Wellun punainen kanisteri - Fiat Stilo M.W.
Re: Wellun punainen kanisteri - Fiat Stilo M.W.
No mitäpä sille muuta kannattaa itse tehdä ku putsaa anturien liittimet ja vaihtaa sen releen joka naksahtaa kun nappia painaa.
Fiat stilo multiwagon 1.9 jtd actual120
Re: Wellun punainen kanisteri - Fiat Stilo M.W.
Ihmetellään lisää.wellu kirjoitti: ↑28.06.2022 16:31Vesi poistuu enkä usko että jäätää. Ilmamäärä ei vähene, se ei vain ole kylmää. Viime kesänä veti sumussa jäähän, ensin puhalsi jäähilettä/huurua sisälle, jonka jälkeen kuuli äänestä ja tunsi, kuinka kenno meni tukkoon. Puhallus loppui kokonaan.
Auton alle ilmestyy näillä kosteilla keleillä lammikko melko nopeaan ilmastoinnin ollessa päällä.
Tänään lähti taas heti puhaltamaan kylmää kun töistä lähin ja puhallinta sai kääntää aika äkkiä pienemmälle. Eilen huudatin täysillä koko matkan eikä paljoa helpottanut.
Eilen oli +29 kokoajan mittarissa, kun pyörähdin otilla kaupungissa. Sisälle tuli taas jääkylmää eikä tarvinnut kaasu lattiassa joka paikassa ajella.
Samoin lauantaina, 300km maanteitä, mittari näytti kokoajan +29....+32 ja takaisin tullessa sai pudottaa puhaltimen jo kokonaan pois päältä, kun sisällä alkoi olemaan vilpoista.
Vissiin alkanut jostain syystä toimimaan paremmin, en tiedä. Enkä kyllä valitakkaan.
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Wellun punainen kanisteri - Fiat Stilo M.W.
Sitten kun joku jaksaa vaivautua kommentoimaan, niin selittäkääpäs.
Kattelin mahdollista laatikon vaihtoa varten tilpehööriä tuolta eestigeel -putkasta (aeromotors). Apuna käytin eperiä. Ajatuksena vaihtaa vaihtolaatikkoon vetarien stefat ennen asennusta (siirtotangon tiivistettäkin mietin, mutta olosuhteisiin nähden näytti vittumaiselta - vuotakoon) ja remontissa toki kytkinpaketti + haarukka + kampiakselin takastefa varata.
Muuten meni putkeen, mutta kytkinpaketin kohdalla iski tenkkapoo. Kattelin kataloogeista jo aijemmin auton mallin mukaan SACHSin pakettia, mutta kun kaivoin eperistä auton VIN koodilla kytkinpaketille numeron, eipä löytynyt kyseistä pakettia kyseisellä numerolla aeromotorsilta (LUK löytyi).
Molemmissa on levyn koko 200mm, toisessa mainitaan hampaiden määrä toisessa ei. Eikait näissä ole jotain vuosimallikohtaisia eroja? Olen käsityksessä, että tuo fireen sopiva 6-pykäläinen aski olisi ns. "sama" kaikissa - eli levy kävisi kaikkiin ristiin. Samoin olen käsityksessä, että 1.4:ssa on kaikissa sama asetelma ja levy.
Tätä tarjosi Aeromotors alunperin automallilla (Fiat Stilo MultiWagon 1.4 16V 95cv 2004-->)
https://aeromotors.fi/kataloog/article/ ... -532-sachs
Ja tämä tuli Fiatin omalla varaosanumerolla (katottu minun autoon sopivaksi vin koodilla eperistä)
https://aeromotors.fi/kataloog/article/ ... 445-00-luk
Kattelin mahdollista laatikon vaihtoa varten tilpehööriä tuolta eestigeel -putkasta (aeromotors). Apuna käytin eperiä. Ajatuksena vaihtaa vaihtolaatikkoon vetarien stefat ennen asennusta (siirtotangon tiivistettäkin mietin, mutta olosuhteisiin nähden näytti vittumaiselta - vuotakoon) ja remontissa toki kytkinpaketti + haarukka + kampiakselin takastefa varata.
Muuten meni putkeen, mutta kytkinpaketin kohdalla iski tenkkapoo. Kattelin kataloogeista jo aijemmin auton mallin mukaan SACHSin pakettia, mutta kun kaivoin eperistä auton VIN koodilla kytkinpaketille numeron, eipä löytynyt kyseistä pakettia kyseisellä numerolla aeromotorsilta (LUK löytyi).
Molemmissa on levyn koko 200mm, toisessa mainitaan hampaiden määrä toisessa ei. Eikait näissä ole jotain vuosimallikohtaisia eroja? Olen käsityksessä, että tuo fireen sopiva 6-pykäläinen aski olisi ns. "sama" kaikissa - eli levy kävisi kaikkiin ristiin. Samoin olen käsityksessä, että 1.4:ssa on kaikissa sama asetelma ja levy.
Tätä tarjosi Aeromotors alunperin automallilla (Fiat Stilo MultiWagon 1.4 16V 95cv 2004-->)
https://aeromotors.fi/kataloog/article/ ... -532-sachs
Ja tämä tuli Fiatin omalla varaosanumerolla (katottu minun autoon sopivaksi vin koodilla eperistä)
https://aeromotors.fi/kataloog/article/ ... 445-00-luk
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Wellun punainen kanisteri - Fiat Stilo M.W.
Luk:in katalookin mukaan sarjassa 620 3445 00 https://aftermarket.schaeffler.com/en/c ... 6203445000wellu kirjoitti: ↑06.07.2022 09:58 Sitten kun joku jaksaa vaivautua kommentoimaan, niin selittäkääpäs.
Kattelin mahdollista laatikon vaihtoa varten tilpehööriä tuolta eestigeel -putkasta (aeromotors). Apuna käytin eperiä. Ajatuksena vaihtaa vaihtolaatikkoon vetarien stefat ennen asennusta (siirtotangon tiivistettäkin mietin, mutta olosuhteisiin nähden näytti vittumaiselta - vuotakoon) ja remontissa toki kytkinpaketti + haarukka + kampiakselin takastefa varata.
Muuten meni putkeen, mutta kytkinpaketin kohdalla iski tenkkapoo. Kattelin kataloogeista jo aijemmin auton mallin mukaan SACHSin pakettia, mutta kun kaivoin eperistä auton VIN koodilla kytkinpaketille numeron, eipä löytynyt kyseistä pakettia kyseisellä numerolla aeromotorsilta (LUK löytyi).
Molemmissa on levyn koko 200mm, toisessa mainitaan hampaiden määrä toisessa ei. Eikait näissä ole jotain vuosimallikohtaisia eroja? Olen käsityksessä, että tuo fireen sopiva 6-pykäläinen aski olisi ns. "sama" kaikissa - eli levy kävisi kaikkiin ristiin. Samoin olen käsityksessä, että 1.4:ssa on kaikissa sama asetelma ja levy.
Tätä tarjosi Aeromotors alunperin automallilla (Fiat Stilo MultiWagon 1.4 16V 95cv 2004-->)
https://aeromotors.fi/kataloog/article/ ... -532-sachs
Ja tämä tuli Fiatin omalla varaosanumerolla (katottu minun autoon sopivaksi vin koodilla eperistä)
https://aeromotors.fi/kataloog/article/ ... 445-00-luk
on levy 320 0375 10 ja levyssä hampaita 20. https://aftermarket.schaeffler.com/en/c ... 3200375100
Re: Wellun punainen kanisteri - Fiat Stilo M.W.
Okei, eli yhteensopivia molemmat. Kiitos.arv kirjoitti: ↑06.07.2022 15:48Luk:in katalookin mukaan sarjassa 620 3445 00 https://aftermarket.schaeffler.com/en/c ... 6203445000wellu kirjoitti: ↑06.07.2022 09:58 Sitten kun joku jaksaa vaivautua kommentoimaan, niin selittäkääpäs.
Kattelin mahdollista laatikon vaihtoa varten tilpehööriä tuolta eestigeel -putkasta (aeromotors). Apuna käytin eperiä. Ajatuksena vaihtaa vaihtolaatikkoon vetarien stefat ennen asennusta (siirtotangon tiivistettäkin mietin, mutta olosuhteisiin nähden näytti vittumaiselta - vuotakoon) ja remontissa toki kytkinpaketti + haarukka + kampiakselin takastefa varata.
Muuten meni putkeen, mutta kytkinpaketin kohdalla iski tenkkapoo. Kattelin kataloogeista jo aijemmin auton mallin mukaan SACHSin pakettia, mutta kun kaivoin eperistä auton VIN koodilla kytkinpaketille numeron, eipä löytynyt kyseistä pakettia kyseisellä numerolla aeromotorsilta (LUK löytyi).
Molemmissa on levyn koko 200mm, toisessa mainitaan hampaiden määrä toisessa ei. Eikait näissä ole jotain vuosimallikohtaisia eroja? Olen käsityksessä, että tuo fireen sopiva 6-pykäläinen aski olisi ns. "sama" kaikissa - eli levy kävisi kaikkiin ristiin. Samoin olen käsityksessä, että 1.4:ssa on kaikissa sama asetelma ja levy.
Tätä tarjosi Aeromotors alunperin automallilla (Fiat Stilo MultiWagon 1.4 16V 95cv 2004-->)
https://aeromotors.fi/kataloog/article/ ... -532-sachs
Ja tämä tuli Fiatin omalla varaosanumerolla (katottu minun autoon sopivaksi vin koodilla eperistä)
https://aeromotors.fi/kataloog/article/ ... 445-00-luk
on levy 320 0375 10 ja levyssä hampaita 20. https://aftermarket.schaeffler.com/en/c ... 3200375100
Eilen 270km maantietä, tälläkertaa ns reippaasti. 16 ohitusta ja loput 100km yli suomen suurimman nopeusrajoituksen, 6.3l/100km näytti atk. Mielestäni ei paha.
Vetely tuli takas. En tajua perkele....
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Wellun punainen kanisteri - Fiat Stilo M.W.
Nooh, todettakoon että 121kmh on yhtälailla yli suomen suurimman rajoituksen, kuin 140kmh.
Samalla muuten huomas taas, että lämmin keli ja reipas maantieajo, niin öljyä kuluu.
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Wellun punainen kanisteri - Fiat Stilo M.W.
Plääääh, kaatosade ja tiellä 10cm vettä. Vaikka nätisti ajeli niin tämä oli pakoputken lämpösuojalle liikaa, oli pakko repiä pois koko suoja, kun piti niin jumalatonta mekkalaa.
Pitäisiköhän tuo kuitenkin korjata. 2cm päässä on muovinen bensatankki.
EDIT.
Kokeilin äsken useamman tunnin saada sitä revennyttä lämpöpellin käikälettä paikoilleen, mutta ei sitä sinne saanut. Kiinikereijät revenneet, muoto pilalla eikä mitään mihin kiinnittää.
Muotoilin siitä alumiinisesta suojasta sitten tankin kylkeen suojan, jonka liimasin paikoilleen possumassalla. Sain putkea vähän kauemmaksi justeeraamalla kumikiinnikkeitä.
Syyhän putken asentoon on perseellään oleva alkuputken muoto sen sukkasepän vuoksi, joka alunperin on pakoputkea sepittänyt joskus historiassa.
Pitäisiköhän tuo kuitenkin korjata. 2cm päässä on muovinen bensatankki.
EDIT.
Kokeilin äsken useamman tunnin saada sitä revennyttä lämpöpellin käikälettä paikoilleen, mutta ei sitä sinne saanut. Kiinikereijät revenneet, muoto pilalla eikä mitään mihin kiinnittää.
Muotoilin siitä alumiinisesta suojasta sitten tankin kylkeen suojan, jonka liimasin paikoilleen possumassalla. Sain putkea vähän kauemmaksi justeeraamalla kumikiinnikkeitä.
Syyhän putken asentoon on perseellään oleva alkuputken muoto sen sukkasepän vuoksi, joka alunperin on pakoputkea sepittänyt joskus historiassa.
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Wellun punainen kanisteri - Fiat Stilo M.W.
Tietääkös joku mikä on alavesiletkun halkaisija näissä 1.4:ssa?
Vuotaa näköjään...
Vuotaa näköjään...
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Wellun punainen kanisteri - Fiat Stilo M.W.
No eipä sitten ehkä vissiin mitenkään vuotanutkaan, tai en keksinyt mistä vuotaisi. Kuvassa näkyvän letkun alla oli panssarin päällä märkää (glykolia, maku kertoi) ja letku oli alapinnastaan märkä. Liekkö sitten +30°C keli ja pitkä nelosella ohituspaikan kyttääminen saanu lämmöt käymään korkealla ja järjestelmään painetta, että korkin kautta vuotanut. Ei kyllä lämmöt mittarin mukaan noussu missään välissä...
Tossa kuva:
Tuossa letkun alla näkyykin tuollaista kuivunutta maantiepölyä, siinä oli se lammikko/kosteus.
Samoilla lämpösillä kun tuota tutkin, laitoin irti rämisevän pakosarjan lämpösuojan kiinni. 6 pulttia aukesi, 1 katkesi.
"Vähän" kasvaneet nuo alimmaisten kiinnityspulttien reijät.
Öljyt pitäisi vaihtaa, mutta kelit olleet ihan liian sairaat siihen, että jaksaisi työpäivän jälkeen edes ajatella auton laittoa. Noh, josko huomenna sitten, tosin saa nähdä onko siitä mitään apua. EIlen kaveri soitti apua, oli hänen Pontiakkinsa hyytynyt 20km päähän ja menin sitten sinne ihmettelemään. Oli sahannut akun tyhjäksi jo, joten laitettiin Stilo lataamaan ja rupesin mittailemaan antureita, bensanpaineita ym...
...Siinä kun stilo pyöri tyhjää 20-30 minuuttia, niin alkoi pakoputkesta tulemaan savua. Ei putken täydeltä, mutta siten että sen ihan näki auringonvalussa, että sinistä lykkää. Kierroksia kun antoi, niin pölläytti ihan kunnon pilven, ennenkuin väheni ja liki lakkasi. Avasin öljykorkkia tyhjäkäynnillä ja puhallus sieltä tulee, muttei sentään savua.
Onkohan ensimmäinen väljäksi kulunut kone minulla? Ihan sama, hanaa niin pitkään kuin liikkuu.
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Wellun punainen kanisteri - Fiat Stilo M.W.
Mulla volvossa kun kansipahvi meni sellasest kohtaa jossa lohkon vesikanava ei jatkunu kanteen vaan 1 pytyn paineet meni ajoittain siihen vesikanavaan oli juuri tuollaista korkista purkautuvaa väliaikaista vuotoa. Kansipaffi oli vanhuuttaan murentunu ja jonku aiemman lämppärikennon korjuu muusit tukki sen vuodon kunnes pesin järjestelmän ja ajoin vian pihalle.
Fiat stilo multiwagon 1.9 jtd actual120
Re: Wellun punainen kanisteri - Fiat Stilo M.W.
Siinä kun stilo pyöri tyhjää 20-30 minuuttia, niin alkoi pakoputkesta tulemaan savua. Ei putken täydeltä, mutta siten että sen ihan näki auringonvalussa, että sinistä lykkää. Kierroksia kun antoi, niin pölläytti ihan kunnon pilven, ennenkuin väheni ja liki lakkasi. Avasin öljykorkkia tyhjäkäynnillä ja puhallus sieltä tulee, muttei sentään savua.
EI taida öljynkään lämpötila olla ihan pieni puolen tunnin tyhjäkäynnillä helteessä. Saattaahan se hieman alkaa männänrenkaiden kautta puhaltamaan. Ei kuitenkaan öljynpainevalo vielä syttynyt ? Liekö Stilossa öljynjäähdytintä ? ja jos on niin tuskn siinäkään omaa puhallinta on.
EI taida öljynkään lämpötila olla ihan pieni puolen tunnin tyhjäkäynnillä helteessä. Saattaahan se hieman alkaa männänrenkaiden kautta puhaltamaan. Ei kuitenkaan öljynpainevalo vielä syttynyt ? Liekö Stilossa öljynjäähdytintä ? ja jos on niin tuskn siinäkään omaa puhallinta on.
Re: Wellun punainen kanisteri - Fiat Stilo M.W.
Eipä ole jäähyjä, ei syttynyt öljynpainevalo.
Italiaan tarkoitettu auto joka alkaa huohottamaan kun käy helteessä tyhjää?
Italiaan tarkoitettu auto joka alkaa huohottamaan kun käy helteessä tyhjää?
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Wellun punainen kanisteri - Fiat Stilo M.W.
Ehkä se haluaa Selenian öljyt?
Ei kai tyhjäkäynnillä öljyt silti lämpene, mutta toisaalta voihan siinä olla tuossa tilanteessa laturin kautta aika kovakin kuorma päällä, että tiedä sitten minne niitä lämpökuormia kasaantuu kun vesi kiertää laiskasti.
Ei kai tyhjäkäynnillä öljyt silti lämpene, mutta toisaalta voihan siinä olla tuossa tilanteessa laturin kautta aika kovakin kuorma päällä, että tiedä sitten minne niitä lämpökuormia kasaantuu kun vesi kiertää laiskasti.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Wellun punainen kanisteri - Fiat Stilo M.W.
Tänään tuli öljyt vaihdettua, 345365km (pääsi vaihtoväli vähän venähtämään ). Koneeseen meni tälläkertaa Bosch:n suodatin ja Valvoline MaxLife 5W-40 FullSyn (saa nähdä väheneekö öljynkulutus, epäilen, että ei...).
Viime talvena alkoi kylmänä yläkerta rallattamaan tässä ja nyt kelien kylmettyä on joskus aamulla kuulunut selvä hytikkasäädön naksutus kun on töihin lähtenyt. Hainkin öljynvaihtoon pikkuisen polttoöljyä ja lisäsin sitä noin litran öljyn sekaan (oli alamerkissä, joten ei tullut ylitäyttöä) ja sitten kevyesti korotettua käyntiä 20 minuuttia. Tarkoituksena pestä/huuhdella öljytilaa ja siellä rallattavia keksintöjä.
Tuli muuten aivan pikimustaa öljyä ulos, vaikka tähän joutuu senverran lisäilemään ettei ihan mustaksi käytössä pääse.
Jos tuon huuhtelun haluaisi tehdä täysin "oikein", niin pesuöljy kannataisi olla puhdasta (jotain halpaa markettikamaa), johon diesel/pö lisätään. Sillä käyttö ja uloslasku. Oikein hifistelijät vaihtavat suodattimenkin tässä välissä. Minä toimin kuitenkin näin, että lisäsin disun suoraan vanhan öljyn sekaan. Uskalsin näin tehdä, koska viralliset pesuaineetkin neuvovat näin tekemään (esim. Forte) ja edelliseen autoon tein tismalleen samanlaisen käsittelyn (millä hävisi hytikkasäätöjen järkyttävä naputus aivan kokonaan). Riskinsähän tässä on aina, diesel senverran lirua, ettei varsinkaan tuollaisina määrinä ole ehkä niin turvallista. Anyway, vielä ei tullut kanki pihalle.
Paikallismiitissa puhuinkin paikallaolleille, uusi kolina on ilmaantunut vaivaamaan. Noin 5-50kmh vauhdissa kuuluu todella selvästi amplitudiltaan raskas "klok klok klok klok kloklokloklok" säännöllisen epäsäännöllisesti. Ääntä ei tahdo saada "tarkoituksella" kuulumaan esim. ohjausliikkeitä tekemällä tai paikoillaan autoa heiluttelemalla. Selviten äänen saa toistettua, kun pysähtyy tai lähtee liikkeelle, tai hitaassa vauhdissa ihan pintakaasulta löysää ja painaa uudelleen. Äsken kyllä sain äänen myös kuulumaan auto parkissa, ovi auki painelin jalalla helmakotelosta ihan kevyesti niin, että kuljettajan puoli teki pientä ylös-alas liikettä. Kuului vaimea "klok klok klok klok" ja sama tuntui myös ratissa. Ääni tulee selvästi kuljettajan edestä ja on myös mahdollista, että se kuuluu myös kovemmassa vauhdissa, mutta hukkuu muun huminan alle.
Mikä sieltä nyt on paskana? YHTÄÄN MISSÄÄN nivelessä ei tunnu väljää, oli pyörät maassa tai ilmassa. Ei vaikka miten repii, nylkyttää, kampeaa tai kiroilee. Mikään pultti, mutteri tai lukitus ei ole löysällä. Apurungossa ei näy niin vahvoja ruosteita tai repeämiä, että olisi sieltä lähtöisin, iskunvaimentimien yläpäät ei heilu tai elä omaa elämäänsä, eikä pystytolpassa tunnu klapia sivusuunnassa. Jouset ovat molemmat ehjät. Ensin epäilin löysälle unohtunutta jarrusatulaa, koska aluksi ääni kuului pysähtyessä, mutta ei... Ääni alkaa olemaan niin vahva, että pelottaa ajaminen. Se kuuluu auton sisälle radion yli (ellei pidä epämiellyttävän kovalla) ja ulos niin, että ihmiset kääntyvät katsomaan (ainakin kuvittelen niin).
Parhaiten ääntä voisi kuvailla niin, että istut autossa kun joku lyö lekalla apurunkoon/kuskin puolen runkopalkkiin.
Viime talvena alkoi kylmänä yläkerta rallattamaan tässä ja nyt kelien kylmettyä on joskus aamulla kuulunut selvä hytikkasäädön naksutus kun on töihin lähtenyt. Hainkin öljynvaihtoon pikkuisen polttoöljyä ja lisäsin sitä noin litran öljyn sekaan (oli alamerkissä, joten ei tullut ylitäyttöä) ja sitten kevyesti korotettua käyntiä 20 minuuttia. Tarkoituksena pestä/huuhdella öljytilaa ja siellä rallattavia keksintöjä.
Tuli muuten aivan pikimustaa öljyä ulos, vaikka tähän joutuu senverran lisäilemään ettei ihan mustaksi käytössä pääse.
Jos tuon huuhtelun haluaisi tehdä täysin "oikein", niin pesuöljy kannataisi olla puhdasta (jotain halpaa markettikamaa), johon diesel/pö lisätään. Sillä käyttö ja uloslasku. Oikein hifistelijät vaihtavat suodattimenkin tässä välissä. Minä toimin kuitenkin näin, että lisäsin disun suoraan vanhan öljyn sekaan. Uskalsin näin tehdä, koska viralliset pesuaineetkin neuvovat näin tekemään (esim. Forte) ja edelliseen autoon tein tismalleen samanlaisen käsittelyn (millä hävisi hytikkasäätöjen järkyttävä naputus aivan kokonaan). Riskinsähän tässä on aina, diesel senverran lirua, ettei varsinkaan tuollaisina määrinä ole ehkä niin turvallista. Anyway, vielä ei tullut kanki pihalle.
Paikallismiitissa puhuinkin paikallaolleille, uusi kolina on ilmaantunut vaivaamaan. Noin 5-50kmh vauhdissa kuuluu todella selvästi amplitudiltaan raskas "klok klok klok klok kloklokloklok" säännöllisen epäsäännöllisesti. Ääntä ei tahdo saada "tarkoituksella" kuulumaan esim. ohjausliikkeitä tekemällä tai paikoillaan autoa heiluttelemalla. Selviten äänen saa toistettua, kun pysähtyy tai lähtee liikkeelle, tai hitaassa vauhdissa ihan pintakaasulta löysää ja painaa uudelleen. Äsken kyllä sain äänen myös kuulumaan auto parkissa, ovi auki painelin jalalla helmakotelosta ihan kevyesti niin, että kuljettajan puoli teki pientä ylös-alas liikettä. Kuului vaimea "klok klok klok klok" ja sama tuntui myös ratissa. Ääni tulee selvästi kuljettajan edestä ja on myös mahdollista, että se kuuluu myös kovemmassa vauhdissa, mutta hukkuu muun huminan alle.
Mikä sieltä nyt on paskana? YHTÄÄN MISSÄÄN nivelessä ei tunnu väljää, oli pyörät maassa tai ilmassa. Ei vaikka miten repii, nylkyttää, kampeaa tai kiroilee. Mikään pultti, mutteri tai lukitus ei ole löysällä. Apurungossa ei näy niin vahvoja ruosteita tai repeämiä, että olisi sieltä lähtöisin, iskunvaimentimien yläpäät ei heilu tai elä omaa elämäänsä, eikä pystytolpassa tunnu klapia sivusuunnassa. Jouset ovat molemmat ehjät. Ensin epäilin löysälle unohtunutta jarrusatulaa, koska aluksi ääni kuului pysähtyessä, mutta ei... Ääni alkaa olemaan niin vahva, että pelottaa ajaminen. Se kuuluu auton sisälle radion yli (ellei pidä epämiellyttävän kovalla) ja ulos niin, että ihmiset kääntyvät katsomaan (ainakin kuvittelen niin).
Parhaiten ääntä voisi kuvailla niin, että istut autossa kun joku lyö lekalla apurunkoon/kuskin puolen runkopalkkiin.
Minkä huollan, sen korjaan...