan on fiatin 3 pinninen adapteri KKL kaapelin kaverina.
Moottoriversiosta riippuen saattaa saada koodit elm kaapelillakin, sitähän me ei tiedetä millä koneella tuo sun on.
Yleensä kappan sähkö-ongelmat poistuvat kätevästi kun lisää maajohdon akun -liittimestä korin runkoon.
Siinä on se - kaapelin puristusliitos joka hapettuu ja korin maapotentiaali katoaa.
SItten on kivoja hassuja sähkö-oireita.
Multiecuscan lukee kappaa kätevasti, kunhan on fiatin 3 pinninen adapteri KKL kaapelin kaverina.
Moottoriversiosta riippuen saattaa saada koodit elm kaapelillakin, sitähän me ei tiedetä millä koneella tuo sun on.
Yleensä kappan sähkö-ongelmat poistuvat kätevästi kun lisää maajohdon akun -liittimestä korin runkoon.
Siinä on se - kaapelin puristusliitos joka hapettuu ja korin maapotentiaali katoaa.
SItten on kivoja hassuja sähkö-oireita.
Re: Lancia Kappa vikavalo
Kiitos paikannuksesta. Ilmamassa anturi toimii eikä vika ilmoituksia ole ilmaantunut. Hakusessa on vielä raitisilma suodattimen paikka. Hansikaslokeron alle en ole vielä katsonut. Bensamittari ei myöskään toimi. Valkoinen "tyhjä" valo kyllä palaa, elikkä virtaa saa. Onkohan muuta vaihtoehtoa kuin yrittää löytää uusi anturi. Vaan tuota maadotusta täytyy kokeilla. Muita mielenkiintoisia sähkö häiriöitä odotellen
Re: Lancia Kappa vikavalo
Kerro nyt ihmeessa Kappasi vuosimalli ja moottoriversio, niin on helpompi auttaakin. Gurujenkin kyvyillä on rajansa.
Onnittelut hienosta autovalinnasta!
Onnittelut hienosta autovalinnasta!
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: Lancia Kappa vikavalo
Totta,
Auto on vm. 94, 2l bensankone
Auto on vm. 94, 2l bensankone
Re: Lancia Kappa vikavalo
Raitisilmasuodattimen pitäsi olla siinä pyyhkimien välissä olevan luukun alla.
Kannattaa hakea suosiolla alfa 166 sopiva, niitäkun yleensä saa, kappaan ei
Bensatankin anturin liittimen kävisin kyllä ensin läpi ennen anturin vaihtoa, löytyy takaluukusta takapyörien välissä olevan luukun alta.
Saattaa lähteä toimimaan kunhan ottaa liitiimen auki ja työntää kiinni. Valo palaa silloin kun bensaa on vähän, ja muistaakseni vilkkuu jos johto on poikki, voi olla vuosimallieroja.
Kannattaa hakea suosiolla alfa 166 sopiva, niitäkun yleensä saa, kappaan ei
Bensatankin anturin liittimen kävisin kyllä ensin läpi ennen anturin vaihtoa, löytyy takaluukusta takapyörien välissä olevan luukun alta.
Saattaa lähteä toimimaan kunhan ottaa liitiimen auki ja työntää kiinni. Valo palaa silloin kun bensaa on vähän, ja muistaakseni vilkkuu jos johto on poikki, voi olla vuosimallieroja.
Re: Lancia Kappa vikavalo
Luukun alta löytyi vain sarja releitä, vai olisiko niin, että raitisilma suodatin on niiden alla.
Bensa tankin anturin liittimien puhdistus ei tuonut toivottua tulosta. Mittari liikahtaa aavistuksen, mutta varoitus valo
Jää palamaan.
Auto on ollut seisonnassa 5 vuotta, (tankki lähes tyhjänä)ja voisiko olla että anturi on oksidoitunut. Mittarin
näyttöhän perustuu muuttuvaan vastukseen. Maadoitus saattaa myös olla osasyyllinen.
Tutkiminen jatkuu
Bensa tankin anturin liittimien puhdistus ei tuonut toivottua tulosta. Mittari liikahtaa aavistuksen, mutta varoitus valo
Jää palamaan.
Auto on ollut seisonnassa 5 vuotta, (tankki lähes tyhjänä)ja voisiko olla että anturi on oksidoitunut. Mittarin
näyttöhän perustuu muuttuvaan vastukseen. Maadoitus saattaa myös olla osasyyllinen.
Tutkiminen jatkuu
Re: Lancia Kappa vikavalo
Jokos tämä on ajossa?
Re: Lancia Kappa vikavalo
Kyllä on nyt ennen talvilepoa päivittäisessä käytössä. Hienosti liikkuu. Vääntöä löytyy ja bensaa palaa 8,5 l/100 km.
Kilometrejä on mittarissa nyt 180 tkm. Auto on muuten täysin ruosteeton ja katsastusmies laittoikin leiman
paperiin ihmetellen, ettei ole kyseistä mallia ennen katsastanut.
Täyshuolto on tehty, molemmat remmit ja kaikki suodattimet sekä nesteet vaihdettu. Kytkinpaketti vaihdettu.
Ilmamassamittari puhdistettu, eli ei pala enää mitkään vikavalot. Uudet Gislavedit alla. Ilmastointi pesty.
Paitsi polttoainemittari näyttää vielä tyhjää tankkia. Mutta kun ei vaikuta ajoon, tutkiminen on jäänyt työlistalle.
Kuin myös vasemman puolen takaoven keskuslukon epäsäännöllinen toiminta.
Kilometrejä on mittarissa nyt 180 tkm. Auto on muuten täysin ruosteeton ja katsastusmies laittoikin leiman
paperiin ihmetellen, ettei ole kyseistä mallia ennen katsastanut.
Täyshuolto on tehty, molemmat remmit ja kaikki suodattimet sekä nesteet vaihdettu. Kytkinpaketti vaihdettu.
Ilmamassamittari puhdistettu, eli ei pala enää mitkään vikavalot. Uudet Gislavedit alla. Ilmastointi pesty.
Paitsi polttoainemittari näyttää vielä tyhjää tankkia. Mutta kun ei vaikuta ajoon, tutkiminen on jäänyt työlistalle.
Kuin myös vasemman puolen takaoven keskuslukon epäsäännöllinen toiminta.