36weberin 128 3P Berlinetta Sport -78
Re: 36weberin 128 Berlinetta Sport -78
Hyvä että projekti etenee,ja tuollaiset pikku onnistumiset ruokkivat intoa jatkamaan
Jari Salmensuo
Re: 36weberin 128 Berlinetta Sport -78
Jos ovi ei meinaa sopia paikalleen, on kori pois mitoistaan. Kannattaa korjata tilanne ennenkuin hitsailee uusia helmoja paikalleen, tai muitakaan hitsauksia - sen jälkeen se ei ole ainakaan helpompaa.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
-
- Viestit: 99
- Liittynyt: 06.02.2013 15:54
Re: 36weberin 128 Berlinetta Sport -78
Kori EI OLE pois mitoistaan. Tuolle kuskin puolelle en ole vielä ehtinyt mitään edes tekemään. Näköjään vaan paikkansa pitäviä puheet siitä, että Wanhoihin autoihin ei välttämätä ns. tarvike pellit istu täysin, vaikka autoon kuuluvaa peltiä sovittaisikin
Eilen hääräilin vänkärin penkin liikkuvaksi. Syy nihkeyteen löytyi rullamitalla. Koriin pultattavat(pultattava) penkin kiskot olivat taaksepäin vietäessä 2mm V:llä. Täytyi vinkuttaa taaempaa reikää tuon verran ulospäin, niin alkoi kulkemaan. Ei tartte enää ottaa tuulilasin reunasta kiinni ja vetää, että penkki liikkuu! Tänään sitten hitsailin nuo penkin kiinnikkeet koriin kunnolla kiinni ja samalla tein tuon kynnyksen sisään tulevan etummaisen kiinnikkeen kohdalla olevan vahvikepalan
Kehtaan kyllä sanoa sitten kun tämä on valmis, että ei ole ruostetta! Kun nuo penkin kiinnikkeetkin olivat ruosteettoman näköiset, silti niissä oli ruostetta ja aikaa kulutettiin hyvästi niiden poistamiseen
Eilen hääräilin vänkärin penkin liikkuvaksi. Syy nihkeyteen löytyi rullamitalla. Koriin pultattavat(pultattava) penkin kiskot olivat taaksepäin vietäessä 2mm V:llä. Täytyi vinkuttaa taaempaa reikää tuon verran ulospäin, niin alkoi kulkemaan. Ei tartte enää ottaa tuulilasin reunasta kiinni ja vetää, että penkki liikkuu! Tänään sitten hitsailin nuo penkin kiinnikkeet koriin kunnolla kiinni ja samalla tein tuon kynnyksen sisään tulevan etummaisen kiinnikkeen kohdalla olevan vahvikepalan
Kehtaan kyllä sanoa sitten kun tämä on valmis, että ei ole ruostetta! Kun nuo penkin kiinnikkeetkin olivat ruosteettoman näköiset, silti niissä oli ruostetta ja aikaa kulutettiin hyvästi niiden poistamiseen
-
- Viestit: 99
- Liittynyt: 06.02.2013 15:54
Re: 36weberin 128 Berlinetta Sport -78
Terve.
Kertokaa joku OIKEASTI hyvä alumiinin hopea kuumankestomaali, jolla uskaltaa maalata lohkon, ilman että ekan testilenkin jälkeen saa maalata uudelleen. Moottoria tässä alkanut tekemään ja pitäisi maalata ennen kasausta. Ei väliä onko pensselöitävä. Ja pulveri ei pysy kuumassa.
Korille en ole mielestäni viime postauksen jälkeen mitään tehnyt. Hitsin kaasuletku räjähti ja kesällä KAIKKI aika meni muiden romujen alla.. Vaihdoimpa siinä samalla "muihin romuihin" luettuna Alfettaan moottorin..
Kertokaa joku OIKEASTI hyvä alumiinin hopea kuumankestomaali, jolla uskaltaa maalata lohkon, ilman että ekan testilenkin jälkeen saa maalata uudelleen. Moottoria tässä alkanut tekemään ja pitäisi maalata ennen kasausta. Ei väliä onko pensselöitävä. Ja pulveri ei pysy kuumassa.
Korille en ole mielestäni viime postauksen jälkeen mitään tehnyt. Hitsin kaasuletku räjähti ja kesällä KAIKKI aika meni muiden romujen alla.. Vaihdoimpa siinä samalla "muihin romuihin" luettuna Alfettaan moottorin..
Re: 36weberin 128 Berlinetta Sport -78
Saakos Miranolia hopeana? Kestää lämpöä erinomaisesti.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: 36weberin 128 Berlinetta Sport -78
Horna uunimaali,löytyy hopeana ja on pensselöitävää.
Jari Salmensuo
Re: 36weberin 128 Berlinetta Sport -78
Nuo kuumankestävät kovettuvat yleensä lopullisesti vasta sellaisissa lämpötiloissa, joissa moottorin ei ole hyvä olla. En tiedä nimenomaan Hornasta, onko sen kohdalla toisin.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: 36weberin 128 Berlinetta Sport -78
Horna taisi olla kadonnut jo markkinoilta, vastaava maali löytyi Tikkurilalata? jollaan muulla nimellä mutta ruostetta vastaan tuo en nyt niin erinomaisena pidä. Lohkot olen maalannut Miranolilla, siihen hyvä maali (mutta esmes kuumissa jarruvehkeissä ei kestä). Vasaralakkaa taitavat osa käyttää, sitä saa hopeisena...
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Re: 36weberin 128 Berlinetta Sport -78
Tuotanoin, mites kuumana nää koneet oikein käy?
Tavallinen liuotinpohjainen 2-komponenttinen automaali kestää ainakin 175 C. Kokeiltu on kiertoilmauunissa.
Jokin aika sitten maalasin muutaman lohkon tuommoisella Temadur polyuretaanilla: http://deltateam.kuvat.fi/kuvat/RESTORA ... 230382.JPG" onclick="window.open(this.href);return false; Eiköhän sekin siinä kestä.
Tavallinen liuotinpohjainen 2-komponenttinen automaali kestää ainakin 175 C. Kokeiltu on kiertoilmauunissa.
Jokin aika sitten maalasin muutaman lohkon tuommoisella Temadur polyuretaanilla: http://deltateam.kuvat.fi/kuvat/RESTORA ... 230382.JPG" onclick="window.open(this.href);return false; Eiköhän sekin siinä kestä.
Lancia Delta Integrale -88
Lancia Delta Integrale-89 r.SS
Lancia Delta Hf 4Wd -87 (tulevaisuuden projekti)
http://www.lanciadeltateam.fi
http://deltateam.kuvat.fi/
Lancia Delta Integrale-89 r.SS
Lancia Delta Hf 4Wd -87 (tulevaisuuden projekti)
http://www.lanciadeltateam.fi
http://deltateam.kuvat.fi/
Re: 36weberin 128 Berlinetta Sport -78
No mikä sitten onkin kuuma jarruvehje, jos katuautosta puhutaan. Theman etujarrut maalasin aikoinaan Miranolilla, ja Apparaa kiertäessä oli jarrupalojen kulumistunnistinjohdot sulaneet irti paloista. Sittemmin auto seisoi vielä viisi vuotta ulkona. Värisävy oli maalissa hieman muuttunut, mutta muuten oli virheetöntä kamaa edelleen. Kyllä minä lohkon Miranolilla maalaisin, jos vain sopiva sävy löytyy. Hopeanakin näkyy Miranolia olevan, mutta en tiedä, onko samaa kamaa, kuin tavalliset.-HH- kirjoitti:Lohkot olen maalannut Miranolilla, siihen hyvä maali (mutta esmes kuumissa jarruvehkeissä ei kestä).
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: 36weberin 128 Berlinetta Sport -78
Saahan Miranoliakin sävytettyä. Nykyään itse asiassa valmiiksi sävytettyinä ei tahdo saadakaan, vaan pitää maksaa sävytyksestä entisten perusvärienkin kohdalla.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Re: 36weberin 128 Berlinetta Sport -78
Ainakin Temadurissa pitää olla metallinhohtopohja metallisävyihin. Ehkä sitten Miranoliinkin löytyy tuollainen pohja, mutta ei välttämättä joka putkasta.
Jenkin pakoputkien loppuosat ja päät maalasin viime vuonna Temadurilla ja ovat kestäneet hienosti, seuraavaksi pitäisi kokeilla Prisman pakoputken keskiosaan, että miten kestää. Erilaiset spray-pakoputkimaalit ym on olleet ihan tyhjän kanssa, kun pitäisi saada käyttöikää jatkettua. Takapöntössä kesti lämmön suhteen wyrth spraymaali vaimentimissa mutta ei putkissa ja vaimentimetkin jo ruosteessa eli ne pitää puhaltaa ja maalata samalla.
Jenkin pakoputkien loppuosat ja päät maalasin viime vuonna Temadurilla ja ovat kestäneet hienosti, seuraavaksi pitäisi kokeilla Prisman pakoputken keskiosaan, että miten kestää. Erilaiset spray-pakoputkimaalit ym on olleet ihan tyhjän kanssa, kun pitäisi saada käyttöikää jatkettua. Takapöntössä kesti lämmön suhteen wyrth spraymaali vaimentimissa mutta ei putkissa ja vaimentimetkin jo ruosteessa eli ne pitää puhaltaa ja maalata samalla.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: 36weberin 128 Berlinetta Sport -78
Bravan jarrulevyjen keskiöistä maali katosi Apparalla - ja edes jarrupalojen varoitusjohdot eivät sulaneet Epoksi on tuntunut kestävän lämpöä hyvin ainakin jarrusatuloissa.Luigi kirjoitti:No mikä sitten onkin kuuma jarruvehje, jos katuautosta puhutaan. Theman etujarrut maalasin aikoinaan Miranolilla, ja Apparaa kiertäessä oli jarrupalojen kulumistunnistinjohdot sulaneet irti paloista. Sittemmin auto seisoi vielä viisi vuotta ulkona. Värisävy oli maalissa hieman muuttunut, mutta muuten oli virheetöntä kamaa edelleen. Kyllä minä lohkon Miranolilla maalaisin, jos vain sopiva sävy löytyy. Hopeanakin näkyy Miranolia olevan, mutta en tiedä, onko samaa kamaa, kuin tavalliset.-HH- kirjoitti:Lohkot olen maalannut Miranolilla, siihen hyvä maali (mutta esmes kuumissa jarruvehkeissä ei kestä).
Tosiaan lohkossa maalin lämmönkesto on tuskin ongelma.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
-
- Viestit: 99
- Liittynyt: 06.02.2013 15:54
Re: 36weberin 128 Berlinetta Sport -78
Apua. Toinen hätä, että mistä saan hopeaa maalia jota sopii vetää lohkon kylkeen?? Miranolia ei ollut saatavilla hopeana ja kuulemma hopea miranoli kalustemaali.. Vai käyskö tuohon ihan automaali, jota alan kaupoista saa ostaa? Mieluusti kuitenkin vetäisin pensselillä, ei tarvitse ruiskua sotkea
Joku saattaisi vetää herneen nenään, mutta (lohkoa ja kantta lukuun ottamatta) mun moottori pieksee Uudet moottorit ulkonäöltä!
Joku saattaisi vetää herneen nenään, mutta (lohkoa ja kantta lukuun ottamatta) mun moottori pieksee Uudet moottorit ulkonäöltä!
Re: 36weberin 128 Berlinetta Sport -78
Itse käytän ainoastaan tätä ja hyvää on.
http://www.maston.fi/products/fi/catego ... tava-silea" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.maston.fi/products/fi/catego ... tava-silea" onclick="window.open(this.href);return false;
128
X1/9
132 GLS
85 Regata
131 Racing
128 Special
131 16v Turbo
131 Midragfiori
vode131.kuvat.fi
X1/9
132 GLS
85 Regata
131 Racing
128 Special
131 16v Turbo
131 Midragfiori
vode131.kuvat.fi