Jos tuo on vielä ajossa niin kannattaa ottaa b-pilarin alaosasta pesusieni pois, löytyy turvavyönkelan alapuolelta... semmonen muoviin kääritty paketti, vissii joku italialainen äänieriste keksintövvieri kirjoitti:Hassua edellämainitun valossa, ettei mutsin vm. 2000 punto ole alustaltaankaan kovin ruosteinen, vaikka kopalle ei oikeastaan ole tehty juuri mitään muuta kuin vähän kolhittu... n. 250t ajettu '60' eli 1.2 8v Fire.
Punto mk2 pientä laittoa
-
- Viestit: 1914
- Liittynyt: 09.04.2012 14:39
Re: Punto mk2 pientä laittoa
Bravo t-jet
Re: Punto mk2 pientä laittoa
Hmmm... Vvieri minkä värinen?
Itte ajoin kuukaus-pari sitten 2002 60 Puntoa, jossa koppa 120tkm jälkeen vielä "kuin uusi" mitä nyt etupellit väärän väriset (kolhittu).
Todella rajuja eroja näissä.
Itte ajoin kuukaus-pari sitten 2002 60 Puntoa, jossa koppa 120tkm jälkeen vielä "kuin uusi" mitä nyt etupellit väärän väriset (kolhittu).
Todella rajuja eroja näissä.
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Punto mk2 pientä laittoa
Tuli(n) miele(tm)en, että eihån etuoven lukkopala ole sääjetty liian pohjaan? Eli etuoven takareuna menisi liian pohjaan.
Minkä huollan, sen korjaan...
-
- Viestit: 1914
- Liittynyt: 09.04.2012 14:39
Re: Punto mk2 pientä laittoa
Ei, katsos kun ovet on suorassa ylempänä, mutta tuolta alhaalta tuo ovi on ulompana.
Käyn tosta ottaa kohta kuvan....
Joutu tänään parkkeeraa sillai et vasen eturengas oli aavistuksen ylempänä kuin muut niin kuskin oven lukkopala ottaa vähän kiinni kun ovea löi kiinni.
esim ajaa parkkipaikalla jossa syviä mutta loivia monttuja niin taka ovet natisee, eli kori elää jonkin verran
Tämän kun pääsisi viemään törmäystestiin... voisi tulla rumaa jälkeä.
Paalaukseen
Käyn tosta ottaa kohta kuvan....
Joutu tänään parkkeeraa sillai et vasen eturengas oli aavistuksen ylempänä kuin muut niin kuskin oven lukkopala ottaa vähän kiinni kun ovea löi kiinni.
esim ajaa parkkipaikalla jossa syviä mutta loivia monttuja niin taka ovet natisee, eli kori elää jonkin verran
Tämän kun pääsisi viemään törmäystestiin... voisi tulla rumaa jälkeä.
Paalaukseen
Bravo t-jet
Re: Punto mk2 pientä laittoa
Myy adacille, olisipa kerrankn kunnon verrokki....
Ja semmonen vinkki: väännä oven ikkunapilaria ulommas ja kokeile meneekö tasaisemmin kiinni. Ainakin Tempra/Tipo/Brava saa oven karmia taivutettua ihan lihasvoimin, kun polvilla tukee ovea alempaa...
*hups, jäi ovi käteen*
Ja semmonen vinkki: väännä oven ikkunapilaria ulommas ja kokeile meneekö tasaisemmin kiinni. Ainakin Tempra/Tipo/Brava saa oven karmia taivutettua ihan lihasvoimin, kun polvilla tukee ovea alempaa...
*hups, jäi ovi käteen*
Minkä huollan, sen korjaan...
-
- Viestit: 1914
- Liittynyt: 09.04.2012 14:39
Re: Punto mk2 pientä laittoa
Tarkoititko Euro NCAP?
Juu karmia on taivutettu jotta vedet ei tulisi sisälle.
Oikea puoli etuovesta, näyttää ihan ok?
Vasen puoli, alhaalla isompi rako ja ylhäällä lähes kiinni...
Vasen takaovi, ihan ok?
Juu karmia on taivutettu jotta vedet ei tulisi sisälle.
Oikea puoli etuovesta, näyttää ihan ok?
Vasen puoli, alhaalla isompi rako ja ylhäällä lähes kiinni...
Vasen takaovi, ihan ok?
Bravo t-jet
-
- Viestit: 1914
- Liittynyt: 09.04.2012 14:39
Re: Punto mk2 pientä laittoa
Autoon vaihdetaan tuulilasi mikäli läpäisee jonkin korin mittauksen..
Illalla sitten tietää meneekö paaliin...
Illalla sitten tietää meneekö paaliin...
Bravo t-jet
-
- Viestit: 1914
- Liittynyt: 09.04.2012 14:39
Re: Punto mk2 pientä laittoa
Tuulilasi vaihdettu
Kori suora, mutta saumat elää.. Pohjan saumojen hitsaus seuraavaksi? Vai tukipalkit etu ja takaakselien väliin?
Kori suora, mutta saumat elää.. Pohjan saumojen hitsaus seuraavaksi? Vai tukipalkit etu ja takaakselien väliin?
Bravo t-jet
Re: Punto mk2 pientä laittoa
No jos haluat pitää auton, niin annamennä.sampsulisami kirjoitti:Tuulilasi vaihdettu
Kori suora, mutta saumat elää.. Pohjan saumojen hitsaus seuraavaksi? Vai tukipalkit etu ja takaakselien väliin?
Kyllähän ajan saatossa kori alkaa elämään. Pistehitsisaumat yms. väsyy jne., mutta en usko että ihan pelkästään siitä johtuu tuon auton eläminen jos korissa on saumat vielä kiinni.
Joku (olikohan HH tai VV, tai NesteHukka) totesi täällä joskus, että 2000-luvun alkupuoliskon autojen korit tuntuisi olevan joissain tapauksissa rennompia kuin vanhempien koppien.
Veikkaan että tuohonkin on monia syitä. Korit voi olla törmäysalueilta "Pehmeämpiä" kuin muualta autosta. Voisikohan tuosta johtua osittain tuo eläminen?
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Punto mk2 pientä laittoa
Monet autot ovat kopaltaan löysiä, ei ole mitenkään tavatonta että kori kiertyy jos yhden pyörän ajaa reunakiven päälle.
Jos kori on suunniteltu joustamaan, niin sen jäykistämisen kanssa kannattaa miettiä, helposti käy niin että jokin piste joutuu jäykistämisen jälkeen liian suurelle rasitukselle...
Jos kori on suunniteltu joustamaan, niin sen jäykistämisen kanssa kannattaa miettiä, helposti käy niin että jokin piste joutuu jäykistämisen jälkeen liian suurelle rasitukselle...
Fiat X1/9 1500 5-Speed -80 ja 126 - 76
Re: Punto mk2 pientä laittoa
Jos siellä on helmat lahot, niin se selittää aika pitkälti ylimääräiset elämiset. Ne korjaamalla tilanteen pitäisi parantua. Ensin kannattaa tietysti varmistua, ettei koko muukin koppa ole niin laho, että hommasta katoaa mielekkyys. Konevikaisia hyväkoppaisia Puntoja kuitenkin luulisi olevan halvalla tyrkyllä tämän tästä, joten huonon kopan laitto vaikka luovuttajaksi on ihan varteenotettava vaihtoehto, jos värkkäämiselle on tilaa ja mahdollisuuksia.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: Punto mk2 pientä laittoa
Samaa ajatelin, että helmat auki ja sieltä pystypellit kuntoon. Ehkä oviaukkojen saumojen jäykistehitsauskin auttaisi. Vaan käyttiksen remontoiminen noin laajasti on tietty haasteellista.
Helmat vaikuttaa varmaan enemmän kuin lattiapeltien alle laitetut jäykisteet. Kunnon turvakehikko olisi tietty yksi vaihtoehto..
Tai sitten ajaa vaan niin kauan kuin liikkuu eikä murehdi turhia kunhan saa leiman otteeseen.
Helmat vaikuttaa varmaan enemmän kuin lattiapeltien alle laitetut jäykisteet. Kunnon turvakehikko olisi tietty yksi vaihtoehto..
Tai sitten ajaa vaan niin kauan kuin liikkuu eikä murehdi turhia kunhan saa leiman otteeseen.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
-
- Viestit: 1914
- Liittynyt: 09.04.2012 14:39
Re: Punto mk2 pientä laittoa
Auto vaihtuu kun löydän jostaa sopivan caaran... Muutamaa stiloa kävin kahtomassa.. ruostetta niistä löysin varapyöräkotelon keskeltä (se kiinnitysmutterin alue) ja apurungosta.
edit: juu tää punto... ruostetta löytyy joka saumasta, mutta kovalta vaikuttaa.. Hytinpuoleiset saumat sillo joskus hapotin ja maalailin...
edit: juu tää punto... ruostetta löytyy joka saumasta, mutta kovalta vaikuttaa.. Hytinpuoleiset saumat sillo joskus hapotin ja maalailin...
Bravo t-jet
Re: Punto mk2 pientä laittoa
Kyllä tuo kakkoskoppainen Punto on koriltaan aivan tajuttoman vääntöjäykkä ehjänä. Ei voi samana päivänä puhua Unon korin kanssa..
Mistkö tiedän? Olen molempia laittanut korinoikaisupenkkiin ja oikonut myös.
Jos Unon kori oli niin kiero että yksi helmakiinnike jäi vaikka 5 cm auki, eli helmat oli kolmesta kohtaa leukojen välissä ja yksi kohta ei, niin riitti suunnilleen kun laski tunkin alas, niin se meni paikalleen.
2000 mallinen 400km ajettu puuhun törmännyt Punto. Jäi yksi helmakiinnike irti 3 cm. Kyseisen kulman päälle meni painoksi 250 kiloa ihmisiä, helma meni yhden sentin lähemmäksi...
Ja kyseisessä autossa toimi kaikesta huolimatta molemmat ovet normaalisti.
Jos kakkoskorinen punto on niin löysä ettei ovet toimi epätasaisessa maastossa, niin siinä on jotain erittäin pahasti vialla.. Ja se vika ei parane millään tuuninki vahvikeputkilla.
Mistkö tiedän? Olen molempia laittanut korinoikaisupenkkiin ja oikonut myös.
Jos Unon kori oli niin kiero että yksi helmakiinnike jäi vaikka 5 cm auki, eli helmat oli kolmesta kohtaa leukojen välissä ja yksi kohta ei, niin riitti suunnilleen kun laski tunkin alas, niin se meni paikalleen.
2000 mallinen 400km ajettu puuhun törmännyt Punto. Jäi yksi helmakiinnike irti 3 cm. Kyseisen kulman päälle meni painoksi 250 kiloa ihmisiä, helma meni yhden sentin lähemmäksi...
Ja kyseisessä autossa toimi kaikesta huolimatta molemmat ovet normaalisti.
Jos kakkoskorinen punto on niin löysä ettei ovet toimi epätasaisessa maastossa, niin siinä on jotain erittäin pahasti vialla.. Ja se vika ei parane millään tuuninki vahvikeputkilla.
Fiat Stilo Abarth -02
Fiat Panda 1.4 8v Kit Car Projekti
Fiat Stilo 1,6 16v -03 V1600
Fiat Stilo 1,6 16v -03 V1600 RX projekti
Lancia Delta r.A ex.KKK
Ritmo 130 TC Abarth r.A ex.Autonovo
Ritmo 105 TC r.F
Cinquecento Trofeo Kit Car
Fiat Panda 1.4 8v Kit Car Projekti
Fiat Stilo 1,6 16v -03 V1600
Fiat Stilo 1,6 16v -03 V1600 RX projekti
Lancia Delta r.A ex.KKK
Ritmo 130 TC Abarth r.A ex.Autonovo
Ritmo 105 TC r.F
Cinquecento Trofeo Kit Car
-
- Viestit: 1914
- Liittynyt: 09.04.2012 14:39
Re: Punto mk2 pientä laittoa
Joo, ei tuo kori ihan ok ole...
Kavereillakin noita puntoja on joissa sama homma ku tässäkin autossa että tunkattuna ovet kanittaa.
Tiedän yhden punton jossa kori elää "jonkin" verran... siitä kun tunkkaa takapäätä sen verran että renkas nousee pari milliä ilmaan ja avaa oven jolloin rengas tippuu maaha
Tuossa puntossa menee ovet ongelmitta kiinni tunkattuna ollessa...
http://ftcf.org/smf/index.php?topic=13410.0
Kavereillakin noita puntoja on joissa sama homma ku tässäkin autossa että tunkattuna ovet kanittaa.
Tiedän yhden punton jossa kori elää "jonkin" verran... siitä kun tunkkaa takapäätä sen verran että renkas nousee pari milliä ilmaan ja avaa oven jolloin rengas tippuu maaha
Tuossa puntossa menee ovet ongelmitta kiinni tunkattuna ollessa...
http://ftcf.org/smf/index.php?topic=13410.0
Bravo t-jet