Milletrecento

Kertomuksia italialaismerkkeihin liittyvistä projekteista. Kyselyitä ei tänne, vaan tekniikkaosioon!
Rimmed762
Viestit: 90
Liittynyt: 16.04.2019 22:06

Re: Milletrecento

Viesti Kirjoittaja Rimmed762 »

TfP-Motors kirjoitti:
Rimmed762 kirjoitti:
1300ti kirjoitti:3. Mitkä perävälitykset 1300/1500/farmarissa/FSO Pollessa on? Onko 132:een lukkoperää?
!
Lähes kaikissa FSO:n takavetoisissa on 10/41. 1.6-litraiset ovat eri välityksellä.
Lavapollessa lyhempi, arvioisin lähelle 4,5
Myös 11/43:sta on tehty. Lavapolleen täytyy itse vähän perehtyä enemmän. Muistaakseni perävälityksiä ei juuri enempää ollut. Mutta varmaksi en uskalla väittää.
Oma lisenssi-projekti FSO Polonez 1.5SLE -88
Ja toinenkin FSO 125p pickup -85
Avatar
1300ti
GFF
Viestit: 1039
Liittynyt: 21.09.2004 11:11
Paikkakunta: Perniö

Re: Milletrecento

Viesti Kirjoittaja 1300ti »

Voden kommenttiin, olen samaa mieltä, mutta toisaalta tuossa 1500:sessa on paperit ja samat ruostekohdat näissä on kaikissa, reikien koko vain vaihtelee. Joka tapauksessa lattiat menevät kokonaan uusiksi ja keskitunnelinkin meinasin vaihtaa, kun tarkoitus on siirtää vaihdekeppi lattialle 1500S:n tai FSO:n vaihteiston osilla. Puolasta saisi näemmä koko pohjalevyn uutena osana alle 200 eurolla, jos osaisin edes auttavasti kieltä, 125P:n pellit kun ovat hämmentävän samoja. No, tätä varten tuli jo sikkikone rakennettua...

Pikkaisen harmittaa, etten huomannut keväällä Nettiautossa kummittelevaa, Raaseporissa myynnissä ollutta -64 1500:sta. https://www.nettiauto.com/fiat/1500/11066356" onclick="window.open(this.href);return false; Jos tiedätte kenellä se on, ostaisin sen mieluusti entisöintiin, jos on vielä kotikunnassa piilossa.

Koko projektihan lähti tuosta Milletrecenton raadosta, joka ei sekään kovin hurrattava ole ja pisteosia mm. koko sisusta käytännössä uupuu. 1300:een ei ole oikeita papereita, helmat on lasikuitua täynnä ja kovasti epäilen, että sillä on ajettu katolleen, toisin kuin auton lahjoittanut kertoi.

Paremman aihion hakukriteerinä minulla on kuitenkin vm. 1964 tai vanhempi, eli lyhyempi kori, mieluusti kohtuullinen kori ja siisti sisusta, mutta ei mitään MR-autoa. Kun tässä seuraavaksi pitäisi inventoida kertyneet osat ja vääntää puuttuvia korjauspeltejä, niin tuo 1500 raato saa nyt odotella vielä kohtaloaan. Etuhiekkapellin kun löytäisi edullisesti.
Liitteet
Kenen tämä projekti on?
Kenen tämä projekti on?
Vastaa Viestiin