Ruiskuista

Yleistä keskustelua Fiateista, mielipiteitä, kysymyksiä (ei tekniikka) yms.
Vieras

Ruiskuista

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Minua kiinnostaisi tietää onko missään Fiateissa käytetty mekaanista ruiskua esim. Unoissa yms.

Suunnitteilla ruisku 903cc kusiaisen takaluukkuun. :wink: :wink:
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19326
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Ei missään yleisemmässä mallissa ainakaan. Elektronisia tuppaavat olemaan. Puhutko nyt pulssi- (Kugelfischer, ym) vai jatkuvasuihkutteisesta (Bosch K-jetronic, ...) laitteistosta?
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

K-jetronic olis varmaan kätevin .

Mulle on BMW miehet väittäny kiven kovaa että 1.8 bemarin K-jetronicin ruiskun saisi helposti toimimaan niinkin pienessä koneessa kuin 903. :roll:

Onkohan tuo mahdollista että toimis hyvin.
dunaaja
GFF
Viestit: 1802
Liittynyt: 24.03.2004 23:48

Viesti Kirjoittaja dunaaja »

Pitäis toimia se annostelee ilma määrän mukaan bensaa,niitä on ollut kaikennäkösissä tekeleissä ja toimineet.Saabin tai Volvon vehkeitä löytyy helposti eikä ole kalliita.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Hmmm... Toimiskohan tuo sitten pelkästään kahdella suuttimella neljän sijaan.

Kokeilin rikkinäiseen 903sen kanteen porata suutinreijät kahdelle suuttimelle. Onnistuu aika hyvin ja suuttimet tulee 3-5 sentin päähän venttiileistä .

Vois olla aika veikee peli. :wink:
dunaaja
GFF
Viestit: 1802
Liittynyt: 24.03.2004 23:48

Viesti Kirjoittaja dunaaja »

Toimii jollei mene laihalle.Seos mittari olis hyvä olla testissä,näkee mitä tapahtuu eikä tarvi ihmetellä.
127turbo
Viestit: 34
Liittynyt: 29.04.2004 22:58

Viesti Kirjoittaja 127turbo »

Eli siis toimisko turbolle muokatun 1.5 ohc koneen kanssa saabin k-jetronic, joka on peräisin 2.0 litrasesta, kyseessä on turbo kone. Kun tuosta omasta saab projektista jää ylimääräiseksi todennäköisesti tuo k-jet ruisku ja apc-järjestelmä...
Kumpa joskus 127 turbolla saisin aikaiseksi...
Avatar
x1/9 T16
Viestit: 1586
Liittynyt: 09.09.2003 11:42
Paikkakunta: Boostlandia

Ruiskuista jotain...

Viesti Kirjoittaja x1/9 T16 »

Pari juttua noista ruiskuista voisin laukaista jos jotain kiinnostaa...

Harrastaminen on kivaa kun vehkeet toimii vai mitä :lol:

Vaikka moottorin rakentaa halvalla niin sen hajoaminen harmittaa :evil:

Varsinkin jos rakentaa hyvistä osista padan niin harmittaa enemmän :twisted:

Eletään vuotta 2004 :!: Ja tekniikassa on tapahtunut aikas paljon...

Eli asiaan!Raapikaa rahat ohjelmoitavaan ruiskuun vaikka se tuntuu kalliilta niin loppupeleissä se on ainut moottorin osa jolla on vielä arvoa sulle tai jollekin myytynä kun kaikki muu on paskana autossa!


Varsinkin nuorempi harrastajakunta ymmärtää noiden "pittien"päälle ja se olisi uusi osa tätä harrastusta!

Ja sitten noista ruiskuista mitä ne tarjoavat:
-kaikki maailman suuttimet(perussuutin oikean kokoinen)
-kaikki maailman sytkäkartat+puolien latausajat ja niiden sovellukset
-Oikeat kiihdytyspumput
-kaikkien oheislaitteiden ohjaus(flektit,pumput yms.)
-kaikkien lämpötila-alueiden korjaus(ryypytys,kohonnut imuilmanlämpö,
pakokaasujen,yms.)
-hukkaportin,ahtopaineen yms.turbohommaa
-perien ohjaus 4wd ollessa kyseesssä
-nokkien ohjaus

Enempää en nyt viitsi muistaa kun ne keksii kumminkin kokoajan uutta..

Mutta se tärkein jäi tänne alas :arrow:

Ja se on tiedonkeruu=melkein kun dyno perseen alla! :wink:

Moottoria voi sitten kotioloissa pikkuhiljaa nostaa hallitusti säätöihin rikkomatta sitä sataa kertaa!

Kaikki ajateltavissa oleva tieto jää muistiin halutulla aikavälillä ja sitä kautta on helppo sitten säätää oikeaa aluetta!

Ja ruiskua valitessasi ota huomioon että se on "on line" tilassa säädettävä helpottaa elämääsi kummasti(haltec :!: )!

Tämä ei ollut mainosvuodatus vaan kokemuksen kautta tullut "fakta"!

Harrastaessani en ole itse rikkonut yhtään moottoria liian laihan tai väärän sytytyksen ansiosta 8)

Mutta voiman takia olen rikkonut kaiken mitä on kytkimen takana(pakkia lukuun ottamatta)

Sorry kielioppi!
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19326
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Hyvin puhuttu. :D Kalliitahan nuo ohjelmoitavat ruiskut on, mutta rahansa arvoisia kyllä.

Tuota K-jettiä monet käyttää virittämisessä koska kammoavat elektroniikkaa - muuten sillä ei juuri elektronisiin ruiskuihin etuja ole. Siinä on lisäksi samalla tavalla imuilmaa ahdistava ilmamäärämittari kuin Boschin L-jetissäkin ja vastaavissa läppämallisen ilmamäärämittarin omaavissa kapistuksissa.

Seosmittari on hyvä olla, laitoitte sitten minkä tahansa ruiskun. Tärkeää on myös että kaikille sylintereille tulee suuttimet samalla tavalla asennettuina, ettei sylinterien seossuhteet poikkea oikein pahasti. Tuota ei näe lambdamittarillakaan!
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Vastaa Viestiin