unoon vähän lisäpotkua

Tekniikkaan ja virittämiseen liittyvää keskustelua. Tee-se-itse jutut, rakentelu- ja korjauskysymykset.
fire
Viestit: 7
Liittynyt: 01.04.2004 19:12
Paikkakunta: Oulu

unoon vähän lisäpotkua

Viesti Kirjoittaja fire »

No nyt se puri sitten minuakin toi virityskärpänen kun luki tuolta forumilta juttuja :P

olisin vain tietoa kaivannut että käykö uno55 kansi uno fireen, ku aattelin alottaa kannen madaltamisesta ja mulla sattuu olemaan 55 kansi tallissa ni siitähän vois tehä pelin jos se vaan sopii.

sitten kaasari, eli onko kakskurkkunen kaasari hyvä ratkaisu firen konehuoneeseen vai onko mahdolista laittaa jopa tuplakaasarit?Vai meneekö ns.balanssi hakuseen eli pakoputkea ja muuta pitäs muuttaa kaasarin vaihdon yhteydessä.. :?

Vielä vaihelootasta, eli millanen homma on ottaa vaiheloota irti ku aattelin vaihtaa 5 vaihteisen paikalle..onko se tyyliä "pultit auki ja irti"-hommaa...

"vasta-alkaja näissä hommissa":D
Avatar
lanciay10
GFF
Viestit: 989
Liittynyt: 17.07.2003 09:07
Paikkakunta: Laihia, pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja lanciay10 »

FIRE-kone on ihan eri asia, kun OHC-kone, joka löytyy lähes kaikista muista Unskeista, eli valitettavasti kansi ei sovi. Kantta ei varmaan juurikaan passaa madaltaa, jos meinaat tavallisilla bensoilla ajella, FIRE on meinaan varsin korkeapuristeinen vakionakin. Kaasaripuolen päivitys on varmaankin helpoin virittelykohde, sopivasta imusarjasta ei kyllä ole hajua. Tommonen uudempien puntojen 16 tappinen kone, tai pelkkä kansi ois aika nami, mutta saatavuus ja hinnat ei tue haaveilua. Tietysti turbo on aina hyvä vaihtoehto, mutta siinäkin saa rakennella riittävästi. Helpoimmalla tehoa saa päivittämällä FIREn tilalle isomman koneen ja laatikon, mutta en toki kiellä rakentelua, mikäs sen hauskempaa on.

http://fiatforum.fi/viewtopic.php?t=2389 löytyy mun kyselyä samasta asiasta noin ensihätään..
Lanciat: Lybra 20v, Kappa 20vt sw, Y10 FIRE turbo ja sit vielä Abarth Punto Evo & Ducato & Ducati
Vastaa Viestiin