Sivu 8/8

Re: Käyttöauto Stilo MW JTD 2004

Lähetetty: 27.06.2016 23:02
Kirjoittaja JLaines
Aktivoiduin juhannuksen kunniaksi ja vaihdoin oikein moottoriöljyt ja suodattimen. Lisäksi tekohengitin sulakerasiaa nyppimällä releet ja sulakkeet yksitellen pois ja vaihtamalla pahiten hapettuneet parempiin. Suihkin kanssa CRC:tä sulakerasian liittimien koskettimiin... Ainakin toistaiseksi lämpömittarissakin on enemmän tolkkua, mutta pitänee silti hommata uusi sulakerasia moottoritilaan aikanaan. Ilmastoinnin painekytkimen liitintä katselin sen verran öljyjä vaihtaessa, että liitin on ehjä ja koskettimet kytkimessä että johtosarjassa ovat siistit. Lisäksi puhallin kytkeytyy päälle ilmastoinnin napilla vaikka puhaltimennuppi on 0-asennossa. Eikös ilmastoinninrele liene silloin kunnossa? Jyväskylän seppälän Osaset liikkeessä kun ehdottivat ilmastoinninrelettä yhdeksi vaihtoehdoksi toimimattomuuteen.

Ja mikäli joku autokorjaamolla Jyväskylän seudulla töissä oleva haluaa harjoituksen vuoksi tota kotteroa tutkia annan sen ilomielin uhriksi ja vaikka maksankin vähän :lol:

Re: Käyttöauto Stilo MW JTD 2004

Lähetetty: 30.06.2016 23:13
Kirjoittaja JLaines
Pitää huomenna käydä korjaamolla...
600 kilsan Ylihärmä-Orimattila reissun päätös kilsoilla auto päätti sytyttää moottorinvikavalon juuri ennen kotia. Pirssi kyllä pelaa ookoo, mutta pitää varmuuden vuoksi luetuttaa vikakoodit ennen kuin lähden seuraavan kerran Tikkakoskelle töihin. Paikoillaan kun kotona käyttelin pirssi puski mustaa putkesta julmetusti. Ei ihan äkkiä huvita jäädä keskelle ei mitään Alajärvi-Saarijärvi välille :lol:

Re: Käyttöauto Stilo MW JTD 2004

Lähetetty: 01.07.2016 14:22
Kirjoittaja JLaines
EGR-venttiiliä herjasi tietokones mutta ei kuulemma haittaa mitään, kun EGR:n ja imusarjan välissä on jo pellinpala plommina :roll:
Vikakoodi on siis nyt nollattu ja asentaja meinasi että vikavalo syttyy uudelleen määrittämättömän ajan kuluttua.

Re: Käyttöauto Stilo MW JTD 2004

Lähetetty: 02.07.2016 09:43
Kirjoittaja Eryo
JLaines kirjoitti:EGR-venttiiliä herjasi tietokones mutta ei kuulemma haittaa mitään, kun EGR:n ja imusarjan välissä on jo pellinpala plommina :roll:
Vikakoodi on siis nyt nollattu ja asentaja meinasi että vikavalo syttyy uudelleen määrittämättömän ajan kuluttua.
Olipa hyvä kuulla että ei mitään vakavaa ollut, minullakin pellistä tehty tukko ja ei sytytä vikavaloa, ainoastaan jos lukee vikakoodit niin siellä on egr, mutta kun katastuksessa ei lueta vikakoodeja niin en oo ruvennut maksaan 50€ siitä että olis ohjelmallisesti poistettu egr.

Re: Käyttöauto Stilo MW JTD 2004

Lähetetty: 12.07.2016 23:05
Kirjoittaja JLaines
Tänään tuli lasku vikakoodin nollauksesta... Olisin kyllä keksinyt 30 eurolle parempaakin käyttöä.
Siitä tulikin mieleeni on tämä nyt se kovasti foorumilla puhuttu Multiecuscan paketti KLIK?
Tuon kun saisi samalla hintaa jos posteja ei lasketa kuin nollauksen lähikorjaamolta.

Re: Käyttöauto Stilo MW JTD 2004

Lähetetty: 13.07.2016 22:36
Kirjoittaja Isola
Onhan se, mutta eikös käypä katuhinta ole alle puolet tuosta? Vaikka tästä kympillä kotiin kannettuna.

Re: Käyttöauto Stilo MW JTD 2004

Lähetetty: 14.07.2016 08:11
Kirjoittaja Neverth
Jos tilaat noita niin varaudu tähän:
http://hackaday.com/2014/10/22/watch-th ... ake-chips/" onclick="window.open(this.href);return false;

Toisin kauhean hälyn jälkeen ne ei enää riko sitä, ainoastaan pistää satunnaisin väliajoin jonkin "this is not geniue device" tai jotain kaiken muun datan sekaan.
http://hackaday.com/2016/02/01/ftdi-dri ... ips-again/" onclick="window.open(this.href);return false;

Tuossa pitäisi olla toimiva ajuri:
http://www.ftdichip.com/Drivers/CDM/CDM ... tified.zip" onclick="window.open(this.href);return false;
(muista estää ajurin päivitys windows updatesta)

Re: Käyttöauto Stilo MW JTD 2004

Lähetetty: 14.07.2016 11:08
Kirjoittaja JLaines
Kiitokset vinkeistä. Sellainen kerralla toimiva ohjain ja lukulaite paketti olisi siis hakusessa. Ilmeisesti OBD lukija ei siis ole ratkaiseva vaan softa jolla vikakoodeja lukee.

Re: Käyttöauto Stilo MW JTD 2004

Lähetetty: 14.07.2016 21:55
Kirjoittaja Isola
^Juuri näin. Fiatin tai Lancian kanssa MultiEcuScan on ilman muuta se käyttökelpoisin. Jo ilmaisversiolla tekee paljon eikä rekisteröintikään maksa kuin 50 e. MultiEcuScanin autokohtaisen soveltuvuudenhan näkee sen omalta Supported Vehicles -listalta. Punaisella merkityt vaativat rekisteröinnin, mustat toimivat ilmaisversiolla.
Muuten, noista kaapeleista: Omalla kovasti rajallisella kokemuksellani KKL-kaapelit tuntuvat toimivammilta kuin ELM327:t. Vastakkaisiakin näkemyksiä varmaan löytyy, kun noista on jos jonkinlaisia toteutuksia. Listalta joka tapauksessa selviää, millä kaapelilla ja adapterilla mihinkin ECUun pääsee käsiksi. Osahan siis vaatii simppelin johtoadapterin, jonka voi turata itse tuon samaisen sivun kytkentäkaavioiden mukaan. Helpommalla pääsee, kun ostaa valmiin kolmen tai neljän värikoodatun kaapelin paketin. Niitä löytyy vaikka eBaysta hakusanoilla "Multiecuscan adapters".