Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?
Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?
Peräkärriin vaihdettu nastat alle ja säädetty jarrut. Ruohonleikkuriin vaihtui öljyt, kun lämpenivät sopivasti peräkärriä siirrellessä. Vaihdoin nastat sitten Mazdaankin, kun kerran vauhdissa oltiin, ja totesin siinä touhussa sitten takajousipakasta olevan yhden lehden poikki. Eipäs huomannut katsastuksessa, mutta vaihtaahan tuo pitää.... tiedustelua laitettu yhdelle Purkaamolle.
Seuraavaksi kuitenkin tarkistamaan Flavian kiertokangenlaakerien kiristystiukkuus ehjällä momenttiavaimella.
Seuraavaksi kuitenkin tarkistamaan Flavian kiertokangenlaakerien kiristystiukkuus ehjällä momenttiavaimella.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?
Ihan oli momentit kohdallaan. Ilmeisesti myöhemmin alkanut avain heittämään.
Aika pitkälle sai jo kasattua takaisin, näppärä tuollainen päältä avattava kampikammio.
Aika pitkälle sai jo kasattua takaisin, näppärä tuollainen päältä avattava kampikammio.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
-
- GFF
- Viestit: 1305
- Liittynyt: 22.01.2010 12:05
- Paikkakunta: Päijät-Hämeestä pohjoiseen
Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?
Tänään ja tänään... no, liukuva käsite; jo viikko sitten sunnuntaki-ehtoolla päätettiin ajaa Auliksen kanssa vielä Ritmot yhteiskuvaan! Harvinaista herkkua saada samalle mäelle kaksi kasivitosta rinnan ja vertailla yksityiskohtia: mm. valokytkennöissä oli jotain pientä eroa, vaikka melkein identtiset kaksosethan nämä. Hymy oli herkässä "rytmiryhmällä", vaikka tietysti olisi ollut huippupoutakeleille muutakin tähdellisempää syyspuuhaa, kuten vuotavaa varaston katon paikkuuta yms. pientä; mutta hyvä harrastemieli ennen kaikkea...
50 vuotta ja 127:sta Panda-"Nallukan", "Uuno(je)n", Zastava 1100:n, Ritmon, Tipo(je)n ja Punto(je)n kanssa Multiplahan ynnä Y10:iin, Musaan sekä uuteen Ypsiloniin!
Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?
Askartelin maskipeiton Stilottimeen, aika hieno tuli eikös.
- Liitteet
-
- 9D564CF5-CAE9-43C6-AC4F-C2EE52FBFE74.jpeg (148.21 KiB) Katsottu 1328 kertaa
Tipo STW 1.6 Multijet, Tipo 1.4 i.e, Prisma 1.6 i.e, Stilo 1.6 MW, Stilo 1.4 MW.
Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?
Itekki pitäs. Nuo vaakarivat vain aika paljon ärsyttää peittoa tehdessä.
Onko tuosta Stilossa jotain apua?
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?
Ite leikkasin vähän reilumman solumuovilevyn korkeempi ja pidempi siis, 3 ISOA nippusidettä pystyyn vaakaripojen takaa lenkki ja nippari kii. Ilman tota tuskin lämpiäis yhtään. Intercoolerin pidän auki se on kuskinpuolen lampun alla
Fiat stilo multiwagon 1.9 jtd actual120
Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?
Tää on bensa niin lämpiää kyl jotenkin ilmankin. Jää nähtäväks onko millanen vaikutus.
Tipo STW 1.6 Multijet, Tipo 1.4 i.e, Prisma 1.6 i.e, Stilo 1.6 MW, Stilo 1.4 MW.
Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?
Silläpä juuri kysyin kun tuo oma 1.4 bensa ei lämpeä. Maantiellä kyllä, ellei ole tasamaa ja 80kmh. Varmaan kokeiltava itekkin koko keulan pahvittamista ja jos vielä jaksaisi öljypohjan solukumittaa tai jotain.
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?
Kyl tuo 1.6 lämpes yllättävänkin nopeasti nyt näillä pakkasilla. Eihän tuossa nyt lämpöä sillain tule kun vaikka Ladassa mutta pärjää näin 10-15 pakkasilla ainakin.
Tipo STW 1.6 Multijet, Tipo 1.4 i.e, Prisma 1.6 i.e, Stilo 1.6 MW, Stilo 1.4 MW.
Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?
Flavian sai viimein vietyä talvisäilöön. Mazdan lohkolämmitin oli jättänyt hommansa hoitamatta, mutta lähtihän tuo silti, vaikka parikymmentä raatia pakkasta. Haaroituskappaleessa huono kosketus. Siinä sitten huomasinkin vesipumpun vuotavan. Toivottavasti löytyy pian jostain uusi tilalle, olisi autolle käyttöä.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?
Eilen tainnut saada muuta aikaan kuin jäähdyttimen paskaksi. No okei on se tihminyt ehkä 1-2dl/1000km, mutta eilen oli paisari tyhjä.
Pakkanen panee, pakkanen panee....pitäisiköhän itekkin alkaa panemaan, menisi kaikki paskaksi.
Muuten ei vituttaisikaan, mutta stilossa on jo ne "perseliittimet" letkuissa, eli klipsuttimet ja muoviholkit. Ei varmana aukea enkä uskalla huvikseen kokeilla. Voi kun tuohon saisi sopivan syylärin normaaleilla letkulähdöillä, eiois mitään ongelmaa vaihdon kanssa.
(Periaatteessa senkun etsii oikeilla mitoilla olevan syylärin, jossa lähdöt oikeissa paikoissa ja normaalimalliset, niin seois siinä).
Sain myös aikaiseksi huuhdella kennon sitruunahapolla. Kun ulkona on -25 pakkanen, niin sisälle tulee 40---45 asteista ilmaa. Taajamassa tippuu äkkiä alle 40, jos ei onnistu liikkumaan kokoajan.
Laitoin myös maskin umpeen, kokonaan. Enpä huomannut eilen mitään eroa yhtään mihinkään tuon kanssa. No okei, ehkä kylmällä koneelle kun lähtee liikkeelle ja hakeutuu maantielle, niin aavistuksen nopeammin lämpiää kone. Stilossa kun ei tule yhtään ilmaa keulan läpi muualta kuin flektin aukosta (syyläri on verhoiltu siten). Eli kylmä ilma puhaltaa pääasiassa vaihdelaatikkoa.
Pakkanen panee, pakkanen panee....pitäisiköhän itekkin alkaa panemaan, menisi kaikki paskaksi.
Muuten ei vituttaisikaan, mutta stilossa on jo ne "perseliittimet" letkuissa, eli klipsuttimet ja muoviholkit. Ei varmana aukea enkä uskalla huvikseen kokeilla. Voi kun tuohon saisi sopivan syylärin normaaleilla letkulähdöillä, eiois mitään ongelmaa vaihdon kanssa.
(Periaatteessa senkun etsii oikeilla mitoilla olevan syylärin, jossa lähdöt oikeissa paikoissa ja normaalimalliset, niin seois siinä).
Sain myös aikaiseksi huuhdella kennon sitruunahapolla. Kun ulkona on -25 pakkanen, niin sisälle tulee 40---45 asteista ilmaa. Taajamassa tippuu äkkiä alle 40, jos ei onnistu liikkumaan kokoajan.
Laitoin myös maskin umpeen, kokonaan. Enpä huomannut eilen mitään eroa yhtään mihinkään tuon kanssa. No okei, ehkä kylmällä koneelle kun lähtee liikkeelle ja hakeutuu maantielle, niin aavistuksen nopeammin lämpiää kone. Stilossa kun ei tule yhtään ilmaa keulan läpi muualta kuin flektin aukosta (syyläri on verhoiltu siten). Eli kylmä ilma puhaltaa pääasiassa vaihdelaatikkoa.
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?
Tänään ei huollettu autoja (luojan kiitos, sitäkin on riittänyt) mutta kiillottelin sampo-kiillotusjauheella hevosvaunuvalojen heijastimia ja laseja.
Näistä tulee eteiseen valaisimet. Tosin kynttilät korvautuu elektrisiteetillä.
Näistä tulee eteiseen valaisimet. Tosin kynttilät korvautuu elektrisiteetillä.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?
Mazdaan vaihtui vesipumppu raikkaassa 16 asteen pakkassäässä. Hihnapyörän ja kytkimen mutterit oli tiukassa, kaksi ei lähtenyt ehjänä, ja piti syylärikin ottaa siksi edestä pois.
Ja aiemmin päivällä tuli päivitettyä hätäensiaputaidot ajan tasalle. Toivottavasti ei ikinä tule taidoille käyttöä.
Ja aiemmin päivällä tuli päivitettyä hätäensiaputaidot ajan tasalle. Toivottavasti ei ikinä tule taidoille käyttöä.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?
Metsään asennettua 6kpl linnunpönttöjä. Neljä jäi vielä odottamaan asennuslankaa. Haettua ja tampattua metsään reitit, joita pitkin hakea kuivuneita puita talteen. Kelkan suksimuovien kiinnityksen parannus, etteivät enää taitu alle peruuttaessa. Ja kotona vielä aloiteltua parireen asiaprojektia - sain vanhan hevosvetoisen parireen, ilman metwurstia kylläkin, niin tarviaa tehdä kelkalle sopiva vetoaisa, ja olisihan tuo tervauksenkin tarpeessa, kun ehkä 50v odottanut uutta käyttöä. Vetonytkä on jo kohtalaisella mallilla vanhasta Theman takaiskarista tehtynä.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?
Purkasin ja ultraäänipesin kaverin autoon tulevan Regatan DMTR kaasarin. Samalla huomasin, että talli tarvitsisi kovasti siivousta. Se jääköön toiseen iltaan.
Fiat 127 Pikkumusta 1050 -81
Fiat Uno 1,0 -91
Miksi ajaa tylsillä autoilla?
Fiat Uno 1,0 -91
Miksi ajaa tylsillä autoilla?