Fiat Uno Turbo -88

Kertomuksia italialaismerkkeihin liittyvistä projekteista. Kyselyitä ei tänne, vaan tekniikkaosioon!
Avatar
Eejii
Viestit: 782
Liittynyt: 12.01.2009 11:36

Re: Fiat Uno Turbo -88

Viesti Kirjoittaja Eejii »

Tämäkin yksilö on tässä keväällä palannut projektiasteelle. Sen verran rupesi savua pöllyttelemään että jäi seisomaan viime kesänä. Tasanopeutta ollaan ajeltu 89 vuoden Audi Coupe Quattrolla, jolla napattiin hopeaa HRCF sarjasta ja pronssia AL-cupista.

Nyt kun vallitsevista olosuhteista johtuen on enemmän aikaa touhuta tallisssa, niin otettiin Uno talliin ja pudotettiin kone pois. Tarkoitus on nyt huollattaa ahdin ja kansi. Vaihtaa kuluneet kytkin, laturi, letkuja ja muuta väsynyttä osaa, nin saadaan taas Uno ajokuntoon. Siistitään kone ja moottoritila samalla ja paikataan pari reiän alkua apurungossa.

Kansi onkin jo koneistajalla valmiina. Pakoventtiilit piti vaihtaa ja lisätä puuttuneet venttilivarren kumit. Aivan oikein... Siellä ei kumeja ollut kuulemma ollenkaan :roll: Mikähän tuossakin lienee takana että ne on jätetty pois?

Kuva

Kuva

Kuva
Fiat Uno Turbo ie -88
...Audi Coupe Quattro -89 :?
Avatar
Eejii
Viestit: 782
Liittynyt: 12.01.2009 11:36

Re: Fiat Uno Turbo -88

Viesti Kirjoittaja Eejii »

Kansi haettu koneistajalta:
Kuva

Ja lohko maalattuna
Kuva
Fiat Uno Turbo ie -88
...Audi Coupe Quattro -89 :?
Avatar
Eejii
Viestit: 782
Liittynyt: 12.01.2009 11:36

Re: Fiat Uno Turbo -88

Viesti Kirjoittaja Eejii »

Ja ahdin saapui Suonenjoelta huollosta. Vielä olisi pientä putsailua siellä täällä. Kohta pääsisi kokoamispuuhiin
Kuva
Fiat Uno Turbo ie -88
...Audi Coupe Quattro -89 :?
Avatar
Eejii
Viestit: 782
Liittynyt: 12.01.2009 11:36

Re: Fiat Uno Turbo -88

Viesti Kirjoittaja Eejii »

Kone alkaa menemään kokoon. Puhtaista osista on kiva rakennella palapeliä.
Kuva
Kuva
Fiat Uno Turbo ie -88
...Audi Coupe Quattro -89 :?
Avatar
Eejii
Viestit: 782
Liittynyt: 12.01.2009 11:36

Re: Fiat Uno Turbo -88

Viesti Kirjoittaja Eejii »

Koneremppa alkaa olla finaalissa. Sunnuntaina päästiin käynnistelemään ja nätistihän se hörähti käyntiin. Nesteitä ei vuoda enää mistään, kun Luigilta vielä löytyi ehjä öljynlauhdutin. Savua ei myöskään enää tule, joten remppa voidaan katsoa onnistuneeksi. Joutokäyntiä ei vielä saatu menemään alle 1500rpm vaikka kumpaakin ruuvia koitettiin manuaalin mukaan säätää. Pieni lenkki päästiin kuitenkin jo ajamaan ja tuntui toimivan ihan mainiosti. Seuraavaksi pitäisi saada auto varmaankin säädettäväksi johonkin. Tai sitten Unolle koittaa talviunet välissä ja keväällä jatketaan. Pitää saada talveksi Quattro talliin fixattavaksi, kunhan vielä pari tasanopeuskisaa saadaan sillä ajettua.
Fiat Uno Turbo ie -88
...Audi Coupe Quattro -89 :?
Vastaa Viestiin