903 koneeseen virranjakajan muutos turbokäyttöön

Tekniikkaan ja virittämiseen liittyvää keskustelua. Tee-se-itse jutut, rakentelu- ja korjauskysymykset.
cybob
Viestit: 3
Liittynyt: 16.05.2004 15:00

903 koneeseen virranjakajan muutos turbokäyttöön

Viesti Kirjoittaja cybob »

Moro. Muistaako joku minkä jakaja tai mistä jakajasta saisi otettua ennakon säädön tollaseen vanhaan 850 jakajaan: siitä kun puuttuu alipaine aikaistus ja ahtopaine myöhästys ts siis minkä auton jakajasta saisi tollasen "alipaine"säätimen.

Muistan joskus lukeneeni juttua jostain 1400tc 850 fiiatista jossain kotisivuilla (mitä en enää löydä) ja siellä oli ainakin juttua ko asiasta. Olikos se joku nissan? Periaatteessa mikä tahansa jakaja joka on vanhemmasta turboautosta jossa on epäkeskoennakonsäätö.
Avatar
lanciay10
GFF
Viestit: 989
Liittynyt: 17.07.2003 09:07
Paikkakunta: Laihia, pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja lanciay10 »

Katsoppa vaikka: http://www.ele.tut.fi/~vvieri/dstr.htm jos tuo auttaisi?
Lanciat: Lybra 20v, Kappa 20vt sw, Y10 FIRE turbo ja sit vielä Abarth Punto Evo & Ducato & Ducati
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8812
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Eikös vanhemmissa 45 Unoissa (903:lla koneella) ole alipainesäätimellinen jakaja, tuostahan se helpoimmilla saisi. Tuohon sitten rakentaan tuo Villen speciaalipatentin.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
cybob
Viestit: 3
Liittynyt: 16.05.2004 15:00

Viesti Kirjoittaja cybob »

Joo, niin mäkin oon jostain kuullut että Uno 45 (ei fire) 903cc olis alipainejakaja. Joo, siinä pohjalevy liikkuu jo valmiiksi.
Siihen tarvitaan vielä 2-toiminen painekello (kuulemma turbo Cherryssä on hyvä), tuntuu aika puutuneelta toi kone laihalla seoksella.

J-M
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19325
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Itsekin yhden yllämainitun tappikoneen jakajan olen nähnyt Volvo 240 Turbon alipainekellolla varustettuna joten toimiva idea tuo on.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Vastaa Viestiin