ESC unavailable, Hill holder unavailable
ESC unavailable, Hill holder unavailable
Elikkäs tuollainen ongelma pätkähti Fiatiin kun kovat pakkaset alkoi. Kun auton starttaa niin pian käynnistyksen jälkeen auto piippaa ja mittaristossa alkaa juosta teksit: Steering corrector unavailable, ESC unavailable, Hill holder unavailable.
Mittaristoon jää palamaan ESC-merkkivalo ja huutomerkkikolmio.
Onko vastaavaa ongelmaa ilmennyt muilla? Kyseessä 1.4 litrainen kone. Vuosimalli 2014 eli takuunalainen auto.
Löysin englanninkielisistä keskusteluista vastaavaa ongelmaa, mutta en saanut selville mikä sen oli aiheuttanut.
Mittaristoon jää palamaan ESC-merkkivalo ja huutomerkkikolmio.
Onko vastaavaa ongelmaa ilmennyt muilla? Kyseessä 1.4 litrainen kone. Vuosimalli 2014 eli takuunalainen auto.
Löysin englanninkielisistä keskusteluista vastaavaa ongelmaa, mutta en saanut selville mikä sen oli aiheuttanut.
Re: ESC unavailable, Hill holder unavailable
Sen enempää autosta tietämättä, mutta yhden Lancia Thesiksen perusteella arvaan alhaista akkujännitettä, joka aiheuttaa vikailmoitukset.
Kuittaantuvatko uudelleen startatessa, vaikka ihan hetken päästä?
Kuittaantuvatko uudelleen startatessa, vaikka ihan hetken päästä?
Plymouth Belvedere 2D HT 1958
VW Käfer 1200 1965
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn!
VW Käfer 1200 1965
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn!
Re: ESC unavailable, Hill holder unavailable
Ja sitten kannattaa muistaa, ettei sammuta heti konetta kun sen on saanut käymään, saattaapi kastella tulpat.
Tosin ei nämä mitään ooppeleita ole.
Tosin ei nämä mitään ooppeleita ole.
-
- GFF
- Viestit: 1311
- Liittynyt: 22.01.2010 12:05
- Paikkakunta: Päijät-Hämeestä pohjoiseen
Re: ESC unavailable, Hill holder unavailable
Kyllä, alhainen akun jännitehän siellä on taustalla, minulla oli Ypsilonissa (1,2 69hv FIRE eli sama kuin Pandassa 2012>) talviseisokin jälkeen viime keväänä aivan sama viesti näytöllä; tai itse asiassa se taisi tulla muutaman kymmenen metriä ajettua käynnistyksen jälkeen. Viesti poistui jokusen kilometrin ajon jälkeen, sammutuksen ja uudelleenkäynnistyksen yhteydessä eikä tullut enää koko ajokautena uudelleen. Auto lähti hyvin toukokuussa kyllä käyntiin, mutta puoli vuotta lämmittämättömässä liiterissä kyllä näissä uudemmissa autoissa ehtii haukata akusta pienen siivun, jolloin elektroniikka kaipaa "piristystä". Jos akku muuten on kunnossa, niin arvelen sinulla käyvän samalla tavalla, eli ei haittaa ajoa. Useammin ilmestyessään varmaan kannattaa sitten sitä akkuakin alkaa tarkastella vaihtomielessä; nämä pakkasethan ne nyt koettelevat kalustoa, eivätkä nuo ensiasennusakut taida kauhean suuria olla ampeeritunneiltaan saatika kylmäkäynnistysvirroiltaan. Ylläpitolaturi saattaisi olla kätevä apu?
50 vuotta ja 127:sta Panda-"Nallukan", "Uuno(je)n", Zastava 1100:n, Ritmon, Tipo(je)n ja Punto(je)n kanssa Multiplahan ynnä Y10:iin, Musaan sekä uuteen Ypsiloniin!
Re: ESC unavailable, Hill holder unavailable
Kuinkahan näissä uudemmissa Fiiuissa mahtaa olla latauksen kanssa, onko jo älylataus eli auto pitää erikseen ohjelmoida sen mukaan, minkä kokoinen akku siinä on. Vaikka pistää isomman akun niin ei saa lisää kapasiteettia ilman ohjelmointia.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: ESC unavailable, Hill holder unavailable
Mulla on nyt tullut myös muutaman kerran omassa Abaraatissani vastaava ongelma, kun olen käyttänyt webastoa.
Eli ilmeisestikin akun varaus pudonnut juuri sen verran, että nuo varoitusvalot ilmeentyvät.
Startti pyörii vielä kyllä iloisesti ja moottorikin hörähtää heti käymään.
Kuittaantuvat pois kojelaudasta itsekseen, kun on ajanut pidemmän matkan ja käynnistää auton uusiksi.
Vikamuistiin kyllä jää merkintä tapahtuneesta.
Varoitusvalot ei ole tulleet jos en ole lämmitintä käyttänyt tai jos olen käyttänyt vain pienen hetken.
Yleensä yli 20 min lämmityksen jälkeen on ilmentyneet.
Brittien Abarthisti-foorumilla on tosin ollut myös juttua että ainakin 500:ssa on ollut jarrupolkimen tunnistinkytkimen vikoja, jotka aiheuttavat saman ongelman.
Täytyy viellä jossain vaiheessa asennella DEFA:n johtosarja ja 10A laturi.
Josko sitten ei enään vikavaloja tulisi häiritsemään.
Eli ilmeisestikin akun varaus pudonnut juuri sen verran, että nuo varoitusvalot ilmeentyvät.
Startti pyörii vielä kyllä iloisesti ja moottorikin hörähtää heti käymään.
Kuittaantuvat pois kojelaudasta itsekseen, kun on ajanut pidemmän matkan ja käynnistää auton uusiksi.
Vikamuistiin kyllä jää merkintä tapahtuneesta.
Varoitusvalot ei ole tulleet jos en ole lämmitintä käyttänyt tai jos olen käyttänyt vain pienen hetken.
Yleensä yli 20 min lämmityksen jälkeen on ilmentyneet.
Brittien Abarthisti-foorumilla on tosin ollut myös juttua että ainakin 500:ssa on ollut jarrupolkimen tunnistinkytkimen vikoja, jotka aiheuttavat saman ongelman.
Täytyy viellä jossain vaiheessa asennella DEFA:n johtosarja ja 10A laturi.
Josko sitten ei enään vikavaloja tulisi häiritsemään.
Projektit:
-88 Uno 1.3 T.i.e -> 1.4 T.i.e
-82 Lada 1200 (VAZ-2101) "Nappisilmä"
-88 Lada 1200L (VAZ-21013) "Nappis"
-88 Uno 1.3 T.i.e -> 1.4 T.i.e
-82 Lada 1200 (VAZ-2101) "Nappisilmä"
-88 Lada 1200L (VAZ-21013) "Nappis"
Re: ESC unavailable, Hill holder unavailable
Kiitos vastanneille!
Ongelma poistui itsestään.
Se herja siis ilmeni käynnistyksen jälkeen. Alussa näytössä juoksi nuo varoitustekstit. ESC-valo sekä huutomerkki jäi palamaan näyttöön ajon ajaksi. Vaikka sammutin auton ajon jälkeen ja käynnistin uudelleen niin edelleen tuli ilmoitukset. Tämä tapahtui siis useaan eri kertaan. Sitten vain yhdellä käynnistyskerralla ilmoitusta ei tullut ja sen jälkeenkin on pelannut hyvin. Asia on siis ainakin nyt kunnossa.
Ongelma poistui itsestään.
Se herja siis ilmeni käynnistyksen jälkeen. Alussa näytössä juoksi nuo varoitustekstit. ESC-valo sekä huutomerkki jäi palamaan näyttöön ajon ajaksi. Vaikka sammutin auton ajon jälkeen ja käynnistin uudelleen niin edelleen tuli ilmoitukset. Tämä tapahtui siis useaan eri kertaan. Sitten vain yhdellä käynnistyskerralla ilmoitusta ei tullut ja sen jälkeenkin on pelannut hyvin. Asia on siis ainakin nyt kunnossa.
Re: ESC unavailable, Hill holder unavailable
Vika palasi jälleen. Aika erikoista, kun pakkasta oli enemmän kuin -20 niin silloin vikaa ei ilmennyt mutta kun ilma lauhtui alle 20 pakkasasteeseen niin vika palasi.
Harmitta kun autoa ostaessa luotto oli siihen, että nämä uudet Fiiatit olisi jo luotettavia siinä missä muutkin merkit. Pettyä kuitenkin sai, sähköongelmat ei taida hävitä mihinkään. Stilossa oli myös aikanaan pakkasilla erilaisia sähköongelmia.
Harmitta kun autoa ostaessa luotto oli siihen, että nämä uudet Fiiatit olisi jo luotettavia siinä missä muutkin merkit. Pettyä kuitenkin sai, sähköongelmat ei taida hävitä mihinkään. Stilossa oli myös aikanaan pakkasilla erilaisia sähköongelmia.
Re: ESC unavailable, Hill holder unavailable
^
Noh, ei ole minusta iso vika näillä keleillä
-Tazio
Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk
Noh, ei ole minusta iso vika näillä keleillä
-Tazio
Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk
Re: ESC unavailable, Hill holder unavailable
Ainakaan nämä eivät vesisateella auo ikkunoitaan, kuten eräätkin Audit.... taientiiä.temppuli kirjoitti: Harmitta kun autoa ostaessa luotto oli siihen, että nämä uudet Fiiatit olisi jo luotettavia siinä missä muutkin merkit. Pettyä kuitenkin sai, sähköongelmat ei taida hävitä mihinkään. Stilossa oli myös aikanaan pakkasilla erilaisia sähköongelmia.
Plymouth Belvedere 2D HT 1958
VW Käfer 1200 1965
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn!
VW Käfer 1200 1965
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn!
Re: ESC unavailable, Hill holder unavailable
Niin tässä ei selvinnyt että ajetaanko autolla riittävästi vai voisiko vaan akku olla vajaassa latauksessa.
Just eilen korjasin 7-sarjan BMW:tä joka antoi vikailmoitusta sähköisestä käsijarrusta. Korjaantui lataamalla akku kunnolla C-tekillä, ainakin toistaiseksi.
Just eilen korjasin 7-sarjan BMW:tä joka antoi vikailmoitusta sähköisestä käsijarrusta. Korjaantui lataamalla akku kunnolla C-tekillä, ainakin toistaiseksi.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: ESC unavailable, Hill holder unavailable
Sehän olisikin positiivista, jos saisi uudesta autosta lumikeleillä kaikki tylsät ajonestot pois huonolla akulla.
Re: ESC unavailable, Hill holder unavailable
Stilosta en tiedä, mutta kyllä ainakin mun Abaraatissa pysyy ikkunat kirkkaina.JT Newman kirjoitti:Ainakaan nämä eivät vesisateella auo ikkunoitaan, kuten eräätkin Audit.... taientiiä.temppuli kirjoitti: Harmitta kun autoa ostaessa luotto oli siihen, että nämä uudet Fiiatit olisi jo luotettavia siinä missä muutkin merkit. Pettyä kuitenkin sai, sähköongelmat ei taida hävitä mihinkään. Stilossa oli myös aikanaan pakkasilla erilaisia sähköongelmia.
Projektit:
-88 Uno 1.3 T.i.e -> 1.4 T.i.e
-82 Lada 1200 (VAZ-2101) "Nappisilmä"
-88 Lada 1200L (VAZ-21013) "Nappis"
-88 Uno 1.3 T.i.e -> 1.4 T.i.e
-82 Lada 1200 (VAZ-2101) "Nappisilmä"
-88 Lada 1200L (VAZ-21013) "Nappis"
Re: ESC unavailable, Hill holder unavailable
No perhana, just mietin ABS-sulakkeen irroitusta, mutta jos vaan käyttäisi webastoa runsaammin.1300ti kirjoitti:Sehän olisikin positiivista, jos saisi uudesta autosta lumikeleillä kaikki tylsät ajonestot pois huonolla akulla.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: ESC unavailable, Hill holder unavailable
Kyllä mulla ainakin ABS silti vielä toimii vaikka sattuisi alhaisen jännitteen takia ESC ottamaan nokkiinsa.
Eli luistonesto ja ajonvakautus sekä toi jarruavustin lopettavat toimintansa.
Eli luistonesto ja ajonvakautus sekä toi jarruavustin lopettavat toimintansa.
Projektit:
-88 Uno 1.3 T.i.e -> 1.4 T.i.e
-82 Lada 1200 (VAZ-2101) "Nappisilmä"
-88 Lada 1200L (VAZ-21013) "Nappis"
-88 Uno 1.3 T.i.e -> 1.4 T.i.e
-82 Lada 1200 (VAZ-2101) "Nappisilmä"
-88 Lada 1200L (VAZ-21013) "Nappis"