Kuka vaihtaisi remmin Bravo HGT:hen?

Tekniikkaan ja virittämiseen liittyvää keskustelua. Tee-se-itse jutut, rakentelu- ja korjauskysymykset.
Avatar
zygi
Viestit: 99
Liittynyt: 25.02.2003 17:48
Viesti:

Kuka vaihtaisi remmin Bravo HGT:hen?

Viesti Kirjoittaja zygi »

Eli eli myönnetään nyt aluksi että peukalo tekniikan kanssa on todellakin keskellä kämmentä, öljyt vaihdan ja tulpat tmv mutta remminvaihto tulee jossain vaiheessa tähän laitteeseen eteen. Hinta-arvioita olen saanut Delta-auton kiitettävästä 2000eur tarjouksesta alaspäin.

Kyseessähän on siis 2.0 20V kone, joka mm. autodatan mukaan tiputetaan alas vaihdon ajaksi, Autodatan aika optimistinen vaihtoarvio on 10 tuntia, AD-korjaamo tarjosi 16 tuntia vaihtoajaksi, delta 12h.

Kysyisinkin että onko täällä kenelläkään innostusta rahaa vastaan vaihtaa moiseen jakopään remmiä+ohjurit/kiristimet jne.. ja mihin hintaan (karkeaa arviota)?

Sen jo etukäteen tiedän että ainakin pääkaupunkiseudulla liikkeissä suhtaudutaan joko nihkeästi vaihtoon tai sitten tarjotaan niin tähtitieteellisellä summalla että se varmasti joko kannattaa tai pelästyttää asiakkaan muualle kyselemään.

Jos jollain on myös vinkkiä tarjota Etelä-Suomessa edullista huoltoa joka saattaisi homman tehdä niin kiitän ja kumarran siitäkin vinkistä.

Tommi
FTCF - [url]http://www.ftcf.org[/url]
Fiat 130
Viestit: 103
Liittynyt: 16.05.2004 18:41
Paikkakunta: Vammala

Viesti Kirjoittaja Fiat 130 »

Hieman työläs jakopäähän tuo on vaihtaa vaikka nimenomaan bravoon en ole hihnaa vaihtanut,samaa sukua oleviin koneisiin kyllä,esim.lancia kappa.Niin minulla on siis korjaamo Vammalassa ja haasteita ei ole ennenkään pelätty ja töistä on jo 10 vuoden kokemus.Sitovaa hinta-arviota en uskalla antaa ennenkuin olen päässyt tarkistamaan osien hinnat .Lähtökohtahan on,että hihnan lisäksi vaihdetaan kiristin ja rullat sekä kannattaisi vaihtaa myös vesipumppu.Laadukkaiden osien arvioisin maksavan n.300eur ja työ deltan ohjeajan perusteella 12hx35eur=420eur
Töillä on luonnollisesti normaali korjaamotakuu.Jos palveluni kiinnostaa soita 0400-830872 (sähköposti kun on jumissa tällä hetkellä)
Avatar
zygi
Viestit: 99
Liittynyt: 25.02.2003 17:48
Viesti:

Viesti Kirjoittaja zygi »

Motonetistä poimittua:

VESIPUMPPU FIAT BRAVO/BRAVA/MAREA
2,0-20V 30-9477 37.67
Saatavuus: ei varastossa :(

JAKOPÄÄN HIHNA FIAT BRAVO/BRAVA/MAREA
25-5857 33.30 saatavilla

2,0-20V OHJAIN 32.60 saatavilla
2,0-20V KIRISTIN 88.80 saatavilla

= 192.37 eur

Oiskohan nämä laadukkaita, siitä en osaa sanoa.
FTCF - [url]http://www.ftcf.org[/url]
Avatar
zygi
Viestit: 99
Liittynyt: 25.02.2003 17:48
Viesti:

Viesti Kirjoittaja zygi »

Autodata2004:sta poimittua:

Special tools:
Dial Gauge and adaptor Fiat No 1895879000
Camshaft locking tools Fiat No 1860892000

Kuva
Kuva
Kuva
FTCF - [url]http://www.ftcf.org[/url]
Avatar
zygi
Viestit: 99
Liittynyt: 25.02.2003 17:48
Viesti:

Viesti Kirjoittaja zygi »

Fiat 130 kirjoitti:Hieman työläs jakopäähän tuo on vaihtaa vaikka nimenomaan bravoon en ole hihnaa vaihtanut,samaa sukua oleviin koneisiin kyllä,esim.lancia kappa.Niin minulla on siis korjaamo Vammalassa ja haasteita ei ole ennenkään pelätty ja töistä on jo 10 vuoden kokemus.Sitovaa hinta-arviota en uskalla antaa ennenkuin olen päässyt tarkistamaan osien hinnat .Lähtökohtahan on,että hihnan lisäksi vaihdetaan kiristin ja rullat sekä kannattaisi vaihtaa myös vesipumppu.Laadukkaiden osien arvioisin maksavan n.300eur ja työ deltan ohjeajan perusteella 12hx35eur=420eur
Töillä on luonnollisesti normaali korjaamotakuu.Jos palveluni kiinnostaa soita 0400-830872 (sähköposti kun on jumissa tällä hetkellä)
Kuullosttaa ihan hyvältä, pistähän minulle lisää infoa zygi @ ftcf . org kun saat osien hintoja tietoon. asun itse tampereella joten voisin tulla vaikka näyttäytymään vammalassa niin ihmeteltäisiin vähän lisää.
FTCF - [url]http://www.ftcf.org[/url]
Fiat 130
Viestit: 103
Liittynyt: 16.05.2004 18:41
Paikkakunta: Vammala

Viesti Kirjoittaja Fiat 130 »

Motonetin osien laatu vaihtelee,välillä saa erittäin laadukasta tavaraa välillä taas ei.Ikävää vain kun koskaan ei etukäteen tiedä kumpaa.Varsinkin rullien ja vesipumpun laadussa ei kannata tinkiä.Perjantain aikana yritän ehtiä selvittää oikeat hinnat,arvio perustui osien hinnoista oman kappan jakopäänosien hintoihin tammikuulta.
Fiat 130
Viestit: 103
Liittynyt: 16.05.2004 18:41
Paikkakunta: Vammala

Viesti Kirjoittaja Fiat 130 »

Varmasti laadukkaat osat maksaa n.250eur. sis. pakkasnesteet.Eli kokonaiskustannus n. 670eur. .
Jos haluat keskustella työstä enemmän soita 0400-830872
Avatar
zygi
Viestit: 99
Liittynyt: 25.02.2003 17:48
Viesti:

Kiitos.

Viesti Kirjoittaja zygi »

Bravo siirtynyt remminvaihtoon vammalan suuntaan joten sen puolesta tämän topicin voi poistaa..
FTCF - [url]http://www.ftcf.org[/url]
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Mutta kannattaisiko sittenkään? Tässä on kuitenkin aika paljon arvokasta informaatiota, ja toivotaan että tuo ajoituskuvakin säilyy näkyvillä missä serverillä nyt onkin. :roll:
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8809
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Varmasti paljon turhempiakin aiheita löytyy mitkä kannattaa ennemmin poistaa - erittäin hyvää teknistä infoa tässä viestiketjussa kerran on.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Vastaa Viestiin