Ruiskuista
Ruiskuista
Minua kiinnostaisi tietää onko missään Fiateissa käytetty mekaanista ruiskua esim. Unoissa yms.
Suunnitteilla ruisku 903cc kusiaisen takaluukkuun.
Suunnitteilla ruisku 903cc kusiaisen takaluukkuun.
Ruiskuista jotain...
Pari juttua noista ruiskuista voisin laukaista jos jotain kiinnostaa...
Harrastaminen on kivaa kun vehkeet toimii vai mitä
Vaikka moottorin rakentaa halvalla niin sen hajoaminen harmittaa
Varsinkin jos rakentaa hyvistä osista padan niin harmittaa enemmän
Eletään vuotta 2004 Ja tekniikassa on tapahtunut aikas paljon...
Eli asiaan!Raapikaa rahat ohjelmoitavaan ruiskuun vaikka se tuntuu kalliilta niin loppupeleissä se on ainut moottorin osa jolla on vielä arvoa sulle tai jollekin myytynä kun kaikki muu on paskana autossa!
Varsinkin nuorempi harrastajakunta ymmärtää noiden "pittien"päälle ja se olisi uusi osa tätä harrastusta!
Ja sitten noista ruiskuista mitä ne tarjoavat:
-kaikki maailman suuttimet(perussuutin oikean kokoinen)
-kaikki maailman sytkäkartat+puolien latausajat ja niiden sovellukset
-Oikeat kiihdytyspumput
-kaikkien oheislaitteiden ohjaus(flektit,pumput yms.)
-kaikkien lämpötila-alueiden korjaus(ryypytys,kohonnut imuilmanlämpö,
pakokaasujen,yms.)
-hukkaportin,ahtopaineen yms.turbohommaa
-perien ohjaus 4wd ollessa kyseesssä
-nokkien ohjaus
Enempää en nyt viitsi muistaa kun ne keksii kumminkin kokoajan uutta..
Mutta se tärkein jäi tänne alas
Ja se on tiedonkeruu=melkein kun dyno perseen alla!
Moottoria voi sitten kotioloissa pikkuhiljaa nostaa hallitusti säätöihin rikkomatta sitä sataa kertaa!
Kaikki ajateltavissa oleva tieto jää muistiin halutulla aikavälillä ja sitä kautta on helppo sitten säätää oikeaa aluetta!
Ja ruiskua valitessasi ota huomioon että se on "on line" tilassa säädettävä helpottaa elämääsi kummasti(haltec )!
Tämä ei ollut mainosvuodatus vaan kokemuksen kautta tullut "fakta"!
Harrastaessani en ole itse rikkonut yhtään moottoria liian laihan tai väärän sytytyksen ansiosta 8)
Mutta voiman takia olen rikkonut kaiken mitä on kytkimen takana(pakkia lukuun ottamatta)
Sorry kielioppi!
Harrastaminen on kivaa kun vehkeet toimii vai mitä
Vaikka moottorin rakentaa halvalla niin sen hajoaminen harmittaa
Varsinkin jos rakentaa hyvistä osista padan niin harmittaa enemmän
Eletään vuotta 2004 Ja tekniikassa on tapahtunut aikas paljon...
Eli asiaan!Raapikaa rahat ohjelmoitavaan ruiskuun vaikka se tuntuu kalliilta niin loppupeleissä se on ainut moottorin osa jolla on vielä arvoa sulle tai jollekin myytynä kun kaikki muu on paskana autossa!
Varsinkin nuorempi harrastajakunta ymmärtää noiden "pittien"päälle ja se olisi uusi osa tätä harrastusta!
Ja sitten noista ruiskuista mitä ne tarjoavat:
-kaikki maailman suuttimet(perussuutin oikean kokoinen)
-kaikki maailman sytkäkartat+puolien latausajat ja niiden sovellukset
-Oikeat kiihdytyspumput
-kaikkien oheislaitteiden ohjaus(flektit,pumput yms.)
-kaikkien lämpötila-alueiden korjaus(ryypytys,kohonnut imuilmanlämpö,
pakokaasujen,yms.)
-hukkaportin,ahtopaineen yms.turbohommaa
-perien ohjaus 4wd ollessa kyseesssä
-nokkien ohjaus
Enempää en nyt viitsi muistaa kun ne keksii kumminkin kokoajan uutta..
Mutta se tärkein jäi tänne alas
Ja se on tiedonkeruu=melkein kun dyno perseen alla!
Moottoria voi sitten kotioloissa pikkuhiljaa nostaa hallitusti säätöihin rikkomatta sitä sataa kertaa!
Kaikki ajateltavissa oleva tieto jää muistiin halutulla aikavälillä ja sitä kautta on helppo sitten säätää oikeaa aluetta!
Ja ruiskua valitessasi ota huomioon että se on "on line" tilassa säädettävä helpottaa elämääsi kummasti(haltec )!
Tämä ei ollut mainosvuodatus vaan kokemuksen kautta tullut "fakta"!
Harrastaessani en ole itse rikkonut yhtään moottoria liian laihan tai väärän sytytyksen ansiosta 8)
Mutta voiman takia olen rikkonut kaiken mitä on kytkimen takana(pakkia lukuun ottamatta)
Sorry kielioppi!
Hyvin puhuttu. Kalliitahan nuo ohjelmoitavat ruiskut on, mutta rahansa arvoisia kyllä.
Tuota K-jettiä monet käyttää virittämisessä koska kammoavat elektroniikkaa - muuten sillä ei juuri elektronisiin ruiskuihin etuja ole. Siinä on lisäksi samalla tavalla imuilmaa ahdistava ilmamäärämittari kuin Boschin L-jetissäkin ja vastaavissa läppämallisen ilmamäärämittarin omaavissa kapistuksissa.
Seosmittari on hyvä olla, laitoitte sitten minkä tahansa ruiskun. Tärkeää on myös että kaikille sylintereille tulee suuttimet samalla tavalla asennettuina, ettei sylinterien seossuhteet poikkea oikein pahasti. Tuota ei näe lambdamittarillakaan!
Tuota K-jettiä monet käyttää virittämisessä koska kammoavat elektroniikkaa - muuten sillä ei juuri elektronisiin ruiskuihin etuja ole. Siinä on lisäksi samalla tavalla imuilmaa ahdistava ilmamäärämittari kuin Boschin L-jetissäkin ja vastaavissa läppämallisen ilmamäärämittarin omaavissa kapistuksissa.
Seosmittari on hyvä olla, laitoitte sitten minkä tahansa ruiskun. Tärkeää on myös että kaikille sylintereille tulee suuttimet samalla tavalla asennettuina, ettei sylinterien seossuhteet poikkea oikein pahasti. Tuota ei näe lambdamittarillakaan!
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -