Huh huh, olipas kiva reissu ja kannatti ottaa 3P mukaan
Kiitokset jäälleen kaikille mukana olleille tosi mukavasta tapahtumasta! Hieman taisi etelän surkeat kelit verottaa osallistujia ja enemmänkin olisi porukkaa mahtunut mukaan... Ja harmillisesti porukka ehti lähteä sunnuntaina kotimatkalle ennen kuin ehdittiin sanomaan heipat, mutta kaipa ne näinkin perille menee
Auli vannotti että välitän tälläkin foorumilla kiitokset kaikille, erityisesti Willelle koeajosta! Oli kuulemma hienoa päästä ajamaan pitkillä piikeillä
Itse en kyllä ymmärrä kuinka Mirafiori voisi olla muka Jeeppiä parempi ajettava, mutta näin kuulemma on
Omalta osalta reissuun valmistautuminen keskittyi lähes täysin 3P:n tekemiseen ja lopulta se meinasikin kostautua
Torstai alkoi muutenkin huonoissa merkeissä, kun Rantapirtin emäntä oli sitä mieltä, ettei jäälle ole asiaa... Tässä vaiheessa rupesin jo miettimään plan Beetä ja 3P:n jättämistä talliin. Willen myöhemmin postaama tilannepäivitys sai kuitenkin pään kääntymään ja illalla keskityinkin Jeepin varusteluun ko. reissun. Siinä nastarenkaisiin ilmaa laittaessa huomasin toisen takaiskarin varren olevan ihan mutkalla ja kotiin ajaessa etuakseli rupesi ravistamaan todella rajusti ja tämä tapahtui vielä täysin satunnaisella nopeudella... Tuo ravistaminen ei ole sitten mitään pientä värinää, vaan koko akseli lähtee kiihtyvään pomppimiseen joka rauhoittuu vasta nopeuden laskiessa alle 20km/h
Eli hyvältä näytti koko reissuun lähteminen
Perjantai alkoi hyvissä merkeissä noutamalla rikesakko ylinopeudesta (140€) poliisiasemalta ja siitä sitten näyttämään 3P:tä leimalla... Leima tuli ilman huomautuksia, siitä saman tien soittoa Rantapirtin isännälle ja Timo vahvisti jääradan olevan hyvässä kunnossa. Sitten takasin tallille vaihtamaan piikkirenkaita alle ja tutkimaan Jeeppiä tarkemmin. Toinen raidetangonpää oli löystynyt, mutta ei se juurikaan tuohon ongelmaan auttanut... Soitin vielä 4x4 Partsiin Jarnolle ja tilasin uudet takaiskarit jotka Auli kävi Vantaalta tullessaan noutamassa. Auton alla pyöriessäni irrotin viallisen iskarin valmiiksi ja lopulta koko reissu tuli heitettyä ilman tuota iskaria
Uudet iskarit oli kyllä varoiksi mukana
Lopulta päätin lähteä matkaan, vaikka etupään woblaus olikin ratkaisematta. Menomatkalla tuo ei ravistanut kertaakaan, mutta kotimatka piti ajaa alle 75 km/h nopeudella, muuten alkoi taas woblaamaan...
Matka Rantapirtille ja koko viikonloppu sujui hyvin ja kivaa oli. Sunnuntaina kotipihassa hommat lähti sujumaan tutulla kaavalla... Peruuttaessani yhdistelmää pihatietä alas, ei jeepin renkaiden pito riittänytkään nuoskalumella ja yhdistelmä lähti hallitsemattomaan luisuun mäkeä alas
On meinaan hurja tunne kun vauhti kiihtyy ja koitat pitää yhdistelmän suorassa kapeassa alamäessä
Lopulta tilanne päättyi trailerin pysähtyessä orapihlaja-aitaan... Siinähän sitä oltiin, kärry aidan sisällä, jeeppi siinä edessä ja pyörät ei saa yhtään pitoa. Kruununa vielä loput autot yhdistelmän blockaamana pihassa
Onneksi Jeepissä on vihdoinkin tuo vinssi ja sen avulla sain yhdistelmän takaisin pihatielle ja sitten laskin vinssin avulla sen hissukseen mäkeä alas. Koko hommasta tuskin olisi tullut mitään, jollei "ystävällinen ja ihana" naapurinsetä olisi ollut keittiönsä ikkunassa osoittelemassa pirunkirkkaalla taskulampulla suoraan naamaan vaatien auton sammuttamista
TTU, mikä idiootti koko äijä
Lopun homman kruunasi taskusta tippunut puhelin, joka tietenkin sammui. Pin-koodia kysyttäessä näppäilin tutun koodin nopsaan ja puhelin ilmoitti sen olevan väärä. Sama koodi uudelleen, nyt hitaammin ja tarkasti, ja sama homma... Sitten muisti, että meillähän vaihtui firman operaattori ja heidän pin-koodi oli edelleen vaihtamatta
Yksi mahdollisuus jäljellä ja tietenkin arvoin siihenkin väärän koodin ja kortti lukkoon
PUK-koodia ei tietenkään luovuteta liittymän haltijalle, vaan omistajalle, eli aamulla sitten firman puhelinvastaavan juttusille...
No mitäpä pienistä, joka tapauksessa viikonloppu oli todella kiva ja rentouttava, suuri kiitos kaikille!