600:sen koneesta

Tekniikkaan ja virittämiseen liittyvää keskustelua. Tee-se-itse jutut, rakentelu- ja korjauskysymykset.
jtuok
Viestit: 542
Liittynyt: 17.05.2004 15:24

600:sen koneesta

Viesti Kirjoittaja jtuok »

paljonkohan on heppoja vakiossa ? lohkossa merkintä 100d sekä peltisarja ja weberin kaasutin . onko kukaan tällaista piristänyt ja minkälaisin tuloksin ? 903:ta en ainakaan vielä suunnitelmiin mukaan ota vaik olishan se oikotie onneen . onko 903:sen kansi, kampiakseli ym käypäsiä 600:n koneeseen ? :?: niin sellanen vielä jotta jos 903:sen kansi käy niin mahtaako olla paremmin virtaava ? mahtaakohan 600:seen käydä 903:sen tiivisteet?
Avatar
hiski
Viestit: 43
Liittynyt: 05.02.2004 04:19
Paikkakunta: kotka

Viesti Kirjoittaja hiski »

Noin 30 heppaa.. kannet ei ole vaihto kelpoisia keskenään.Kannen, imusarjan ja pakosarjan tiivisteet ei käy.. muut on samoja
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Tuossa on jotain noista kansien vaihdosta http://fiatforum.fi/viewtopic.php?t=1109&highlight=600

Näillä sivuilla on laitettu Fiat Sport Coupen kansi 600:seen joka on kuulemma paremmin virtaava kuin 127:n kansi
http://www.saunalahti.fi/hemikko/pohja_2.htm
jtuok
Viestit: 542
Liittynyt: 17.05.2004 15:24

Viesti Kirjoittaja jtuok »

juu kiitoksia paljon noista! en ole kumpaakaan konetta availlu mutta arvelinkin käyvän . eronahan noissa iskunpituus ja venttiileiden koko noin niinku pääpiirteittäin . :?
Avatar
hiski
Viestit: 43
Liittynyt: 05.02.2004 04:19
Paikkakunta: kotka

Viesti Kirjoittaja hiski »

Mun mielest 127:n kansi ei kyl käy 600:n lohkoon.. aika paljon mitoissa eroa. Ei vaikuta toimivalta ratkaisulta.
jtuok
Viestit: 542
Liittynyt: 17.05.2004 15:24

Viesti Kirjoittaja jtuok »

mitä mitta eroja ? kävihän toi 903 sportinkin kansi :?
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

En kyllä löytänyt eroa kansista miksi ei sopisi.
127:n kansi on puoli senttiä leveempi ulkomitaltaan mutta reijät ja muut aukot ovat samoilla kohtia .
Kävin ottamassa parit kuvat noista kansista:

http://www.janne600.tk/
ja tuolta kuvat osio

Ehkä toi 127:n kansi ei sovi niihin vanhempiin kusiasien koneisiin ,mutta 100D hen ainakin pitäis mennä.
jtuok
Viestit: 542
Liittynyt: 17.05.2004 15:24

Viesti Kirjoittaja jtuok »

kuvista heräili vielä yksi kysymys . mikä merkitys 903:n kannessa on jakajanreijästä lähtevällä uralla joka menee työntötankojen aukkoihin ?
Avatar
TfP-Motors
GFF
Viestit: 1566
Liittynyt: 22.02.2003 10:20
Paikkakunta: Suonenjoki

Viesti Kirjoittaja TfP-Motors »

jakajan voitelu?
Kaikki paitsi internetin kuvapalvelut on ikuista.
Avatar
moonwolf
Viestit: 640
Liittynyt: 18.03.2007 15:04
Paikkakunta: Nokia

Re: 600:sen koneesta

Viesti Kirjoittaja moonwolf »

ajattelin koittaa jos saisin tuon 1.6-2l TC:n kiinni kuplan vaihteistoon niin sittenhän tuon kokoonpanon saisi rakenneltua 600:een.
Fiat 124 BC (Prokkis)
Fiat Linea (Abarth)T-Jet vm:'08 ( käyttis)
Suzuki grand vitara (käyttis)
Fiat 124 Sport Coupe CC 1.8TC (EX)
Fiat 131 Supermirafior 2L TC (EX)
Järkeä asennetaan. Odota ...
█░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░
1,15%
Toiminto keskeytynyt
Avatar
GreenThing
GFF
Viestit: 2604
Liittynyt: 08.08.2003 21:20
Paikkakunta: Kärkölä

Re: 600:sen koneesta

Viesti Kirjoittaja GreenThing »

Jokkisautoa tekemässä?
Auto on turpo, ja kuski on urpo.
Ei riemulla rajaa, kun kasilla ajaa.
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19326
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Re: 600:sen koneesta

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Maantieajoon tuskin ainakaan?

Niin ja noihin sovitteluihin löytyy jokkismiehiltä valmiita laippoja joten ei itse tarvi sovitella.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Vastaa Viestiin