Z1100

Kertomuksia italialaismerkkeihin liittyvistä projekteista. Kyselyitä ei tänne, vaan tekniikkaosioon!
jeQQ
Viestit: 934
Liittynyt: 27.09.2008 16:21
Paikkakunta: Vihti

Re: Z1100

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Jees. Kattelin tollasta 20L hiekkasäiliöllä olevaa hiekkapuhallinta, eioo ku reilu satkun ni testissä ei hirveesti häviä vaikka olisikin huono.

Rupesin sitten availemaan takatukivarsia. Molemmat pultit joilla jousi kiinnitetään katkesivat. Madalluksen jäljiltä perkele vieköön jätetty ne pitkät mutterit, katkesivat molemmat välittömästi.. Noh, tuohon varmaan saanee kovat pultit taiottua tilalle kunhan jaksaa noi orkkiksen tyngät poistaa.

Onko kellään hyviä vinkkejä takatukivarsien puslien vaihtoon? Prässi löytyy, uskaltaako tuosta koriin tulevasta kiinnikeraudasta painaa(siis se käikäle mikä kulkee puslien läpi, akseli/pultti/mikälie)? Vai pitääkö polttaa + sahata niin kuin ekan kasin kanssa.. :?
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8333
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: Z1100

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Tai ostaa uudet täydelliset tukivarret. :mrgreen:

No joo, sisäosan poltto/poraus/liuotus ja sitten ulkokoolin sahaus poikki nyt on varmempi tapa, uusi mennee rasvan kanssa vähemmällä voimalla kuin vanhan poissaanti.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
jeQQ
Viestit: 934
Liittynyt: 27.09.2008 16:21
Paikkakunta: Vihti

Re: Z1100

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

No mä koitin, mutta vastaan tuli vaan 120e/kpl maksavia.. Jostain jos vähän kohtuullisemmalla sais, niin voisi harkitakin. Mut sit ois kasa pusliaki turhana :oops:
Avatar
Eejii
Viestit: 782
Liittynyt: 12.01.2009 11:36

Re: Z1100

Viesti Kirjoittaja Eejii »

Minä olen porannut tämmöisillä puslien kumiosia irti
Kuva

Sitten sahannut ulkokoolin poikki.
Fiat Uno Turbo ie -88
...Audi Coupe Quattro -89 :?
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8333
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: Z1100

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Mulla ei noita ollut aiemmin, kun niitä sai vielä Motonetistakin. Nyt ei kai saa niin pistin marraskuussa tilaukseen. Se on vaan myöhästynyt, koitan just järjestää sitä lavaa lähtemään huomenna niin olisi n. viikon päästä täällä.

Olin näemmä kaavaillut 39,90 hintaa yhdelle tukivarrelle, pitäisiköhän nostaa jos muut noin kalliilla myy.. kai tuo oli parihinta?

https://www.saminosat.net/tuotteet.html ... 53/1148333
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
jeQQ
Viestit: 934
Liittynyt: 27.09.2008 16:21
Paikkakunta: Vihti

Re: Z1100

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Voi yrpä ja illu.. :lol: Laittelen viestiä / tilausta sähköpostilla..
jeQQ
Viestit: 934
Liittynyt: 27.09.2008 16:21
Paikkakunta: Vihti

Re: Z1100

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Yksi uusi tukivarsi jaksettu jumppailla paikoilleen. Tilasin uudet vanteet myöskin.

Jäisi nuo nyt alla olevat vanteet ylimääräisiksi. Vähän heittoa ja yksi renkaista vuotaa. Mutta jos jotain kiinnostaa, niin ne jäämässä ylimääräisiksi :thumb:
jeQQ
Viestit: 934
Liittynyt: 27.09.2008 16:21
Paikkakunta: Vihti

Re: Z1100

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

https://www.instagram.com/p/CpvMgyBoLnm ... MyMTA2M2Y=

Tähän hätään ei kuvia koneella, niin laittelen nyt ig linkin - en tiedä kuinka hyvin ne yleensä näkyy :think:
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8333
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: Z1100

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Ei ainakaan minulla aukea kuin tyhjä sivu, mutta taitaa ollakin suurin osa Metan skripteistä blokattuna enkä ole instankaan käyttäjä..
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
jeQQ
Viestit: 934
Liittynyt: 27.09.2008 16:21
Paikkakunta: Vihti

Re: Z1100

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Jepulista, löysin hetkisen aikaa joten tässä kuvatuksia;

Kuva

Kuva

Kuva

Tukivarsissa oli jotain eroavaisuuksia, mutta pienellä muokkaamisella meni alle ihan buenosti.

Kuva
Tällaisenaan ei siis mahtunut iskari tuohon puslien kitaan.

Kuva
Ehkä enemmän kosmeettisia eroja? Tiedä, mitkä varret tuossa zastavassa alla, voi ihan hyvin olla että joskus vaihdettu. Ja joo, myös toiselta puolelta katkesi pultti.

Nää jää siis ylimääräiseksi. 6x14 ET38 155/55 Nankikankit päällä(yksi vuotaa ja yhdessä vanteista heittoa).

Kuva
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8333
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: Z1100

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Kiitti vinkistä, laitoin tukivarsi ilmoitukseen maininnan asiasta. Katsoin luettelosta, niin alustanumerosta 2309615 pusla pitenee 33->40mm. Olisiko ero ollut tuota luokkaa?

Ihan vahimmissa, alustanumeroon 303493 asti on ulkopultti vain 12mm paksu.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
jeQQ
Viestit: 934
Liittynyt: 27.09.2008 16:21
Paikkakunta: Vihti

Re: Z1100

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Varmaan juurikin tuota luokkaa lienee ero!

Lisäksi jouduin iskemään vanhan alapultin kiinni, noi ulkomailta tilatut olivat jostain syystä paksumpia pultin alkupäästä kuin loppupäästä.
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8333
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: Z1100

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Eli siis iskarissasi oli reikä vain 12mm pultille? Kuten kirjoitin, se pultti kasvoi 13,1 mm:iin tuosta alustanumerosta, mutta pultin päässä oleva kierre on edelleen 12mm.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
jeQQ
Viestit: 934
Liittynyt: 27.09.2008 16:21
Paikkakunta: Vihti

Re: Z1100

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Sämpy kirjoitti: 17.03.2023 04:49 Eli siis iskarissasi oli reikä vain 12mm pultille? Kuten kirjoitin, se pultti kasvoi 13,1 mm:iin tuosta alustanumerosta, mutta pultin päässä oleva kierre on edelleen 12mm.
En mitannut, mutta ihan tasapaksu siis pultti joka autossa oli kiinni. Uudet pultit jäivät siis hyllyyn. :D
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8333
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: Z1100

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Mitä äkkiä koitin haarukoida, niin Fiateissa tukivarren pusla muuttuu n. 1977, mutta se iskarin pikkupultti niin se oli käytössä tosi varhain, lienee muuttunut jo n. 1970 tai 1971. En tiedä minkä ikäinen zastis on, mutta ilmeisesti siihen on kopsattu Fiatista vanhimman pään osia. Onko siinä kässärivaijeri kuitenkin 1-osainen, 69-71 italian kaseissa se takalenkki pyörästä pyörään koostuu lyhyestä ja pitkästä erillisvaijerista.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
Vastaa Viestiin