Vaihdelaatikko Uno turbo mk1 ja mk2 ?

Tekniikkaan ja virittämiseen liittyvää keskustelua. Tee-se-itse jutut, rakentelu- ja korjauskysymykset.
Avatar
kevin
Viestit: 9
Liittynyt: 17.06.2003 10:44
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Vaihdelaatikko Uno turbo mk1 ja mk2 ?

Viesti Kirjoittaja kevin »

Meneekö mk2:sen laatikko suoraan mk1:seen?
Esim. kiinnitykset eturunkoon.

Kytkin varmaan menee vaihtoon... joutuuko
tekemään paljon muuta?

Entä onko esim. Tipon vakiolaatikko kenties sopiva
Unoon mk1. Tarkoitan siis ulkokuoret?
Avatar
Wesulius
GFF
Viestit: 5128
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki mettäs.

Viesti Kirjoittaja Wesulius »

Nooh 86-88 mallisen t.i.e unon vaihteistossa on vivusto alhaalta sisään laatikkoon kun muissa on päältä.

tipon laatikko on samanlainen muuten paitsi se on tripoidinivelillä.
Tietysti tipostakin löytyy tukilaakeri mallia dieseleistä ja 1.8-2.0.

Eli jos laitat uudemman t.i.e unon laatikon vivusto menee uusiks ei siin oikeen muuta.

Vanhemman mallin laatikko on muuten samanlainen paitsi tuo vivusto ja sit kytkinakselin iso laakeri on hiukan vahvempi.
jaa on noi akselit muutenkin erilaiset vanhan mallin laatikos on siirtäjät/synkat apuakselilla kun uudemmassa on sekaisin molemmilla.
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19325
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Nuo isompikoneisten ja dieselimallisten Tipojen lodjut on tietysti TC:n jaolla joten ne ei sovi Unon koneeseen.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
kevin
Viestit: 9
Liittynyt: 17.06.2003 10:44
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Viesti Kirjoittaja kevin »

vvieri kirjoitti:Nuo isompikoneisten ja dieselimallisten Tipojen lodjut on tietysti TC:n jaolla joten ne ei sovi Unon koneeseen.
Kuulin kaverilta, että Tipo 1,6 DGT:n laatikkoa on käytetty
Turbo unoissa....!
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19325
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

On, tuo on vielä 1.6 SOHC koneella. 1.8 ja 2.0 koneet sitten on TC:n perua ja isommalla moottorin pulttijaolla.

Ja ovat tripoidi-nivelillä eli vaativat eri vetarit ja ovat heikommat (tosin en minä tripoidejakaan ole rikki saanut).
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Vastaa Viestiin