Kokemuksia Thesiksestä
Re: Kokemuksia Thesiksestä
Pitää tutkia tarkemmin, jo kaksi aikuista takapenkillä aiheutti ongelmia.
Re: Kokemuksia Thesiksestä
Normaalit jousipuristimet toimivat, jos on valmis tekemään niille tuhoja. En suosittele kuitenkaan.
Tarvittiin rälläkkää, jotta pystyttiin katkaisemaan puristimien varret, alatukivarret laitettiin paikalleen kahdesta kohdasta, koko taka-akseli oli ylösalaisin maassa irtaallaan, pienellä kaivinkoneella painettiin tukivartta alas ja varovasti pultti puslasta läpi. Hyvin meni
Plymouth Belvedere 2D HT 1958
VW Käfer 1200 1965
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn!
VW Käfer 1200 1965
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn!
Re: Kokemuksia Thesiksestä
Käy se kätevästi montullakin. Ei tarvita kuin 2-3 tunkkia, pumppukärry, vaijeritalja ja runsaasti mielikuvitusta. Muutama kuvakin olisi, mutta jälleen liitetiedostojen tila herjaa.
Re: Kokemuksia Thesiksestä
On niitä ainakin kaksi ja molemmat Hyvinkäällä
Lancia Delta Evoluzione -91
Lancia Thesis 3.2 -04
Lancia Delta GT.i.e -92
Lancia Thesis 3.2 -04
Lancia Delta GT.i.e -92
Re: Kokemuksia Thesiksestä
Onko sama rekisterikilven valo käytössä muissa konsernin tuotteissa? Ostin Puolalaiselta kaverilta lisämodulin näyttöön, ja tällä saa peruutuskameran toimimaan. Breraan laitoin suoraan rekisterikilven valon tilalle tulevan kameran, mutta Thesikseen ei ihan nimellä hakemalla löydy, joten onko samaa käytetty jossain yleisemmässä laitteessa?
Takaovien sähkölukot eivät toimi, kahvojen napit tuntuvat olevat joko pohjassa tai jumissa, mistähän alkaisi vikaa tutkimaan, kahva irti ja kokeilemaan?
Takaovien sähkölukot eivät toimi, kahvojen napit tuntuvat olevat joko pohjassa tai jumissa, mistähän alkaisi vikaa tutkimaan, kahva irti ja kokeilemaan?
Re: Kokemuksia Thesiksestä
Kahva irti ja hio ruoste pois saranatapista tai tee uusi tappi 4 mm rst-tangosta. Helppo homma etenkin takaovissa. Etuoviin tulee jossain vaiheessa sama vika. Niiden korjaus on muuten yhtä helppo mutta lukon käyttötangon kikkailu irti ja takaisin vaatii näpräämistä. Etuovessa on myös hyvä katsoa lukon johdon reititys jotta ei jää kootessa ikkunan tielle.
Kun oviverhous on auki, voitele samalla ikkunannostimesta kaikki liikkuvat osat.
Oviverhoilun kiinnikkeitä löytyy Motonetistä Fiatin kiinnikkeinä.
Thesis likaa peräänsä nopeasti. Olisiko kamera mielekkäintä panna takaikkunalle?
Kun oviverhous on auki, voitele samalla ikkunannostimesta kaikki liikkuvat osat.
Oviverhoilun kiinnikkeitä löytyy Motonetistä Fiatin kiinnikkeinä.
Thesis likaa peräänsä nopeasti. Olisiko kamera mielekkäintä panna takaikkunalle?
Re: Kokemuksia Thesiksestä
Thesis päätti palata menneisyyteen. Perjantaina Connect siirtyi maaliskuuhun 2002, ja on sen jälkeen laskenut aikaa siitä. Tänään on siis 4.3.2002. Data- ja Ora- valinnat Connectissa ovat pois käytösstä, joten aikaa ei pääse asettelemaan käsin. Connectin käsikirjan mukaan pvm ja aika pitäisi tulla GPS-signaalista. Paikannus kyllä toimii erinomaisesti, joten tuo tieto ei pitäne paikkaansa. Radion RDS-signaalistakaan tieto ei tunnu tulevan, sillä Ylen kanava päällä on ajettu tuon jälkeen muutama tunti. Onko mitään tunnettua keinoa palata nykypäivään?
Re: Kokemuksia Thesiksestä
Omani oli tehnyt tuon jo ennen hankintaa ) Käsittääkseni syynö on GPS-signaalin muuttuminen, jota nuo vanhemmat laitteet eivät ymmärrä oikein juurikaan päivämäärän osalta. Ainkaan kv foorumeilla ei viimeksi asiaa tutkiessani ollut ratkaisua.
Re: Kokemuksia Thesiksestä
Minulla Thesis herjaa säännöllisesti bageja, ja luultavasti. syynä on huono kosketus liittimessä. Youtubessa löytyy video https://www.youtube.com/watch?v=cZJ-1g-U_Tc aiheesta, ja nähtävästi riittää kun irroittaa penkin ja kallistaa taaksepäin?
Muuten tuon kanssa on pärjännyt, aina jostain ovesta päässyt pakkasellakin sisään, ja useimmiten ne ovat sulkeutuneet ilman kuumailmapuhallinta. Lämmin talviautohan tuo on, mutta pitää tuolla bensmäärällä lämmetäkin
Täytynee käydä kaikki ovet läpi, jahka saa sen verran aikaa että ensin sulattelee ja antaa kuivaa lämpimässä kunnolla.
Muuten tuon kanssa on pärjännyt, aina jostain ovesta päässyt pakkasellakin sisään, ja useimmiten ne ovat sulkeutuneet ilman kuumailmapuhallinta. Lämmin talviautohan tuo on, mutta pitää tuolla bensmäärällä lämmetäkin
Täytynee käydä kaikki ovet läpi, jahka saa sen verran aikaa että ensin sulattelee ja antaa kuivaa lämpimässä kunnolla.
Re: Kokemuksia Thesiksestä
Ei tarvitse edes irrottaa penkkiä. Sen verran taakse, että mahdut väkertämään polvillaan tallin lattialla, yläkroppa jalkatilassa.
Johdoissa on sen verran löysää, että uuden liittimen saa rakennettua paikallaan.
Plymouth Belvedere 2D HT 1958
VW Käfer 1200 1965
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn!
VW Käfer 1200 1965
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn!
Re: Kokemuksia Thesiksestä
Tehty, ja auto Suomen kilvissä
Isolalle: Facen foorumilla oli ohje, jonka mukaan muutama sekunti hard resetin jälkeen on aikaa muuttaa päiväys, en muistanut kokeilla kun auto oli lämpimässä hallissa, mutta sanoivat jopa onnistuvan. Reset varmaan siitä CD-osan resettinapista, pitää kokeilla piakkoin ja palata toivottavasti nykyaikaan.
Re: Kokemuksia Thesiksestä
Olisiko kenelläkään suksitelinettä myydä, tai tietoa mistä tarviketelineestä saisi moisen askarreltua? Juuri oli Lancia FB-ryhmässä yksi, mutta meni heti...
Re: Kokemuksia Thesiksestä
Taisin löytää syyn hämärätunnistimen ja sadetunnistimen sekoiluun. Viva-lanciassa vai Thesis-treffenissäkö nyt joskus oli tuskailtu samaa ja annettu ohjeeksi ostaa uusi NIM-yksikkö eli etummainen kattovalaisin. Muuten hyvä neuvo, mutta ei auta. Tähän on nyt kokeiltu kolmea kattolamppua ja sama vika ilmenee niillä kaikilla.
Siinä vaiheessa kun takapenkin kattovalo alkoi vilkutella lukuvaloja vuorotahtiin ja jätti jonkin valon päälle ovien lukituksen jälkeen, otin sen auki ja siellähän vika luurasi. Kattoantennin jalasta tihkuu silloin tällöin vesitippa kattolampun piirilevylle, jota ei jostain syystä ole lakattu. Tämä sitten aiheuttaa elektrolyysiä ja vuotovirrat saavat NIMin mikrokontrollerin sekoamaan. Ilmeisesti se junnaa koko ajan takapenkin lampun nappien tilanvaihtoihin liittyvissä rutiineissa eikä osaa vastata kori-ECUlle. Olisihan sen softan voinut vähän vikasietoisemminkin kirjoittaa.
Siispä, jos mittarivalot räpsyvät päälle ja pois, pyyhkimet heiluvat tihkuasennossa miten sattuuu ja auto sanoo "Avaria sensore crepuscolare", pese möhnät pois takapenkin lampun piirilevystä. Lamppuhan irtoaa etureunasta vääntämällä.
Siinä vaiheessa kun takapenkin kattovalo alkoi vilkutella lukuvaloja vuorotahtiin ja jätti jonkin valon päälle ovien lukituksen jälkeen, otin sen auki ja siellähän vika luurasi. Kattoantennin jalasta tihkuu silloin tällöin vesitippa kattolampun piirilevylle, jota ei jostain syystä ole lakattu. Tämä sitten aiheuttaa elektrolyysiä ja vuotovirrat saavat NIMin mikrokontrollerin sekoamaan. Ilmeisesti se junnaa koko ajan takapenkin lampun nappien tilanvaihtoihin liittyvissä rutiineissa eikä osaa vastata kori-ECUlle. Olisihan sen softan voinut vähän vikasietoisemminkin kirjoittaa.
Siispä, jos mittarivalot räpsyvät päälle ja pois, pyyhkimet heiluvat tihkuasennossa miten sattuuu ja auto sanoo "Avaria sensore crepuscolare", pese möhnät pois takapenkin lampun piirilevystä. Lamppuhan irtoaa etureunasta vääntämällä.
Re: Kokemuksia Thesiksestä
Tuohan on hyvä tieto, kai sen piirilevyn voisi sitten varuiksi lakatakin.
Minulla on nyt kosteilla keleillä oikean etupyörän ABS-anturi alkanut herjailemaan kaikkea, ja auto jopa joskus kiihdyttelee ihan itsekseen. Eka kerralla hiukan säikäytti, mutta vielä jarrut ovat pelin hoitaneet. Pitänee aloittaa anturin johdon tarkastamisella ja liittimen putsauksella. Jos ei auta, uusi anturi varmaan tarpeen. Muita vikakooodeja ei vielä ole näkynyt.
Minulla on nyt kosteilla keleillä oikean etupyörän ABS-anturi alkanut herjailemaan kaikkea, ja auto jopa joskus kiihdyttelee ihan itsekseen. Eka kerralla hiukan säikäytti, mutta vielä jarrut ovat pelin hoitaneet. Pitänee aloittaa anturin johdon tarkastamisella ja liittimen putsauksella. Jos ei auta, uusi anturi varmaan tarpeen. Muita vikakooodeja ei vielä ole näkynyt.
Re: Kokemuksia Thesiksestä
Piirilevy kannattaa ilman muuta lakata. Hämmästelen sen jättämistä suojaamatta tehtaalla.
Oikean etupyörän ABS-anturi vaivaa täälläkin saman suuntaisin oirein. Kosteus tai viileä ilma tuntuu manaavan vikaa esiin. Samoin mekaaninen kolaus aiheuttaa sitä, esimerkiksi Rajasalmen sillan liikuntasauma sytyttää valon vaikka ylitän sauman aina urien sivussa.
Tärinäherkkyyden vuoksi olen epäillyt tarvikevetarin ja anturin välistä sovitusta, mutta voihan se olla muutakin. Anturi on tiiviisti kolossaan ja sen ja hammaskehän välissä ei näyttäisi olevan putua. Näissähän anturin joutuu joskus poraamaan pois sen juututtua reikäänsä. Tuon operaation jälkeen se kolo on syytä harjata ja puhaltaa puhtaaksi jotta uusi anturi menee paikalleen kohtalaisen kevyesti painamalla. Muuten se saattaa jäädä kantamaan ja anturin kärki jää liian ylös.
Jos ABS-yksikkö antaa useampaa vikakoodia kerralla, syy on luultavasti ABS-ECUn liitin. Se on onneksi hyvin käsillä moottoritilan vasemmassa etunurkassa. Se liitin kannattaa avata, puhdistaa ja ennenkaikkea kuivata huolellisesti. Tuolla tempulla hävitimme kaikki ABS-viat sekä omastani että nimimerkki pitkämiehen Thesiksestä. Nyt vain ei tunnu auttavan ja vikakoodia tuleekin vain etuoikealta. Se väliliitin paisuntasäiliön vieressä on minulla katsomatta. Ei varmaan täysin mahdotonta etteikö vika voisi olla siinäkin. Kerro jos keksit, tuo alkaa olla jo melko häiritsevä.
Oikean etupyörän ABS-anturi vaivaa täälläkin saman suuntaisin oirein. Kosteus tai viileä ilma tuntuu manaavan vikaa esiin. Samoin mekaaninen kolaus aiheuttaa sitä, esimerkiksi Rajasalmen sillan liikuntasauma sytyttää valon vaikka ylitän sauman aina urien sivussa.
Tärinäherkkyyden vuoksi olen epäillyt tarvikevetarin ja anturin välistä sovitusta, mutta voihan se olla muutakin. Anturi on tiiviisti kolossaan ja sen ja hammaskehän välissä ei näyttäisi olevan putua. Näissähän anturin joutuu joskus poraamaan pois sen juututtua reikäänsä. Tuon operaation jälkeen se kolo on syytä harjata ja puhaltaa puhtaaksi jotta uusi anturi menee paikalleen kohtalaisen kevyesti painamalla. Muuten se saattaa jäädä kantamaan ja anturin kärki jää liian ylös.
Jos ABS-yksikkö antaa useampaa vikakoodia kerralla, syy on luultavasti ABS-ECUn liitin. Se on onneksi hyvin käsillä moottoritilan vasemmassa etunurkassa. Se liitin kannattaa avata, puhdistaa ja ennenkaikkea kuivata huolellisesti. Tuolla tempulla hävitimme kaikki ABS-viat sekä omastani että nimimerkki pitkämiehen Thesiksestä. Nyt vain ei tunnu auttavan ja vikakoodia tuleekin vain etuoikealta. Se väliliitin paisuntasäiliön vieressä on minulla katsomatta. Ei varmaan täysin mahdotonta etteikö vika voisi olla siinäkin. Kerro jos keksit, tuo alkaa olla jo melko häiritsevä.