1.3 Kone 127:n

Tekniikkaan ja virittämiseen liittyvää keskustelua. Tee-se-itse jutut, rakentelu- ja korjauskysymykset.
Avatar
seppä
Viestit: 750
Liittynyt: 19.03.2003 16:31
Paikkakunta: Koria

1.3 Kone 127:n

Viesti Kirjoittaja seppä »

Onko kukaan laittanut tollasta konetta seiskaan?
Saiskohan siihen luvat ja mitä pitäis muuttaa (jarruja,ripustusta...)
Ois vähän enemmän tehoo ku tos 903cc koneessa. :)
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19326
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Vilkaisehan haulla vanhempia viestejä hakusanoilla 127 ja SOHC mikäli tarkoitat sitä Unon konetta. Jos taas 127:n omaa 1.3:sta niin kyseisestä mallista moottorin ripustukset ja laatikko nyysimällä sopii kyllä..
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
seppä
Viestit: 750
Liittynyt: 19.03.2003 16:31
Paikkakunta: Koria

Viesti Kirjoittaja seppä »

Eli ei tartte ku käydä hakemassa katsastus asemalta lupa paperit ja muutos katsastaa?

Laitan ritmon 1.3 koneen ku ois sellanen kaupaks alle 200 euron
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19326
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Nuo SOHC koneethan on samoja Unossa, Tipossa, Ritmossa, X1/9:ssä, 128:ssa , Regatassa ja joissain Lancioissa, eri kokoisia versioita vain löytyy.

Lupamenettely on siirtynyt historiaan jo vuonna 98. Eli hankit tuon 1.3:n 127:n paperit ja myös paperit tuosta koneesta josta ilmenee moottoriteho ja iskutilavuus. Sitten noilla konttorilla näytät että 127:ssasi on samat jarrut ja alusta tuo tehokkaimman 1.3 127:n kanssa (joudut lisäämään jarrutehostimen tähän päästäksesi) ja koneessa ei ole enempää tehoa kuin tuossa 1.3 127:ssa + 20%

Tuossa keskustelussa on linkki lakipykäläkokoelmiin jotka kannattaa lukea:
http://fiatforum.fi/viewtopic.php?t=1875

Ihan hyvä setti 127 SOHC linkkejä löytyy keskustelusta:
http://fiatforum.fi/viewtopic.php?t=2515

Ritmon/Regatan vaihdelaatikko olisi varsin luja mutta hankala kammeta 127:aan ison kokonsa takia. Unon laatikko on pienempi mutta myös paljon heikompi.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
seppä
Viestit: 750
Liittynyt: 19.03.2003 16:31
Paikkakunta: Koria

Viesti Kirjoittaja seppä »

Mistäs ne paperit saa?
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19326
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
seppä
Viestit: 750
Liittynyt: 19.03.2003 16:31
Paikkakunta: Koria

Viesti Kirjoittaja seppä »

Kelpaako noi paperit katsastuksessa jos ne tulostais?
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19326
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Tehtaan manuaalista kopsuja, joten katsastusmiehessä vika jos ei kelpaa. Mieluiten saisivat näyttää kyllä suoraan kirjasta kopsituilta vaikka nuo paperit aitoja onkin.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
seppä
Viestit: 750
Liittynyt: 19.03.2003 16:31
Paikkakunta: Koria

Viesti Kirjoittaja seppä »

Joo kävin katsastus asemalla kysymässä keelpaako noi paperit kyl ne kelpaa. Mut pitäis saada ton 903 koneellisen auton jarru ,jousitus ja ohjauslaite tiedot ja samat myös tosta 1300 sportista mistä saan?
Ja laittaa ne samanlaisiks ja sit mennä muutos katsastamaan
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19326
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Noissa edellä mainituissa papereissa suurin osa noista kyllä on, mitä jäi puuttumaan?
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
seppä
Viestit: 750
Liittynyt: 19.03.2003 16:31
Paikkakunta: Koria

Viesti Kirjoittaja seppä »

Ohjaus laitteet ja samat paperit tosta 903cc koneella olevasta seiskasta.
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19326
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

900:sen papruthan on noissa CL-mallin kuvissa? Ohjauslaitteet tosiaan tuosta ainakin uupuvat, muttei noista ole muuta yleensä kuin tyyppi, ja kierrosten lukumäärä tapista tappiin.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
seppä
Viestit: 750
Liittynyt: 19.03.2003 16:31
Paikkakunta: Koria

Viesti Kirjoittaja seppä »

Pitäis löytää jostais 127 englannin kielinen korjaus kirja mis on 1300 gt mallin tietoja.
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19326
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Tuo on kyllä vaikea juttu. Kaikki oleellinen poislukien se ojaus käyvät ilmi noista kuvista. Voin katsoa jos löytäisin papereistani tuon puuttuvan tiedon.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
juha

Viesti Kirjoittaja juha »

Aika outoa, että vaativat oikein black&white dokumentteja nuista ohjaus jutskista.

Yleensä kun puuttuvat enemmänkin varsinaiseen alustaan ja jarruihin.

Mikäli nyt oikein muistan ei edes luokitustodistuksissa (903/1300) ole tarkemmin tuosta ohjaus puolesta.
Vastaa Viestiin