Aallon x1/9
Juu, kyllä minäkin olen kuullut että autossa olisi aina ollut Fiatin sukuinen moottori... Jotkut tosiaan jopa puhui jostain 16-venttiili kannesta, joka joidenkin juttujen mukaisesti olisi ollut omatekoinen, tai jonkun toisen auton kannesta väsätty. Ei sillä ole merkitystä mikä moottori autossa nykyisin on. Saahan siihen laittaa 1300:sen takaisin ja lähteä kisaamaan. On harmi että auto jää talliin tähtitieteellisten hintojen takia. Ehkä autolla on Aallolle jonkinlainen arvo, mutta silti kaikkein hienointa se olisi edelleen nähdä radalla. Tällähetkellä Jutila manipuloi melkein mielinmäärin koko luokkaa. Vastusta ei meinaa löytyä. Eihän tuo tietysti pelkästään autosta ole kiinni, vaan kuskikin täytyy olla huippu.
Valiltsevan käsityksen mukaan tämä BDA-koneinen X on edelleen tallessa Pohjanmaan järviseudulla, ilmeisesti auton tarkoitus liikkua vielä radalla lähitulevaisuudessa.Enzo kirjoitti: Tietääkseni Ykällä oli kyllä ihan Fiat-sukuinen moottori aina kiinni X:ssä. Sen sijaan Reijo Sipilä jostain Keuruun/Ähtärin/Alajärven suunnalta ajoi joskus 5-ryhmää / "Touring Saloonia" (=SS1300) murtsikalla jonka voimanlähteenä oli Fordin BD-jotain. Hieman epäselvää sitten on, oliko se sama yksilö jolla myöhemmin ajoi Varkauden UA:n Kolehmainen...
Fiat X1/9 1500 5-Speed -80 ja 126 - 76
Re: Aallon x1/9
No bodykits, no stereos, no bullshit...
1 x 156 V6
6 x Alfa 75
1 x 156 V6
6 x Alfa 75