Sivu 2/2

Re: Trailerin veto & ajokorttiluokat

Lähetetty: 12.09.2011 22:26
Kirjoittaja -HH-
Tulee tuohon myös vuosittainen ajoneuvovero (vai mikä se virallisesti onkaan) kanssa ja lisäistuinpolitiikka on rajoitetumpaa... Paree vaan hankkia kuponkiin sen verran kirjaimia että saa tollastakin ajaa :wink:

Re: Trailerin veto & ajokorttiluokat

Lähetetty: 12.09.2011 23:10
Kirjoittaja UnoProjekti
Autoverolain 8§ mukaisen alennetun autoveron pakuihin ei saa tilapäisistuimia ollenkaan (1.4.2009 ja jälkeen verotetut), kuorkkiin edelleen mahdollista.

Mut joo, totta, hyvä ne perävaunuluokat olis suorittaa. Itseltäkin vielä suorittamatta...

Re: Trailerin veto & ajokorttiluokat

Lähetetty: 12.09.2011 23:13
Kirjoittaja Wesulius
UnoProjekti kirjoitti:Autoverolain 8§ mukaisen alennetun autoveron pakuihin ei saa tilapäisistuimia ollenkaan (1.4.2009 ja jälkeen verotetut), kuorkkiin edelleen mahdollista.

Mut joo, totta, hyvä ne perävaunuluokat olis suorittaa. Itseltäkin vielä suorittamatta...
Perseestä vaan ku nyt tarttee mennä jo koulunpenkillekin istumaan .... :evil:
Nii ja mullahan tuossa on tuo hiuka pidempi ohjastamo ja takapenkit... 5+1 kaiketi

Re: Trailerin veto & ajokorttiluokat

Lähetetty: 12.09.2011 23:22
Kirjoittaja Wesulius
UnoProjekti kirjoitti:Vaihtoehtona on kiltisti maksaa autovero niin ei tarvi murehtia C1E:tä ja voi ilman perävaunua tiputella satasta :wink:
Täs avittanu jo muutenki iha liikaa tätä valtioo et mialummi kai sit se +1e

Re: Trailerin veto & ajokorttiluokat

Lähetetty: 12.09.2011 23:31
Kirjoittaja -HH-
Niin juu tuo verotusajankohta tuon pakun tilapäisistuinasian ratkasee eikä käyttöönottoajankohta.

Ei CE-kupongin takiakaan millään oppitunnilla oo tarvinnut istua - kun sen on suorittanut vaan ajoissa :wink:

Re: Trailerin veto & ajokorttiluokat

Lähetetty: 13.09.2011 10:23
Kirjoittaja Ippe
Eikös Jumpperia mainosteta retkeilyautona tms. jolla saa ajaa sataa, istumapaikkojakin on enemmän kuin 3 ja B kortti riittää?

Re: Trailerin veto & ajokorttiluokat

Lähetetty: 13.09.2011 10:47
Kirjoittaja jape
kortin pitämisestä tai saamisessa on ollut aina omat ongelmansa ...olikos se nyt että maaliskuun loppuun asti sai tuon pikku een lahjaksi niin meikä täytti vasta toukokuussa että pääs edes b-kortilla autoa ajamaan sit saman vuoden kesäkuussa ajamaan tuota pikku eetä niin ei ollut aseman pääliköllä oikein hajuakaan kuinka homma tulee suorittaa kun oli en simmäinen pölhö joka tuli ajamaan maksullista korttia ! oli suoralla pujottelua kadun varsi parkkeeraus ja kulmaan peruutus sillä selvisin ja ekalla kerralla ja nykyisin tuo homma tehdään niin että yhdistelmän katkaisu ja liittäminen kulma peruutus sekä liikenteessä ajo ! olin parivuotta sitten penkalla seisomassa kun puoliskolle sain tuputettua mm. tuon pikku ee korttiin lisukkeeksi ei oo sen koomin liikenteessä kärri/vaunua vetänyt ja se olis vasta vaarallista meininkiä jos lähtis sitä tienpäälle vetämään vaikka olis kuinka laillinen yhdistelmä !
aikani vetelin c kortilla kärriä siitä käryämättä ja vihdoinkin kun aukes mahdollisuus SAADA iso e niin tietty otin sen ettei tarvii jättää matkaa kesken jos sattuvat pysäyttämään ! tuon ison ee:n saaminen työ todistuksella on jo vissiin nykyään historiaa ?

juu on niissä kytkentä painoissa omat niksinsä olemassa millä ne on luotu noihin autoihin....haperossa vanhassa hiacessa seisoo se 3,5tn ja sitten auto joka on tehty RAUDASTA ja jossa on massaa sekä väittäsin että ajettavuutta (makuasia) niin sillä ei sitten viedä kuin terveisiä.....

Re: Trailerin veto & ajokorttiluokat

Lähetetty: 13.09.2011 16:42
Kirjoittaja Ippe
Sotalaitoksesta saa nykyään myös ammattipätevyyden kunhan edellytykset täyttyvät, muuten loppuisivat varusmieskuljettajat tyystin...

Suomessa ongelman takana ovat verotukseen pohjautuvat ajoneuvoluokat ja niihin sopimaton ajokorttijärjestelmä, reilua olisi että ajokortin rajoitukset tulisivat ajoneuvon koosta, massasta, henkilömäärästä sekä jarrujen toimintaperiaatteesta, mutta nyt luokat ovt sidottuja ajoneuvosta maksetun veron määrään, verovapaan auton ajokortti on vaikein hommata ja eniten verotetun helpoin :D

Re: Trailerin veto & ajokorttiluokat

Lähetetty: 13.09.2011 17:03
Kirjoittaja Luigi
Ippe kirjoitti: verovapaan auton ajokortti on vaikein hommata ja eniten verotetun helpoin :D
Näinhän sen pitääkin olla, koska enemmän verotetut autot ovat turvallisempia. Kahdella muuten samanlaisella autolla korkeammin verotetun laillinen nopeus on matalammin verotetulla törkeä ylinopeus (esim. piilofarkku moottoritiellä.) Ihme, että ei ole hoksattu alkaa verottamaan kovemmin, kun sillä on näin selkeä positiivinen turvallisuusvaikutus. Polkupyörillekin vaikka 150% ajoneuvovero kohentaisi kevyen liikenteen turvallisuutta selvästi. Jalkineille samoin, ja avojaloin liikkuminen yleisellä tiellä johtaisi tietysti samanlaisiin mätkyihin kuin nykyisinkin verottamattomalla autolla kärähtäessä.

Re: Trailerin veto & ajokorttiluokat

Lähetetty: 16.09.2011 08:46
Kirjoittaja Ippe
Linja-auton kanssa ei ole käyttömaksua, käyttövoimaveroa tai autoveroa, omat kaistat kaupungeissa ja saa päästellä satasta, ainoastaan kortin saamiseksi joutuu näkemään vaivaa, se kun on ympäristöystävällistä kulkea bussilla, vaikkei siellä muita istuisikaan...

Re: Trailerin veto & ajokorttiluokat

Lähetetty: 16.09.2011 11:33
Kirjoittaja -HH-
Jostain luin että D-kortilla ei nykyään saa kyydittää muita kuin perheenjäseniä jos ei oo ammattipätevyyttä suoritettuna.

Ja vielä on noita tilausajoparkkejakin keskustoissa joten ei pysäköinnissäkään olisi ongelmaa :mrgreen: .

Re: Trailerin veto & ajokorttiluokat

Lähetetty: 16.09.2011 11:47
Kirjoittaja Ippe
-HH- kirjoitti:Jostain luin että D-kortilla ei nykyään saa kyydittää muita kuin perheenjäseniä jos ei oo ammattipätevyyttä suoritettuna.

Ja vielä on noita tilausajoparkkejakin keskustoissa joten ei pysäköinnissäkään olisi ongelmaa :mrgreen: .
Lisäksi sen linja-auton on oltava omissa nimissä, taisi ollakin jo liian hyvät veroedut tavalliselle kansalaiselle :lol: