Sintterikytkin
Sintterikytkin
Onko kokemuksia 903cc koneen (850:nen) kanssa sintterilevyn käytöstä, tuleeko hankala ajaa kaupunki liikenteessä
Onko muita ehdotuksia kytkimen pidon parantamiseksi!!!
Toi pyörintäsuunta karsii pois jäykemmän asetelman, ku ei sellasta oo saatavilla ku ratakaksseiskaan mikä pyöriikin sit jo yleisesti hyväksi todettuun suuntaan...
Onko muita ehdotuksia kytkimen pidon parantamiseksi!!!
Toi pyörintäsuunta karsii pois jäykemmän asetelman, ku ei sellasta oo saatavilla ku ratakaksseiskaan mikä pyöriikin sit jo yleisesti hyväksi todettuun suuntaan...
Re: Sintterikytkin
Onko sillä pyörimissuunnalla sitten oikeasti merkitystä kytkimessä?850abarth kirjoitti:Onko kokemuksia 903cc koneen (850:nen) kanssa sintterilevyn käytöstä, tuleeko hankala ajaa kaupunki liikenteessä
Onko muita ehdotuksia kytkimen pidon parantamiseksi!!!
Toi pyörintäsuunta karsii pois jäykemmän asetelman, ku ei sellasta oo saatavilla ku ratakaksseiskaan mikä pyöriikin sit jo yleisesti hyväksi todettuun suuntaan...
Eikun juu, eikös siinä ole sellaiset "liuskat" pitämässä sitä paineasetelman vastinepintaa paikallaan, jotka varmaan vetäessä kestää, mutta jos pyörimissuunta muuttuu työntäväksi, niin voikin tapahtua ihan mitä tahansa...
Juu en tiiä kirjotinko epäselvästi, mut toi levy on tosiaan jäykällä keskiöllä, ja jousitettu levykin toimii kumpaakin suuntaa, mut toi jäykempi asetelma ei toimi just niitten metalli liuskojen takia, menevät mutkalle jos pistää pyörimään vika suuntaan
Ootteko kumpikaan ajelleet sintteri kytkimellä, kestääköhän toi vaki laatikko????
No kokeilemallahan se selviää...
Ootteko kumpikaan ajelleet sintteri kytkimellä, kestääköhän toi vaki laatikko????
No kokeilemallahan se selviää...
Just, eli paineasetelmasta kyse. Juttu menee juuri noin kuin sanoit.
Kahteen autoon on piakkoin menossa sintterilevy, mutta tähän mennessä ei kokemuksia muista kuin kokokuparisesta levystä. Se toimi ihan mukavasti.
Kahteen autoon on piakkoin menossa sintterilevy, mutta tähän mennessä ei kokemuksia muista kuin kokokuparisesta levystä. Se toimi ihan mukavasti.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Valistakaapa nyt tyhmää, mimmonen toi kokokuparinen levy oikeen on, ja millälailla pitää vs. sintteri?vvieri kirjoitti:mutta tähän mennessä ei kokemuksia muista kuin kokokuparisesta levystä. Se toimi ihan mukavasti.
Lanciat: Lybra 20v, Kappa 20vt sw, Y10 FIRE turbo ja sit vielä Abarth Punto Evo & Ducato & Ducati
Leikkasitko Ville minkä paksusesta kuparilevystä ne uudetpinnat, kestikö vakio keskiö hyvin!!!
Tarttis varmaan itekkin kokeilla ensin tota versioo, ku kavarit suositteli mielummin 4 lapasta sintterilevyä, ku kolmelapanen on kuulemma aika on off tyylinen, mut sellasta ei 903 löydy!
Kitkaliimauksen pojat lupas kyllä niitata sen nippuun, jos ite tekee palat!!!
Tarttis varmaan itekkin kokeilla ensin tota versioo, ku kavarit suositteli mielummin 4 lapasta sintterilevyä, ku kolmelapanen on kuulemma aika on off tyylinen, mut sellasta ei 903 löydy!
Kitkaliimauksen pojat lupas kyllä niitata sen nippuun, jos ite tekee palat!!!
Ne oli about sen normaalin kytkinlevyn kitkapinnan paksuiset jotta sai käyttää vakio asetelmaa. Vakio keskiö ihan ok, autona 600:nen ja koneena vakio 1300 n. 60hv.
Kiinnostavaa kuulla että noinkin iso ero eri lapamäärien välillä, nuo molemmat ostamani on Kuplan 4-lapaisia joihin vaihdetaan vaan keskiö.
Kiinnostavaa kuulla että noinkin iso ero eri lapamäärien välillä, nuo molemmat ostamani on Kuplan 4-lapaisia joihin vaihdetaan vaan keskiö.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Noita paineasetelmiakin on niin monen mallisia.. epäilisin että ei se painelevy pääse kääntymään asetelman runkoon nähden vaikka väärään suuntaan kääntäisikin, mutta se saattaa kanittaa johonkin eikä asetelma toimi takertelematta väärinpäin kuormitettaessa.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Tulipa tuossa mieleen yksi epäonnistunut kokeilu takavuosilta... Joskus about parikymppisenä tein sitten 1600TC:n kytkinlevystä kupariversion kakslitraisen kanssa käytettäväksi.
En tietenkään ottanut yhtään selvää, että minkälaista kuparia siihen pitäisi laittaa. Kupari on kuparia right.
Noh, tallista löytyi jotain 3mm paksua kuparilevyä, josta palat, ja levyyn kiinni itse niitaten. En muista teinkö kolmi vai nelilapaisen.
Noh, eihän se kauheasti pitänyt... Purettuani se kontaktia oli tapahtunut ainoastaan muutaman neliösentin osalta, palat kun olivat niin kieroja.
Huh, siihen aikaan jaksoi vielä tehdä turhia remontteja...
En tietenkään ottanut yhtään selvää, että minkälaista kuparia siihen pitäisi laittaa. Kupari on kuparia right.
Noh, tallista löytyi jotain 3mm paksua kuparilevyä, josta palat, ja levyyn kiinni itse niitaten. En muista teinkö kolmi vai nelilapaisen.
Noh, eihän se kauheasti pitänyt... Purettuani se kontaktia oli tapahtunut ainoastaan muutaman neliösentin osalta, palat kun olivat niin kieroja.
Huh, siihen aikaan jaksoi vielä tehdä turhia remontteja...