Uno fire ja jarruongelma
Uno fire ja jarruongelma
Mistähän kannattais alottaa kun oireet ovat seuraavat.
Jarrut löytyvät ensimmäisellä painalluksella mutta poljin painuu aika syvälle melkeen lattiaan.
Mäessä kun seisottaa jarru päällä niin eka pysyy hyvin paikallaan mutta hetken kun pidät jarrua niin ne ei enään pidäkkään.
Vuotoja ei näy missään. Jarrunestettä kuitenkin menee 1dl / 2 viikkoa normaaliajossa. Johonkinhan nuo nesteet katoavat mutta mihin? Katsastuksestakin meni noilla jarruilla läpi mutta ei ne kyllä ihan terveet ole.
Jarrut löytyvät ensimmäisellä painalluksella mutta poljin painuu aika syvälle melkeen lattiaan.
Mäessä kun seisottaa jarru päällä niin eka pysyy hyvin paikallaan mutta hetken kun pidät jarrua niin ne ei enään pidäkkään.
Vuotoja ei näy missään. Jarrunestettä kuitenkin menee 1dl / 2 viikkoa normaaliajossa. Johonkinhan nuo nesteet katoavat mutta mihin? Katsastuksestakin meni noilla jarruilla läpi mutta ei ne kyllä ihan terveet ole.
Niin firehän tuo oli?
Ei kai tuommoiseen korjaussarjaa kukaan laita, kun uusi sylinteri maksaa sen parikymppiä tai ei vissiin sitäkään eli
sylinteri vaan vaihtoon ja jarrut joutuu ilmaamaan ihan joka pyörästä tuon vaihdon jälkeen,
tai varmaan riittää vain toisesta takapyörästä (ja tietysti molemmista etupyöristä)
Ei kai tuommoiseen korjaussarjaa kukaan laita, kun uusi sylinteri maksaa sen parikymppiä tai ei vissiin sitäkään eli
sylinteri vaan vaihtoon ja jarrut joutuu ilmaamaan ihan joka pyörästä tuon vaihdon jälkeen,
tai varmaan riittää vain toisesta takapyörästä (ja tietysti molemmista etupyöristä)
Viimeksi muokannut htm, 30.05.2004 21:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Htm
Kyllä sitä ilmailemaan pääsee.Nohd kirjoitti:Saakos tuohon vehkeeseen jotain pääsylinterin korjaussarjaa vai hommaanko suoraan uuden pääsylinterin? Joutuuko muuten jarrut ilmaamaan sen jälkeen jos tuon sylinterin avaa?
Esim. http://www.motonet.fi/ löytyy varaosista Unokin.
Lanciat: Lybra 20v, Kappa 20vt sw, Y10 FIRE turbo ja sit vielä Abarth Punto Evo & Ducato & Ducati
Korjaussarjaa saa pääsylinteriin ,mutta koska koko sylinteri on halpa ei kannata.Toisekseen korjaussarjalla ei aina saa toimivaa lopputulosta koska itse sylinterissä on usein syöpymää.Itse vaihdan aina sylinterin.Jarrut on sen jälkeen ilmattava joka pyörästä,vaikka se usein tarkoittaa myös takajarrusylinterien vaihtoa,kun ilmaruuvit ei aukea.
Ilmausongelmaa
Pannaan tähän jatkoksi, kun on vähän samoja oireita.
Unoon on vaihdettu eteen jarruputket ja letkut ja taakse letku. No, ilmaamalla ei polkimen tuntu enää palaudu entiselleen, eli aika lähelle lattiaa se menee. Kaksissa miehin on koitettu ilmata jarruja, yksi pumppaa ja toinen availee ja sulkee ilmausruuvia. Homman tehostamiseksi veivasin ruuvipuristimella aukiasentoon sen jarrupaineensäätimen, että nesteet kulkisi taakse kunnolla ilmaamisen aikana. Lopputulos: Takaa ei ilmaa tule, edestä tulee minikokoisia kuplia silloin tällöin. Nestevuotoja ulospäin ei näy.
Kuulostaako tämä nyt ilmaongelmalta vai onko pääsylinteri mennyt? En hölmö vaihtanut sitä pääsylinteriä, kun taakse menevä putkiliitos ei kohtuuvaivalla auennut ja rikkomalla olis joutunut (päässyt) vaihtamaan sen putken.
Kai se pääsylkkä pitää vaihtaa, niinhän tuolla aiemminkin jo arveltiin... kunhan uskon vahvistusta tässä haen...
Unoon on vaihdettu eteen jarruputket ja letkut ja taakse letku. No, ilmaamalla ei polkimen tuntu enää palaudu entiselleen, eli aika lähelle lattiaa se menee. Kaksissa miehin on koitettu ilmata jarruja, yksi pumppaa ja toinen availee ja sulkee ilmausruuvia. Homman tehostamiseksi veivasin ruuvipuristimella aukiasentoon sen jarrupaineensäätimen, että nesteet kulkisi taakse kunnolla ilmaamisen aikana. Lopputulos: Takaa ei ilmaa tule, edestä tulee minikokoisia kuplia silloin tällöin. Nestevuotoja ulospäin ei näy.
Kuulostaako tämä nyt ilmaongelmalta vai onko pääsylinteri mennyt? En hölmö vaihtanut sitä pääsylinteriä, kun taakse menevä putkiliitos ei kohtuuvaivalla auennut ja rikkomalla olis joutunut (päässyt) vaihtamaan sen putken.
Kai se pääsylkkä pitää vaihtaa, niinhän tuolla aiemminkin jo arveltiin... kunhan uskon vahvistusta tässä haen...
Chrysler Neon -01
ex-Ford Ka -03
ex-Uno [color=red]Fire[/color] -87
ex-Ford Ka -03
ex-Uno [color=red]Fire[/color] -87
Tossa meitin Unossa ainakin viimeksi aapparin etupyörän ilmaaminen ei meinannut onnistua millään, ilmeisesti putki kulkee sellaisessa asennossa, että jostain syystä ilmakupla van suhailee eestaas putkessa, tai jotain
Nopealla polkaisu-ilmaruuvi auki-ilmaruuvi kiinni-uus polkaisu-jne. syklillä viimein ilmat turahti pois. En sitten tiedä onko kaikissa Unoissa vastaavaa, vai onko tossa putki jotankin hassusti, tai sitten auto oli pukitettu pahaan asentoon. Kannattaa koittaa siis ilmailla vielä, jos ei "varmuuden vuoksi" haluu uutta pääsylkkää..
Nopealla polkaisu-ilmaruuvi auki-ilmaruuvi kiinni-uus polkaisu-jne. syklillä viimein ilmat turahti pois. En sitten tiedä onko kaikissa Unoissa vastaavaa, vai onko tossa putki jotankin hassusti, tai sitten auto oli pukitettu pahaan asentoon. Kannattaa koittaa siis ilmailla vielä, jos ei "varmuuden vuoksi" haluu uutta pääsylkkää..
Lanciat: Lybra 20v, Kappa 20vt sw, Y10 FIRE turbo ja sit vielä Abarth Punto Evo & Ducato & Ducati