Ilmeisesti tähän on vaihdettu pyyhkijöiden viiksi joskus (tarkasti kun katsoo, niin ei ole yhtä kulunut kuin valoviiksi) ja tällöin liekkö jäänyt vetämättä rattiakselin päätymutteri momenttiin. Otin tuossa bägin irti ja kyseinen mutteri pyöri sormin...wellu kirjoitti: ↑11.12.2021 18:36 Öööh, miten näistä saa ratin irti?
Tai ratin saa irti näköjään ajamalla 325tkm, mutta miten näistä saa bagin purettua? Eli onko stiloon jotain stilolle ominaista turvallisuushohjetta ratin ja sen bägin irroittamiseen?
Tossa kävin 100km pääs ja kotiin tullessa huomasinnettä ratti on löysällä. Klonksuu ja heiluu kuin hulkun mulukku mielettömän perseessä...
Ohjeet seuraavanlaiset:
- Akun napa irti ja odottelua VÄHINTÄÄN 20 MINUUTTIA (minä kävin välissä kaupassa ja tankilla, joten "odottelin" noin 50 minuuttia)
- Kääntää ratin 90° tai ylösalaisin, helpottaa bägin pulttien avaamista.
- 5mm kuusiokoloavain ja kolme pulttia ratin takaa "syvennyksistä" auki, tämän jälkeen bägi irtoaa varovasti vetämällä irti ratista.
- Kun bägi on irti, niin bägin "panoksen" perästä lähtee kaksi liitintä irti puristamalla niitä kiinni pitävät kynnet pohjaan ja vetämällä. Liittimet on värikoodattu ja sopivat vain yksinpäin paikoilleen.
Kun sitten kävin koeajolla operaation jälkeen niin huvikseni mittailin taas lämpötiloja. Kelin ollessa -2°C tuli tuulilasille taajamapyörityksessä 45-50°C ilmaa ja jaloille 60°C, puhallin täysillä.