Kaasut hirressä.
Kaasut hirressä.
Tuossa taannoin oli 2.0slx tempran ruisku systeemit osina ja kasauksen jälkeen kone kävi ihan nätisti. Koeajokiepillä ensimmäinen rivakampi kiihdytys jätti kaasun hirteen...oli jännät paikat hetken kärrypolulla kun ei tajunnut mikä autoon oikein iski. Autosta virrta pois ja konepelit auki...ei mitään vikaa. Auto käyntiin ja kaikki pelasi normaalisti ja moista vikaa ei enää minun aikana autoon tullut.
Nyt sitten turbo croma teki samat temput ja meinasi tukka pudota päästä kun maantielle saapuessani polkaisin varovasti kaasua... hirteen jäi. Mitään vikaa ei taaskaan pellin alla näkynyt. Olin juuri teipannut turbon "nousu" putken kuntoon joten vika ilmeisesti liittyy kaasuläpän asennon tunnistimeen kun sen kulmilla molemmissa tapauksissa on ronkittu. Olisko jollain ideaa? Onneksi ei emäntä sentään lähtenyt cromalla kauppareissulle heti rempan jälkeen
Nyt sitten turbo croma teki samat temput ja meinasi tukka pudota päästä kun maantielle saapuessani polkaisin varovasti kaasua... hirteen jäi. Mitään vikaa ei taaskaan pellin alla näkynyt. Olin juuri teipannut turbon "nousu" putken kuntoon joten vika ilmeisesti liittyy kaasuläpän asennon tunnistimeen kun sen kulmilla molemmissa tapauksissa on ronkittu. Olisko jollain ideaa? Onneksi ei emäntä sentään lähtenyt cromalla kauppareissulle heti rempan jälkeen
Tuota mietin myös, mutta kaasupoljin tuntui aivan normaalilta molemmissa tapauksissa eikä jäänyt lattiaan niinkuin elokuvissa . Oma jalka ei asialla ollut sillä kaasujalalla poljin molemmilla kerroilla jarrua samalla kun etsin virtalukkoa...no merkillinen tapaus oli kuitenkin kun uusiutui samalla tavalla, tosin nuo ruikut ja vivut ei paljoa eroa kummassakaan.
Kuorivat kermat päältä ensiksi noilla varaosahinnoilla, VK varmaan tuollakin murikalla alle 100 euroa. Läppäkotelon yhteydessä oleva tyhjökäynnin säätömoottori arvatenkin jankkiintunut - sen yleensä voi avata ja puhdistaa jolloin on kuin uusi, mutta on yleensä prässätty kiinni joten ilman väkivaltaa ei aukea. Ainakin Bosch ei myy yksipisteruiskuihinsa kuin pelkästään koko läppärunko/suutinyhdistelmää, edes kaasuläppäpotikkaa, joka on ollut sen akilleen kantapää, ei saa erikseen.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -