Jeps, se koneen ylätuki!
Z1100
Re: Z1100
Ok...Minulla on sellanen muistikuva, että mulla olis yhdessä 128:n kannessa kiinni sellanen tukitanko....täytyy vilkasta, että onko, ja jos on, niin mikä on sen kunto...
-fiat 127 Stella -82
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
Re: Z1100
Jees, vaan priima kelpaa tällä kertaa 15e uusi tuolla oldtimerillä, nyt korissa satkulla kamaa.
Re: Z1100
OK....Yks vaihtoehtohan on, että ottaa mitat siitä vanhasta puslasta/puslista...ja koittaa löytää vastaavan kokoisen, jonka sitten vaikka prässillä painaa siihen tukitankoon
-fiat 127 Stella -82
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
Re: Z1100
Jooh, sitä tuli myös harkittua mutta nappaan samalla vähä ikkunaveiviä ym.
Eilen aloitin tuhoamaan apparin penkkiä. Toinen kiskoista jo irroiteltu, duunailen ne kiinni tuohon gti penkkiin niin ei tartte pilata orkkiskiinnityksiä, jotka ovat tässä vielä ehjät ihme ja kumma.
Eilen aloitin tuhoamaan apparin penkkiä. Toinen kiskoista jo irroiteltu, duunailen ne kiinni tuohon gti penkkiin niin ei tartte pilata orkkiskiinnityksiä, jotka ovat tässä vielä ehjät ihme ja kumma.
Re: Z1100
Pihahommia ja töitä ollut aika paljon. Sain nyt ton gti penkin kuskinpaikallekin tuhoamatta vakkarikiskoja. Vähän olis saanut alemmaksi tulla, mutta tuolla mennään kunnes joskus ehkä jaksaa jotain muuta keksiä.
Syylari vuotaa pikkasen, ostoslistalle sellanenkin..
Ajoja eioo tullu tällä eikä kyllä prätkälläkään oikeastaan yhtään. Kaikki tapahtumat osuneet päällekäin jonkun muun homman kanssa.
Syylari vuotaa pikkasen, ostoslistalle sellanenkin..
Ajoja eioo tullu tällä eikä kyllä prätkälläkään oikeastaan yhtään. Kaikki tapahtumat osuneet päällekäin jonkun muun homman kanssa.
-
- GFF
- Viestit: 1311
- Liittynyt: 22.01.2010 12:05
- Paikkakunta: Päijät-Hämeestä pohjoiseen
Re: Z1100
Vielä ehtii tälle kesälle! No, omakin Zastis on käynyt toistaiseksi vain Vääksyn Wanhojen Autojen illassa viikko takaperin(olisin pistänyt kuviakin, mutta nyt lienen saavuttanut tällä foorumilla "kuvakaton", niin ei voi enää lisätä, jollei jostain vähennä pois), joten vähiin on jäänyt ajo... tankin pesukin on kesken, varasäiliöllä mennään, joten tavallaan samassa jamassa ollaan. Muuten kyllä pelaa hyvin. Nyt lauantaina 16.7. saataneen kaksi 128Z:taa kyllä esille "Avoimiin oviin" (ks. tuolta Tapahtumat-osiosta lisää), joten pääsisitköhän paikalle; voisi olla mahti-% liikkeellä olevista Zetoista silloin koossa?
50 vuotta ja 127:sta Panda-"Nallukan", "Uuno(je)n", Zastava 1100:n, Ritmon, Tipo(je)n ja Punto(je)n kanssa Multiplahan ynnä Y10:iin, Musaan sekä uuteen Ypsiloniin!
Re: Z1100
Lauantaina korjataan uuskoppasta fiorinoa ja lastataan ylijäämämultaa. Elokuussa on loma, mutta lienee tapahtumia hintsusti..
Ja joo, ei liene kovin montaa aktiivikäytössä
E:
Ja joo, ei liene kovin montaa aktiivikäytössä
E:
Re: Z1100
Penkki pikkasen turhan korkea. Ilman lisämodauksia ei alaspäin enää saa. Pitäs löytää jotkut suoraan orkkiskiskoihin menevät hieman matalemmat, niin olisi oikein bueno.
Ilmanputsarikotelo tuli hankittua, täytyisi masennella talven aikana. Lisäksi tilasin muutaman nippelin: Muutama ylimääräinenkin ja sitten tiettyjä osapuutteita, mitä välillä hankala täältä löytää. Syylari vuotaa nyt jo pikkasen enemmän, joten sille pitäisi vielä jotain keksiä.
Ilmanputsarikotelo tuli hankittua, täytyisi masennella talven aikana. Lisäksi tilasin muutaman nippelin: Muutama ylimääräinenkin ja sitten tiettyjä osapuutteita, mitä välillä hankala täältä löytää. Syylari vuotaa nyt jo pikkasen enemmän, joten sille pitäisi vielä jotain keksiä.
Re: Z1100
Siitähän tulee noinniinku pikkuhiljaa uusi, pala kerrallaan.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Z1100
Njää, koppa eioo helmi ei tuu ainakaan mun ailana olemaan. Mutta jos olis riittävän hyvä näille muutamansadan kilsan ajeluille.
Aina välillä houkuttelis myydä pois ja iskeä uus fiiu prokkis, mutta tiiä sitten.
Re: Z1100
Parempi syyläri saapunut. Alkaisi melkein kaikki tarvittava olla kasassa.
Saa nähdä, kuinka tuo Lancian imukotelo mahtuu paikoillensa, näyttäisi torvi kääntyvän juurikin tuonne syylärille ja en tiedä, mahtuuko sieltä vetämään letkua ilmasudille mitenkään. Sitten täytyy varmaan kääntää tuo putki, tai katkasta ja lyödä siihen toi vaahtomuovifilsu kiinni. Kotelo hankittu oikeastaan vain siksi, että saa huohotuksen takaisin kiertoon.
Takatukivarsia pitäisi keväällä vähän hieroa - ajattelin että puhaltaisin ja iskisin uutta maalia sekä uudet puslat. Hankinko soodapuhaltimen vai hiekkapuhaltimen? Hiekkapuhalluskaappia kuolannut tovin, mutta ei ehkä tämän vuoden hommia vielä, aloin sitten miettimään kumpikohan pönttö olisi fiksumpi, hiekka vai sooda?
Saa nähdä, kuinka tuo Lancian imukotelo mahtuu paikoillensa, näyttäisi torvi kääntyvän juurikin tuonne syylärille ja en tiedä, mahtuuko sieltä vetämään letkua ilmasudille mitenkään. Sitten täytyy varmaan kääntää tuo putki, tai katkasta ja lyödä siihen toi vaahtomuovifilsu kiinni. Kotelo hankittu oikeastaan vain siksi, että saa huohotuksen takaisin kiertoon.
Takatukivarsia pitäisi keväällä vähän hieroa - ajattelin että puhaltaisin ja iskisin uutta maalia sekä uudet puslat. Hankinko soodapuhaltimen vai hiekkapuhaltimen? Hiekkapuhalluskaappia kuolannut tovin, mutta ei ehkä tämän vuoden hommia vielä, aloin sitten miettimään kumpikohan pönttö olisi fiksumpi, hiekka vai sooda?
Re: Z1100
Itse hommasin Bilteman soodakannun, mutta sillä paksumman ruosteen puhaltaminen oli aika hidasta. Sitten huomasin että samaan kannuun käy myös lasikuulat, joka olikin sitten vähän tehokkaampaa. Eli nyt mennään tarpeen mukaan joko soodalla tai lasikuulilla.jeQQ kirjoitti: ↑26.01.2023 13:54 Takatukivarsia pitäisi keväällä vähän hieroa - ajattelin että puhaltaisin ja iskisin uutta maalia sekä uudet puslat. Hankinko soodapuhaltimen vai hiekkapuhaltimen? Hiekkapuhalluskaappia kuolannut tovin, mutta ei ehkä tämän vuoden hommia vielä, aloin sitten miettimään kumpikohan pönttö olisi fiksumpi, hiekka vai sooda?
Fiat Uno Turbo ie -88
...Audi Coupe Quattro -89 :?
...Audi Coupe Quattro -89 :?
Re: Z1100
Mulla on ollut 20 vuotta bilteman sangosta imevä hiekkapistooli. Ei siinäkään kova teho voi luonnollisesti ollakaan koska hiekka ei kiihdytä letkussa, mutta on tehty mitä tarvittu. Puhalluskaappina olen joskus käyttänyt isoa pahvilaatikkoa, päällä vanha talon ikkuna. Sisällä roikka. Etuseinässä 2 reikää käsille.
Tutulle tein kunnon kaapin, sekin bilteman kaapista joka leikattiin auki ja suurennettiin 4-kertaiseksi, alle pyörät, pohjalle kompressorikeskuksen olalla kannettavaksi tarkoitettu puhalluskannu jossa hiekan tulo säädetään kara- eikä palloventtiilillä kuten halvoissa. Tein polkimen joka käyttää kannun karaa. SIsällä oli tietty tuplaritiläsuodatus sekä pyörivä alusta.
No olihan se hyvä ja käytettiin siinä lasikuulaa niin ei mee hukkaan. Mutta se noissa aina on että vaikee saada millään suotimella tarpeeksi vettä pois. Jos pitkään puhaltaa niin varmasti jossain kohtaa alkaa tökkimään. Sen takia toisaalta simppeli helposti kopisteltava ja purettava pistooli on omalla tavallaan hyvä.
Ai niin semmosta halpaa about 10 litran kannuakin olen käyttänyt. Teho oli ihan hyvä, mutta siinä oli sama että sitten kun hiekat ja venttiilit kostuu niin äkkiä loppuu se työnteko ja menee säästynyt aika kannut potkimiseen ja naputteluun. No oli se silti pistoolia parempi kun piti yks koko jenkin runko ja helmat puhaltaa.
Tutulle tein kunnon kaapin, sekin bilteman kaapista joka leikattiin auki ja suurennettiin 4-kertaiseksi, alle pyörät, pohjalle kompressorikeskuksen olalla kannettavaksi tarkoitettu puhalluskannu jossa hiekan tulo säädetään kara- eikä palloventtiilillä kuten halvoissa. Tein polkimen joka käyttää kannun karaa. SIsällä oli tietty tuplaritiläsuodatus sekä pyörivä alusta.
No olihan se hyvä ja käytettiin siinä lasikuulaa niin ei mee hukkaan. Mutta se noissa aina on että vaikee saada millään suotimella tarpeeksi vettä pois. Jos pitkään puhaltaa niin varmasti jossain kohtaa alkaa tökkimään. Sen takia toisaalta simppeli helposti kopisteltava ja purettava pistooli on omalla tavallaan hyvä.
Ai niin semmosta halpaa about 10 litran kannuakin olen käyttänyt. Teho oli ihan hyvä, mutta siinä oli sama että sitten kun hiekat ja venttiilit kostuu niin äkkiä loppuu se työnteko ja menee säästynyt aika kannut potkimiseen ja naputteluun. No oli se silti pistoolia parempi kun piti yks koko jenkin runko ja helmat puhaltaa.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Z1100
Suurimman hiekkapuhallushomman olen tehnyt yhdistelmällä Kärcher K7 + Ebaysta hankittu vesihiekkapuhalluslaite. Mukana tulleen hiekkaletkun vaihdoin kudosvahvistettuun ennen ensimmäistäkään kokeilua, kun se vakiona oleva oli mallia ruttuun menevä. Mazda pickupin takarunko ja muuta semmoista sillä tuli tehtyä käyttäen kvartsihiekkaa. Varasuuttimia kannattaa olla pussillinen, niitä menee.
Jonkun verran puhallellut Bilteman säkkiin tökättävällä ja jollain nimettömällä pistehiekkapuhaltimella. Biltemalaiseen ei taida saada enää suuttimia. Vesiongelmiin auttanee, jos letkulinjan väliin laittaa jonkun pikkukompuran säiliön keräämään osa vedestä.
Sooda ei sovi ruosteen poistamiseen, ja sen puhaltamiseen olen menestyksellä käyttänyt tavallista puhallispistoolia ja letkunpätkää.
Esim. tuohon tyyliin:
https://youtu.be/YI_Bnl6l-OY?t=107
Jonkun verran puhallellut Bilteman säkkiin tökättävällä ja jollain nimettömällä pistehiekkapuhaltimella. Biltemalaiseen ei taida saada enää suuttimia. Vesiongelmiin auttanee, jos letkulinjan väliin laittaa jonkun pikkukompuran säiliön keräämään osa vedestä.
Sooda ei sovi ruosteen poistamiseen, ja sen puhaltamiseen olen menestyksellä käyttänyt tavallista puhallispistoolia ja letkunpätkää.
Esim. tuohon tyyliin:
https://youtu.be/YI_Bnl6l-OY?t=107
If it ain't broke, you're not trying hard enough.