Sämpy kirjoitti: ↑31.05.2022 18:35
Kattoisin silti ettei ne lyhyet kierrä viiksipaketin kautta. Jotenkinhan ne sammuu kun pitkät laitetaan päälle.
Releistä en tiedä onko niitä. Sehän se on yleensä tän ikäisten ongelma, että kaikki virrat kiertää viiksien kautta. Releytys auttaa.
Oman muistikuvan mukaan viiksi on laskettu tavallisille polttimoille ja halogenit lisäävät senverta virtaa että viiksi ei kestä,
Mä laitoin releen aikoinaan lyhkäsien ja pitkien avuksi ja viiksi on edelleen siksi varmaan alkuperäinen.
Kirkastui nuo ajovalotkin pikkaisen kun tuli voltti lisää jännitettä polttimolle.
Kyllä se tuosta viiksipaketista varmaan johtuu. Eilen kun oltiin lähdössä ilta-ajelulle niin pihassa rattia käännelleessä näkyi toisen auton kyljestä kuinka valot syttyi ja sammui aina tietyssä vaiheessa ratin asenoa.
Nyt saa taas parivuotta rauhassa laitella auto kuntoon. 1250km oli tullut ajettua viime katsastuksen jälkeen. Ei paljoa, mutta toisaalta auto jäi viime kesänä jo juhannukselta seisomaan tankin vuotamisen takia. Kehoitus tuli säätää moottoria käymään rikkaammalla, nyt kuulemma liian laihalla. Valoista ei ollut mitään puhetta, mutta kyllä tuo viiksi paketti pitää uusia, eikä tuo relekään varmaan pahitteeksi olisi. Tiivistämistä on kans pakko jatkaa kun vettä uittaa sadepäivinä sisälle. Se se taitaa jäädä talvelle, koska tuulilasin ja takalasin reunukset meinaa vähän falskata.
Nii ainakin tuulilasilla on tiivisteen alla vedenpoistoreiät jotka on helposti tukossa tai sitten mädäntyy iso reikä siihen. Tosin silloin taitaa vedet mennä suht nätisti konehuoneeseen. Myös tiivisteessä on vedenpoistoreiät sisäurasta ulkouraan. Ne jos on tukossa tai pistää jollain massalla umpeen niin taatusti tulee vedet sisälle.
Lasin ei varsinaisesti kuulu olla "tiivis" vaan siinä pitää olla toimiva vedenpoisto, mikäli se on niin kalteva että uraan kertyvä vesi tulee ennemmin sisälle kuin ulos.
Pystympi lasi vuotaakin vedet ulos ilman erillistä vedenpoistoa.
Minähän tympäännyin noihin niin että tein fiorinoon tiivisteen vedenpoistoreiän kohtaan peltiin urat joista vesi valui nokkapellille.
No joo, ei tiivis, mutta vesi pitäisi saada kulkeutumaan oikeaan suuntaan ja varmasti on noi aukot tukossa. Joku massaa jo suositteli, mutta ei oo innostusta sen kanssa alkaa sotke, ja kun on tuota ruostereikääkin alulla, niin paras taitaa olla nostaa lasi pois jossain vaiheessa ja tehdä perustat kuntoon.
Tuossahan on turbo Unon jarrut edessä ja poljin tuntuma on ollut hivenen löysähkö. Nyt tuli yhden osakasan mukana 127 Sportin jarrutehostaja. Pystyykö tuon toiminta kuntoa testaamaan jotenkin irrallaan, ja jos niin kuinka.
Seiska otettu liikenteeseen ja hyvin lähti kaikki toimimaan. 55168km on nyt mittarissa.
Aivan ilman vahinkoja ei kuitenkaan selvitty. Lapualla tuli käytyä ja kaverin pihasta peruttaessa taka pyörä otti kaareen kiinni ja taittoi nyt kaaren ulos. Eteenpäin mennessähän tuo pyörä tahtoo montuissa hilppoa, mutta silloin ei tapahdu muuta. Nyt kun pyörimis suunta oli toinen niin jälki oli rumempaa. Pitää jotain tuonne takapäähän keksiä jäykisteeksi ettei aivan joka montus hilppaa.
Maski tuli kans päivitettyä uuden ajokauden kunniaksi. Kuva olis kiva, mutten oo nyt jaksanut selvittää mikä olis helpoin paikka niitä tänne liitellä.
Ai niin ja viime kesän valovaiva ei ole korjaantunut itsestään. Pari viiksi pakettia oln tallissa. Pitäs vissiin saada aikaiseksi vaihtaa.
Lauantaina käytiin Ylistarossa pyörähtämässä harrasteajoneuvo tapahtumassa. Paikalla oli ihan kiitettävästi autoja ja Fiat tai olla yks valta merkeistä. Peräjulkkaa kun ajeltiin niin viereen pysäköitiin Sedicivalvole1 Fiat 127 Verde Brillante.