Wellun punainen kanisteri - Fiat Stilo M.W.

Kertomuksia italialaismerkkeihin liittyvistä projekteista. Kyselyitä ei tänne, vaan tekniikkaosioon!
Avatar
wellu
Viestit: 6164
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Wellun punainen kanisteri - Fiat Stilo M.W.

Viesti Kirjoittaja wellu »

Itseasiassa jos jollakulla olisi Jyväskylän alueella sopivanlainen käytetty termari, niin voisin päittäin vaihtaa ton uuden kanssa.
Toi uusi on siis Gatesin paketissa, mutta kyljessä lukee Calorstat.

Voin illalla koettaa saaha tänne kuvan, että mikä ahdistaa.
Minkä huollan, sen korjaan...
Avatar
wellu
Viestit: 6164
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Wellun punainen kanisteri - Fiat Stilo M.W.

Viesti Kirjoittaja wellu »

wellu kirjoitti: 21.11.2021 17:23 Itseasiassa jos jollakulla olisi Jyväskylän alueella sopivanlainen käytetty termari, niin voisin päittäin vaihtaa ton uuden kanssa.
Toi uusi on siis Gatesin paketissa, mutta kyljessä lukee Calorstat.

Voin illalla koettaa saaha tänne kuvan, että mikä ahdistaa.
Noniin, tuossa kuva puretusta termarista:

Kuva
Eli punaisella nuolella ja ympyrällä (ympyrä ja nuoli, siitä alkaa huoli, heh heh...) korostettuna tuo termarin lähdön reikä ja se viiste, mistä puhuin. Kaikissa näkemissäni FIRE -termostaateissa on tuossa kohdin ollut ihan perinteinen koneistettu "rappu" johon termostaattielementin lautanen menee sisälle sulkien kanavan.

Keltaisella nuolella merkkasin tuon termostaattielementin lautasen, jollaista en ole vielä omissa FIRE-pohjaisessa nähnyt. Kumivulkanoitu lautanen, joka vaikuttaa olevan isompi kuin ns. "perus peltinen".

Olisi nyt tarve termostaattikotelolle, josta puuttuu tuo viiste tuosta termostaattielementin paikalta, vaan siinä on se perus rappu. Voin toki kokeilla kattilassa, mikä on tuon termostaatin todellinen aukeamislämpötila ja asentaa paikoilleen, jos ei muuta keksi. Alkaa olla holodna.
Minkä huollan, sen korjaan...
Avatar
wellu
Viestit: 6164
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Wellun punainen kanisteri - Fiat Stilo M.W.

Viesti Kirjoittaja wellu »

Vihdoin ja viimein sain käsijarruvaijerit vaihdettua. Olihan työmaa!
Peruutin auton korkeille rampeille ja sidoin kuormaliinoin auton paikoilleen ja työn ääreen. Kun suussa oli kilo hiekkaa ja neljä kiloa vaatteiden päällä, oli vaijerit vaihdettu.
Pari ongelmaakin oli. Ensinnäkin kaikki vaijerien kiinnitykset meni rikki avattaessa - tämä oli kyllä odotettavissakin. Mutta uusissa vaijereissa vaijerin kuoren kiinnityshahlojen kumit olivat ns liukuvat, kun alkuperäisissä ne olivat kiinteät. Vaijeria ei millään meinannut saada pingoitettua oikein, koska halusi aina oikaista itsensä vasten takarengasta. Laitoin pirusti nippusiteitä, josko toimisi.

Nyt lisäsin myös moottoritilan alamuovit paikoilleen, huuhtelin kennon ja vaihdoin termostaatin. Samalla lisäsin ilmauslinjan kokeeksi kennon paluuletkuun. Kotimatkalla -8°C pakkasessa kesti pitää puhaltimen ja lämmöt täysillä, sormille tuli kuumaa ja mittari jökötti pystyssä.

Nyt oothellaan kelejä ja työmatkaa, että vaikuttiko mihinkään mikään. Jos meinaa lämmin loppua sisältä, niin sitten muokattua termaria. Nyt meni se Gates (Calorstat) 87°C termari, joka kattilassa keittäen alkoi hitaasti avautumaan paistomittarin näyttäessä 85°C.
Minkä huollan, sen korjaan...
Avatar
wellu
Viestit: 6164
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Wellun punainen kanisteri - Fiat Stilo M.W.

Viesti Kirjoittaja wellu »

wellu kirjoitti: 27.11.2021 18:49
Nyt oothellaan kelejä ja työmatkaa, että vaikuttiko mihinkään mikään. Jos meinaa lämmin loppua sisältä, niin sitten muokattua termaria. Nyt meni se Gates (Calorstat) 87°C termari, joka kattilassa keittäen alkoi hitaasti avautumaan paistomittarin näyttäessä 85°C.
Aamulla paleli niin perkeleesti (-15) mutta pistin lyhyen työmatkan piikkiin. Töistä lähtiessä annoin 30min käydä tyhjää puhallin pienellään. Ei edes 1/4 ollut mittari noussut.
4km motaria niin viisari nousi puoliväliin, sisälle tuli lämmintä ilmaa. Taajamassa lämmöt laskee jos puhalluksen laittaa täysille.

En tajua mihin tuo hukkaa lämpönsä. Hukatkoon toisaalta minme haluaa, en ihan hirveästi jaksa enään perehtyä.
Minkä huollan, sen korjaan...
Avatar
wellu
Viestit: 6164
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Wellun punainen kanisteri - Fiat Stilo M.W.

Viesti Kirjoittaja wellu »

wellu kirjoitti: 21.11.2021 21:08
wellu kirjoitti: 21.11.2021 17:23 Itseasiassa jos jollakulla olisi Jyväskylän alueella sopivanlainen käytetty termari, niin voisin päittäin vaihtaa ton uuden kanssa.
Toi uusi on siis Gatesin paketissa, mutta kyljessä lukee Calorstat.

Voin illalla koettaa saaha tänne kuvan, että mikä ahdistaa.
Noniin, tuossa kuva puretusta termarista:

Kuva
Eli punaisella nuolella ja ympyrällä (ympyrä ja nuoli, siitä alkaa huoli, heh heh...) korostettuna tuo termarin lähdön reikä ja se viiste, mistä puhuin. Kaikissa näkemissäni FIRE -termostaateissa on tuossa kohdin ollut ihan perinteinen koneistettu "rappu" johon termostaattielementin lautanen menee sisälle sulkien kanavan.

Keltaisella nuolella merkkasin tuon termostaattielementin lautasen, jollaista en ole vielä omissa FIRE-pohjaisessa nähnyt. Kumivulkanoitu lautanen, joka vaikuttaa olevan isompi kuin ns. "perus peltinen".

Olisi nyt tarve termostaattikotelolle, josta puuttuu tuo viiste tuosta termostaattielementin paikalta, vaan siinä on se perus rappu. Voin toki kokeilla kattilassa, mikä on tuon termostaatin todellinen aukeamislämpötila ja asentaa paikoilleen, jos ei muuta keksi. Alkaa olla holodna.
Tämän syy oli idiootti, joka katsoo peilistä aamuisin hampaita harjatessa. Unipöhnässä tilasin unon termariin sopivan elementin. Unossa/8V firessä on pykälää pienempi termarin lähtö ja täten elementti hiukan pienempi.
Tosin, uudella termarilla lämmöt pysyy nyt kyllä kurissa, joten taidan jättää tuon 87 asteisen paikalleen.

Tässä nyt palellut useampana aamuna töihin ajaessa ja muutenkin körötellessä. Kabiinin lämpeämisessä näillä -10 pakkasilla on mennyt luvattoman kauan, noin tunti niin ei ole horkka sisällä. Lämppärin kennon huuhtelin jo kerran, mutta eilen oli menttaliteetti mennä huuhtelemaan se sitruunahapolla. Periaatteella "ei se ota jos ei annakkaan" tiedostaen riskit, koska ei tällä ole voinut ajaa jos pakkasta on -15 tai enempi.

Aamulla parkkipaikalle, -23 näytti keittiön mittari. Hiukan vaivoin käymään ja "PIIP PIIP PIIP CHECK ENGINE!" sa stumppas siihen, punainen moottorin vikavalo. Uudestaan käymään ---> keltainen vikavalo. Syylärin pääty päätti alkaa vuotamaan reilummin, nesteet vähissä. Senverran oli, että nilkutin töihin, kun lämpöäkin alkoi hetken kuluttua tulemaan sisälle.

Juoksutin STP:n syylärin paikka-aineen syylärikierron läpi noin 30 minuuttia, tulppasin kennon kierron tämän ajaksi. Tuon jälkeen huuhtelin koko järjestelmän moneen kertaan 60 asteisella vedellä. Sitten kaadoin 2l kiehuvan kuumaa noin 5% sitruunahappoa kennon paluuletkusta kennon täyteen ja jäin odottelemaan. Odotellessa leikkelin kumista maskin aukkoihin tulpat, nyt on koko maski ummessa.

30 minuutin jälkeen aloin huuhtelemaan ja ensin tuli jotain tummaa limaa ulos kennolta. Huuhtelin molempiin suuntiin melkoisella paineella ja vesimäärällä noin tunnin 60 asteista vettä ja varmaan luokkaa 5000l meni vettä (päijänteessä riittää kapasiteettia).

Tuon jälkeen vielä huuhtelin syylärin ja koko järjestelmän, asensin letkulämmittimen ja nesteet koneeseen. Ilmasin huolellisesti huudattamalla ja kaikki oli ok. SIsälle tuli noin 70 asteista ilmaa, kun auto oli 20 asteisessa hallissa. Nesteet näytti pysyvän sisällä, joten siivoaminen ja koeajo + kotimatka.

Pakkanen oli kirinyt ja parhaimmillaan oli mittarissa -25°C. Maantiellä tuossa pakkasessa sisälle tuli noin 44-45°C ilmaa (mulla paistomittari kojelaudan suulakkeissa). Välillä kun maantiellä tuli jonnekkin laaksonpohjalle, jossa pakkanen lauhtui alle jonnekkin -17 tietämille, tuli sisälle yli 50 asteista ilmaa.

Tuon paremmaksi tuota ei saa ja jos jollakulla on lämmin/kuuma stilo, niin sitten meillä on eri kenno tai joku muu asia erona. Tuolla ilman lämpötilalla koppia ei saa kuumaksi, mutta tälläkertaa ei ainakaan etulasit ollu ummessa eikä varpaita palellut. Viime talvena tommosessa kelissä ajoin kerran ja silloin meni etulasitkin jäähän ja jalat paleltuivat todella pahasti. Taajamassa kone alkaa jäähtymään, jos sisälle pyytää täyden lämmön puhallin 3 tai 4 nopeudella.


Mutta, nyt se syyläri. Kyllä se alkoi vuotamaan ja mikä neuvoksi? Stilon syyläri puretaan alaspäin. Syylärin alta muovinen "lauta" irti, letkut irti ja sen pitäisi liukua sieltä välistä alaspäin. Tosin, olen kuullut että lähtisi purkamalla ihan ylöspäinkin - miten? Olen myös kuullut, että niiden letkuliitosten tilalle saisi laitettua ns. normaalin klemmariliitoksen - miten?

Stilon letkut ovat siis sellaisilla muvoholkeilla ja puristusklipsuilla kiinni.
Minkä huollan, sen korjaan...
Avatar
wellu
Viestit: 6164
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Wellun punainen kanisteri - Fiat Stilo M.W.

Viesti Kirjoittaja wellu »

Osaisiko joku neuvoa, mistä tarkalleen pääsisi näkemään ja tarkistamaan ilmanpoistoräppänät? Eilisen jälkeen olen miettinyt, eikö tässä kierrä ilma ollenkaan tai jotain...

Kun tuo syyläri alkoi vuotamaan ja pakkanenkin paukkui pari päivää -25°C lukemissa, niin oli pakko hakea toinen auto (eiku fordi), ettei perheen huoltovarmuus kärsi. Tällä ajaminen alkoi olemaan kivuliasta jo nuissa pakkaslukemissa (palelu, koppi ei vain lämpene perkele).

Fjord piti hakea 100km:n päästä ja otin kaveriksi toisen raavan ja ison ukon ajamaan toinen auto takaisin kotiin. Mennessä ajoin maantiellä vitonen päällä (tulee hieman lämpimämpää ilmaa sisälle kuin kutosella ajellessa) ja puhallin oli koko matkan täysillä jaloille + lasille. Silti auton mittarin näyttäessä -21°C, meni etulasitkin puoliksi jäähän sisäpuolelta. Takalasit olivat kaikki aivan ummessa. Perillä tärisin kuin haavanlehti melkein heti kun astuin autosta ulos, koska oli jo valmiiksi kylmettynyt olo, lattialla ollut lumi ei ollut muuttanut olomuotoaan tuon 100km:n matkalla.

Noh, "uusi" auto alle ja kaverin kanssa keula kohti kotia. Noin 10km:n ajon jälkeen tärinä lakkasi ja 20km:n jälkeen minulla oli hiki. Tämä siis foordissa, kaveri ajoi perässä Stilolla. Mietin sitten loppu kotimatkan, että lämppäri tuuppaa varmaan 70°C ilmaa kabiiniin, kun tuntui olevan aika lämmin, vaikka pakkasta oli reilusti. Tänään sitten laitoin paistomittarin tuon edm. fordin kojelaudalle ja vielä mitä! Fordson puhaltaa sisälle melko nopeasti 20°C ilmaa, siitä hissukseen 30 ja lopulta noin 40-45°C. Eli ei sen lämpimämpää ja jopa haaleampaa kuin stilo, mutta tuolla ei palele, lumi sulaa lattioilta jne.

En keksi mitään muuta syytä kuin ettei Stilossa kierrä ilma, kuinka lähteä asia ratkomaan? Voisin koittaa käydä ajelemassa vielä takaikkunat raollaan. Se vain tuppaa kierrättämään niistä rakosista kylmää sisälle senverran, että lattiat viilenevät entisestään.

Kaveri muuten ajeli välillä perässä nelosella, koska oli kuulemma maiharit alkaneet kylmettymään. Semmonen 10-15km nelosella 80kmh, niin taas tarkeni hetken ajamaan "normaalisti"...

Ja riittävän vahvaa nestettä oli koneessa tarpeeksi koko matkan.
Minkä huollan, sen korjaan...
Avatar
Aero
Viestit: 300
Liittynyt: 24.02.2016 23:16
Paikkakunta: Janakkala
Viesti:

Re: Wellun punainen kanisteri - Fiat Stilo M.W.

Viesti Kirjoittaja Aero »

wellu kirjoitti: 08.12.2021 18:00 En keksi mitään muuta syytä kuin ettei Stilossa kierrä ilma, kuinka lähteä asia ratkomaan? Voisin koittaa käydä ajelemassa vielä takaikkunat raollaan. Se vain tuppaa kierrättämään niistä rakosista kylmää sisälle senverran, että lattiat viilenevät entisestään.
Oisko tilanne sittenkin just päinvastanen? Meinaan jos lämppäri tuuppaa kuumaa sisään ja ilma ei vaihdu, niin eikö sen sisustan pitäsi nimenomaan lämmitä, kun eihän se kuuma sieltä silloin oikein ulos pääse.

Sen sijaan, jos kabiinissa käykin jostain väärästä reiästä liiankin kova huiku ja ilma vaihtuu niin, että se lämppärin sisään pöhnöttämä lämpö lähtee vaihtuvan ilman myötä myös samantien pihalle, niin kyllä luulisi kylmä tulevan. Jos huiku käy esim. jalkatilan kautta, niin ilmavirtaa ei välttämättä jollain maihareilla edes vetona huomaa, mutta kylmyys kyllä iskee.
Vahvasti eurooppalaisperustaisen käyttö- ja harrastekaluston moottorileluharrastaja.

Alfa Romeo 159 V6 Q4 Berlina *2 // Ferrari 348TB // TVR 350i DHC // Triumph Daytona 955i // Fiat 580 DT
Avatar
wellu
Viestit: 6164
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Wellun punainen kanisteri - Fiat Stilo M.W.

Viesti Kirjoittaja wellu »

Niinpäniin. Viimetalvena löysin pari löysää läpivientiä ja laitoin ne paikoilleen jonka myötä vedontunne hävisi. Nyt en löytänyt tulipellistä enään vuotoja, eikä tuulilasikaan vuoda (itse vaihdoin, käytettiin liimaa tarpeeksi eikä tunnu vetoa/kuulu ääntä).

Ovet ja ikkunat ei suhise. Ainoastaan kuskin oven tiiviste on huonokuntoinen, mutta ei pidä mitään ääntä eikä tunnu vetoa tms.

En ymmärrä mikä voisi olla vikana. Raikkarin poisto ei auta mitään eikä käsillä kopeloimalla tunnu siltä, että puhaltaisi ns. lämppärin ohi jostain.
Minkä huollan, sen korjaan...
Avatar
Marko T
GFF
Viestit: 61
Liittynyt: 04.09.2012 20:48
Paikkakunta: Inkeroinen

Re: Wellun punainen kanisteri - Fiat Stilo M.W.

Viesti Kirjoittaja Marko T »

Terve.
Kun kerroit,et pienemmällä vaihteella ajaen tarkeni,voisko vesipumppu olla menos?
Meinaan et pumpun siipipyörä olis löysästi akselilla,silloin saattas kovemmil kierroksil pelata,mut hiljasemmil ei kierrättäis tarpeeks koko järjestelmän kautta.
Avatar
wellu
Viestit: 6164
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Wellun punainen kanisteri - Fiat Stilo M.W.

Viesti Kirjoittaja wellu »

Voisi, pumppuhan on inan muovisiipinen tuossa kesällä vaihdettu...

Mutta siis ajamalla esimerkiksi nelosella kutosen sijaan, se sisälle tulevan ilman lämpötila nousee jostain 40°C tietämiltä jonnekin 50...55°C tietämille hieman pakkasesta riippuen. Pieni nousu, liekkö enempi psykologinen vaikutus? Tyhjäkäynnillä tippuu sinne 35-40 ja jos pidempään rouskuttaa niin jonnekin 20 tietämille, koska kone jäähtyy jonnekin 60°C lukemille (siis paikallaan).
Eli lämpöä vedestä otetaan sisälle, ainakin senverran että moottori sillä jäähtyy. Pitkä alamäkikin (moottorijarrutus) saa viisarin tippumaan asteikollaan näillä pakkasilla, kun puhallin ja lämpöpyyntö on täysillä kokoajan.
Minkä huollan, sen korjaan...
arv
Viestit: 137
Liittynyt: 08.02.2021 22:26
Paikkakunta: Seinäjoki/Jyväskylä

Re: Wellun punainen kanisteri - Fiat Stilo M.W.

Viesti Kirjoittaja arv »

wellu kirjoitti: 08.12.2021 18:00 Osaisiko joku neuvoa, mistä tarkalleen pääsisi näkemään ja tarkistamaan ilmanpoistoräppänät? Eilisen jälkeen olen miettinyt, eikö tässä kierrä ilma ollenkaan tai jotain...
Jossain tuolla osa nro 1: https://www.pekidi.com/navi?SGRP_COD=17 ... _NUM=2%7C0
Näyttökuva 2021-12-8 kello 22.58.02.jpg
Näyttökuva 2021-12-8 kello 22.58.02.jpg (55.87 KiB) Katsottu 1021 kertaa
Avatar
wellu
Viestit: 6164
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Wellun punainen kanisteri - Fiat Stilo M.W.

Viesti Kirjoittaja wellu »

arv kirjoitti: 08.12.2021 22:59
wellu kirjoitti: 08.12.2021 18:00 Osaisiko joku neuvoa, mistä tarkalleen pääsisi näkemään ja tarkistamaan ilmanpoistoräppänät? Eilisen jälkeen olen miettinyt, eikö tässä kierrä ilma ollenkaan tai jotain...
Jossain tuolla osa nro 1: https://www.pekidi.com/navi?SGRP_COD=17 ... _NUM=2%7C0

Näyttökuva 2021-12-8 kello 22.58.02.jpg
Kiitos. Täytyy käyttää poskiverhoilut kontista raollaan.

Eilen illalla kävin koeajamassa takaikkuna apukuskin puolelta raollaan. Keli oli -18....-21. Tyhjäkäyntiä sen ajan kun pyyhki lunet ja poltteli tupakin (5-7minuuttia), sitten liikkeelle. Lämmöt täysillä puhallin kolmosella.
Parkista lähtiessä sisälle tuleva ilma oli +10°C ja puhallus lasille.
1.2km:n 40kmh köröttelyn jälkeen sisälle tuli 20°C ilmaa, laitoin puhaltimen täysille ja suuntaus lasille + jaloille
Tuosta 2-3km tasaista 50kmh, jonka jälkeen kiihdytys 80kmh. Kun sain 80 tauluun, tuli sisälle +35°C ilmaa.
Jatkoin 16km nopeudella 80kmh, moottori saavutti normaalilämmön melkein heti nopeuden noston jälkeen ja sisälle tuli lopulta 40-45 asteista ilmaa. 16km jälkeen kun käännyin ympäri, niin lasit olivat jäästä sulat eli jotain tuo ikkuna raollaan auttoi, mutta jalkoja särki paleleminen eikä autossa tuntunut lämpimältä, vaan kolealta. Olisiko se sitten jotain vetoa jostain, en vuotoja tuntenut käsikopelolla mistään tuulilasin/kojelaudan/jalkotilojen läheltä.

Takaisinpäin lähtiessä käänsin puhalluksen jaloille ja "silmille", sekä siirsin lämpömittarin sivuikkunan pikkusuulakkeesta kojelaudan suulakkeihin. Kojelaudalta tuleekin +55°C ilmaa ja nyt alkoi palelu kaikkoamaan. Ainoa ongelma oli vain, että jalkoja särki edelleen (sama fiilis kun seisoskelee paljain jaloin kovassa pakkasessa paikallaan) ja pitkän huokaisun jälkeen meni tuulilasi huuruun ja huuru jäätyi (koska puhallusta ei lasille ollut). Takaisintulomatkan rumppasin lämmönsäädintä ja kun puhallus oli täysillä jaloille, oli jaloilla jokseekin siedettävä olotila. Kun saavuin taas taajamaan alkoi autossa olemaan jokseekin mukavaa. Ilma oli 50kmh rajoituksella jo hetken 6 asteista pudoten sitten 50°C.


Eli taas todeten, lämpöä kyllä riittää mutta tulisikohan sittenkin jostain kylmää? Kaverin VW Caddyssä on liian pieni lämmityslaite - tai jotain. Se puhaltaa kyllä tulikuumaa mutta niin aneemisesti, ettei koppi lämpeä. Tässä en usko olevan sama syy, koska moni on farmari-stiloa kehunut lämpimäksi ja tuskinpa tämä mikään kuristettu erikoisversio on. Kunhan kelit vähän lämpenee niin pitää kattoa lampulla jalkatilat vielä tarkasti, onko esim sisäkierron/raitisilman läppä vielä kiinni vai pudonnut pois (kiilasin sen sukalla kiinni ja väänsin konehuoneen puolelta palasiksi kesällä, kun jäi jumiin).

Ikkunoista tuli mieleeni, että tämähän on sadekeleillä tai kostealla huurtanut sivulasit ns. samantien, ellei huudata ilmastointia. Ilmankierrollinen ongelma...?
Minkä huollan, sen korjaan...
Avatar
seppä
Viestit: 750
Liittynyt: 19.03.2003 16:31
Paikkakunta: Koria

Re: Wellun punainen kanisteri - Fiat Stilo M.W.

Viesti Kirjoittaja seppä »

Tuo ilman poiston huono toiminta voi hyvinkin olla mahdollista koska mulla kanssa näillä kovemmilla pakkasilla menee taka sivulasit ja osa etusivuista huuruun/jäähän vaikka auto onkin lämmin. Asensin vielä alkutalvesta webaston et vaikka 20min sillä esilämmitystä niin silti lasit jäätää sisältä hetken kun on ajanut. Poistoräppänäthän on farkussa molemmin puolin takanurkissa puskurin alla. Itse mietin josko toisellepuolelle ens kesänä rakentais jostain pienestä tietokoneen jäähdytin puhaltimesta sinne poisto puhaltimen josko ilma vaihtus sileen paremmim
Fiat Stilo 95 mw -06
Fiat Ritmo 70 -83
Fiat 126 -74
Avatar
wellu
Viestit: 6164
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Wellun punainen kanisteri - Fiat Stilo M.W.

Viesti Kirjoittaja wellu »

Minulla on hyvin hämärä muistikuva, että 5-ovisessa töpöperässä olisi joku ottanut jonkinlaisen vaahtomuovin tms eristeen takakontin sivusta/takaosasta pois tukkimasta ilmankiertoa ja tämä olisi auttanut huurtumiseen sadekeleillä.

Voi kun tuo lämppäri osaisi puhaltaa ns. kaikialle.
Minkä huollan, sen korjaan...
Avatar
wellu
Viestit: 6164
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Wellun punainen kanisteri - Fiat Stilo M.W.

Viesti Kirjoittaja wellu »

Öööh, miten näistä saa ratin irti?

Tai ratin saa irti näköjään ajamalla 325tkm, mutta miten näistä saa bagin purettua? Eli onko stiloon jotain stilolle ominaista turvallisuushohjetta ratin ja sen bägin irroittamiseen?

Tossa kävin 100km pääs ja kotiin tullessa huomasinnettä ratti on löysällä. Klonksuu ja heiluu kuin hulkun mulukku mielettömän perseessä...
Minkä huollan, sen korjaan...
Lukittu