Kaasut hirressä.

Tekniikkaan ja virittämiseen liittyvää keskustelua. Tee-se-itse jutut, rakentelu- ja korjauskysymykset.
Flex
GFF
Viestit: 512
Liittynyt: 08.10.2003 22:20
Paikkakunta: Lappi / Rauma

Kaasut hirressä.

Viesti Kirjoittaja Flex »

Tuossa taannoin oli 2.0slx tempran ruisku systeemit osina ja kasauksen jälkeen kone kävi ihan nätisti. Koeajokiepillä ensimmäinen rivakampi kiihdytys jätti kaasun hirteen...oli jännät paikat hetken kärrypolulla kun ei tajunnut mikä autoon oikein iski. Autosta virrta pois ja konepelit auki...ei mitään vikaa. Auto käyntiin ja kaikki pelasi normaalisti ja moista vikaa ei enää minun aikana autoon tullut.
Nyt sitten turbo croma teki samat temput ja meinasi tukka pudota päästä kun maantielle saapuessani polkaisin varovasti kaasua... :oops: hirteen jäi. Mitään vikaa ei taaskaan pellin alla näkynyt. Olin juuri teipannut turbon "nousu" putken kuntoon joten vika ilmeisesti liittyy kaasuläpän asennon tunnistimeen kun sen kulmilla molemmissa tapauksissa on ronkittu. Olisko jollain ideaa? Onneksi ei emäntä sentään lähtenyt cromalla kauppareissulle heti rempan jälkeen :lol:
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19326
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Kaasuvivusto jumittaa, ei kai siinä muuta. Vaijeri tai vivusto moottorin päästä jotenkin hankalassa asennossa. Kone sammuksissa kaasuvivustoa kääntelemällä voinee löytää vikapaikan.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Flex
GFF
Viestit: 512
Liittynyt: 08.10.2003 22:20
Paikkakunta: Lappi / Rauma

Viesti Kirjoittaja Flex »

Tuota mietin myös, mutta kaasupoljin tuntui aivan normaalilta molemmissa tapauksissa eikä jäänyt lattiaan niinkuin elokuvissa :wink: . Oma jalka ei asialla ollut sillä kaasujalalla poljin molemmilla kerroilla jarrua samalla kun etsin virtalukkoa...no merkillinen tapaus oli kuitenkin kun uusiutui samalla tavalla, tosin nuo ruikut ja vivut ei paljoa eroa kummassakaan.
Avatar
veikko
Viestit: 278
Liittynyt: 10.02.2004 06:01
Paikkakunta: Vihti kk

Viesti Kirjoittaja veikko »

Joutokäynnin säätömoottoreita on jouduttu vaihtamaan kyseisen vian vuoksi.Jos kierroksien nousu on noin äkillinen ja kierrokset nousee tappiin,niin en uskoisi olevan mikään anturivikakaan.
Fiat 600 903cc -71
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19326
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Juu. Ruisku kun ei kaasuläppää selälleen voi kääntää, tyhjäkäyntimoottorin avulla kylläkin nostamaan kierroksia aika tuntuvasti etenkin jos moottorilla ei ole kuormaa.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
veikko
Viestit: 278
Liittynyt: 10.02.2004 06:01
Paikkakunta: Vihti kk

Viesti Kirjoittaja veikko »

Täs tuli taas eilen tapaus ,kylläkin Punto 60 vm.2001 .Kierrokekset heilas miten sattui ja välillä huusi niin ,et piti auto sammuttaa.Vika oli kaasuläppäkotelossa,osa maksoi 710e .
Fiat 600 903cc -71
Avatar
teemuv
Viestit: 692
Liittynyt: 08.03.2004 17:15

Viesti Kirjoittaja teemuv »

Olipa halpa :lol:
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19326
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Kuorivat kermat päältä ensiksi noilla varaosahinnoilla, VK varmaan tuollakin murikalla alle 100 euroa. Läppäkotelon yhteydessä oleva tyhjökäynnin säätömoottori arvatenkin jankkiintunut - sen yleensä voi avata ja puhdistaa jolloin on kuin uusi, mutta on yleensä prässätty kiinni joten ilman väkivaltaa ei aukea. Ainakin Bosch ei myy yksipisteruiskuihinsa kuin pelkästään koko läppärunko/suutinyhdistelmää, edes kaasuläppäpotikkaa, joka on ollut sen akilleen kantapää, ei saa erikseen. :lol:
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Vastaa Viestiin