Kuvia kakkosryhmäläisistä seiskoista omalta aikakaudeltaan..
Re: Kuvia kakkosryhmäläisistä seiskoista omalta aikakaudelta
Taitaa sitten olla tämä ykköskoppainen kyseessä: http://www.historicralli.net/forum/view ... t=90#p1677
Eikä tuo alempikaan näytä yhtään pahalta, 124 Spider!!!
Eikä tuo alempikaan näytä yhtään pahalta, 124 Spider!!!
Fiat Uno Turbo ie -88
...Audi Coupe Quattro -89 :?
...Audi Coupe Quattro -89 :?
Re: Kuvia kakkosryhmäläisistä seiskoista omalta aikakaudelta
Kuljettaja oli kuulemma synttärisankari 50-vee ja hän on joskus iloisella -80 luvulla ajanut hiukan rallia seiskalla.
Auto on salassa valmistettu juhlakalulta ja itse kisaan osallistuminenkin oli kai hoideltu pitkälti selän takana.
Saimme kuulla projektista reilu vuosi sitten kun hommaa junailleet kaverit kyselivät osia.
En ole varma, onko pikku- vai isolohko. Täysvakioluokan auto on kyseessä eli pakoputkea myöten vakio kampe.
Pääpukarina salaisessa operaatiossa taisi oll Jukka Saikkonen, ralliporukat muistavat nopeana kuljettajana SM-sarjasta ja Historicista.
Kunnioitettavaa vaivannäköä ystäviltä!
Auto on salassa valmistettu juhlakalulta ja itse kisaan osallistuminenkin oli kai hoideltu pitkälti selän takana.
Saimme kuulla projektista reilu vuosi sitten kun hommaa junailleet kaverit kyselivät osia.
En ole varma, onko pikku- vai isolohko. Täysvakioluokan auto on kyseessä eli pakoputkea myöten vakio kampe.
Pääpukarina salaisessa operaatiossa taisi oll Jukka Saikkonen, ralliporukat muistavat nopeana kuljettajana SM-sarjasta ja Historicista.
Kunnioitettavaa vaivannäköä ystäviltä!
www.jakracing.fi
Re: Kuvia kakkosryhmäläisistä seiskoista omalta aikakaudelta
pikkukoneinen kun on ykköskoppainen...
Mikko Koivusalo
Fiat 127&Panda jne.
Fiat 127&Panda jne.
Re: Kuvia kakkosryhmäläisistä seiskoista omalta aikakaudelta
Pikkukoneinen on vakio tekniikalla. Korin hakivat minulta muistaakseni kesällä 2009. Hienoa oli nähdä laite viivalla, harmi vaan kun hokasin sen vasta kun oman kisailun jälkeen saavuimme Parfermeehen ja siitä suoraan jälkikatsastukseen. Ei Fiat tuote vaikka F:llä alkaa ja neljä kirjainta.
Re: Kuvia kakkosryhmäläisistä seiskoista omalta aikakaudelta
Pieni tunnistustehtävä. Kuka ajaa tässä seiskalla ja missä?
Fiat Uno Turbo ie -88
...Audi Coupe Quattro -89 :?
...Audi Coupe Quattro -89 :?
Re: Kuvia kakkosryhmäläisistä seiskoista omalta aikakaudelta
Olisko Antsa Laine jossain italiassa, missä voitti seiskalla jääradan, mutta lopulta hylättiin, kun oli takajousi korvattu kiinteällä palkilla?
Jari
Lancia Beta Montecarlo r.4 Historic I -76 (kesk.)
Lancia Delta HF Integrale 16V -90
Fiat Ducato eiku Peugeot Boxer II 2,8 -02
Ford F150 4x4 -91, hah ei enää
Lancia Beta Montecarlo r.4 Historic I -76 (kesk.)
Lancia Delta HF Integrale 16V -90
Fiat Ducato eiku Peugeot Boxer II 2,8 -02
Ford F150 4x4 -91, hah ei enää
Re: Kuvia kakkosryhmäläisistä seiskoista omalta aikakaudelta
Antsahan se on Sestrieressä 1983 ja diskaukseen kisa päättyi. Samassa kisassa ajoi myös Sundströmin Mikko Ritmolla. Bongasin kuvan tuolta italialaiselta foorumilta: http://rallymania.forumfree.it/?t=48644463
Siellä on mielenkiintoista juttua ja kuvia Italiassa kisanneista seiskoista.
Siellä on mielenkiintoista juttua ja kuvia Italiassa kisanneista seiskoista.
Fiat Uno Turbo ie -88
...Audi Coupe Quattro -89 :?
...Audi Coupe Quattro -89 :?
Re: Kuvia kakkosryhmäläisistä seiskoista omalta aikakaudelta
Samalta sivustolta bongattua... Jos oikein käsitin kuvatekstin niin sama kaveri kun ylempänä...
Mikko Koivusalo
Fiat 127&Panda jne.
Fiat 127&Panda jne.
Re: Kuvia kakkosryhmäläisistä seiskoista omalta aikakaudelta
http://zoomailija.kuvat.fi/kuvat/Vanhat ... img207.jpg
Käytettiin tääläkinpäin ennenmuinoin seiskois levikkeitä...
http://zoomailija.kuvat.fi/kuvat/Vanhat ... img289.jpg
Käytettiin tääläkinpäin ennenmuinoin seiskois levikkeitä...
http://zoomailija.kuvat.fi/kuvat/Vanhat ... img289.jpg
Mikko Koivusalo
Fiat 127&Panda jne.
Fiat 127&Panda jne.
Re: Kuvia kakkosryhmäläisistä seiskoista omalta aikakaudelta
Näkyy olleen Italiassa 80-luvulla aika nopean näköinen seiskajoukkue. jos oikein ymmärsin, niin tuo ekassa kuvassa kypäräänsä katolta kurotteleva (vai kiinnittääköhän juuri tuulilasimainosta) henkilö leopardikuvioisessa FIA-hyväksytyssä alusasussaan on myös itse ajanut noita kilpureita.
Fiat Uno Turbo ie -88
...Audi Coupe Quattro -89 :?
...Audi Coupe Quattro -89 :?
Re: Kuvia kakkosryhmäläisistä seiskoista omalta aikakaudelta
http://zoomailija.kuvat.fi/#/kuvat/
Tuolta löytyy yhtä ja toista vanhaa rallikuvamateriaalia... Seiskojen osalta taidetaan elää a-ryhmän aikakautta, mutta mielenkiintoista materiaalia kuitenkin...
Tuolta löytyy yhtä ja toista vanhaa rallikuvamateriaalia... Seiskojen osalta taidetaan elää a-ryhmän aikakautta, mutta mielenkiintoista materiaalia kuitenkin...
Mikko Koivusalo
Fiat 127&Panda jne.
Fiat 127&Panda jne.
Re: Kuvia kakkosryhmäläisistä seiskoista omalta aikakaudelta
Tuulilasissa vuodelta 1982 sattui silmään tuommoinen juttu:
Kellään tietoa millaisella tekniikalla nuo ratavehkeet oli? Menestystä ainakin pikkuluokassa tuli.
Kellään tietoa millaisella tekniikalla nuo ratavehkeet oli? Menestystä ainakin pikkuluokassa tuli.
Fiat Uno Turbo ie -88
...Audi Coupe Quattro -89 :?
...Audi Coupe Quattro -89 :?
Re: Kuvia kakkosryhmäläisistä seiskoista omalta aikakaudelta
Käsittääkseni 1+ / A ryhmässä mentiin A-Ryhmän säännöillä; eli noissa olisi saanut käyttää A-ryhmään luokiteltuja osia (välityssarjoja, lukkoa, luokkarin mukaisia jarruja & tukivarsia) - ja 1-ryhmään luokitelluista autoista sai tehdä "plussalla" A-ryhmää vastaavia. Osa autoista taisi olla vielä I / II ryhmästä siirtoluokiteltuja - noissa siirtoluokkareissa oli ruksattu osa II-ryhmän osista pois (mm. kilpakojelauta) jne...Eejii kirjoitti:Kellään tietoa millaisella tekniikalla nuo ratavehkeet oli? Menestystä ainakin pikkuluokassa tuli.
Noissa Suomi-autoissa ei tainnut olla kuitenkaan kaikkia mahdollisia osia; korkeintaan välityssarja & lukko. Muuten vakioalustaa paremmilla puslilla, Konit & paremmat jarrupalat jne... Kaasarina oma Sportin kaksikurkkuinen. Virtasen nokka-akselit, kansi jne... eli aika lailla perustavaraa.
Eipä Kautosen rallisportissakaan ollut esim. takana levyjarruja, etupäässä reaktiotangollisia tukivarsia, tuuletettuja jarrulaikkoja tms. erikoisosaa. Alusta oli Koneilla toteuttu, laatikossa lukko ja luokiteltu välityssarja. Moottori pirteä sportin kone (ilmeisesti Virtasen tekemä alunperin). Koska auto liikkui aika luja ja Suurajoissa syntyi huipputulos, niin kaikenmaailman huhuja liikkui 1300 cc pitköiskuisesta akselista aina 343:n remmivolvon kampiakselista modattuun akseliin ja lähes 1500 cc koneeseen jne... Vaan ihan normikokoisella koneella ajoi.
Ei niin nopea, mutta pääasia, että puhutaan...
Re: Kuvia kakkosryhmäläisistä seiskoista omalta aikakaudelta
Joo, niin mäkin oon asia ymmärtäny... Kumpikaan ei noitten koneitten kokoonpanoista juttele, ei virtanen eikä kautonen...outlawjw kirjoitti:Moottori pirteä sportin kone (ilmeisesti Virtasen tekemä alunperin).
Kova palahan se on monelle kun tuollaisella mopo-autolla laitetaan nenään oikeita kilpa-autoja niin laitonhan se on pakko olla...
Mikko Koivusalo
Fiat 127&Panda jne.
Fiat 127&Panda jne.
Re: Kuvia kakkosryhmäläisistä seiskoista omalta aikakaudelta
Kautoselta itseltään kuulin moottorista suurin piirtein seuraavaa:
- vakioalakerta
- modatut vakiomännät
- virtasen nokka-akseli ja kansi
Huoltomies (entinen Imatran sammutinhuollon omistaja) taas kertoili alustasta ja jarruista.
Hanskallahan Kautonen kompensoi viimesen päälle luokitellut osat...
Harmi sinänsä, että Kautosen auto päätyi paaliin kierrettyään ensi menestyksellä Suurajoissa, 1991 junnu SM:ssä Karpilla, sitten Mäntsälän kautta Kauniaisiin, josta paaliin...
Onhan noita muitakin hienoja kisalaitteita paalattu mm. Täällä Lopella Tahkon II ryhmän Polonez.
- vakioalakerta
- modatut vakiomännät
- virtasen nokka-akseli ja kansi
Huoltomies (entinen Imatran sammutinhuollon omistaja) taas kertoili alustasta ja jarruista.
Hanskallahan Kautonen kompensoi viimesen päälle luokitellut osat...
Harmi sinänsä, että Kautosen auto päätyi paaliin kierrettyään ensi menestyksellä Suurajoissa, 1991 junnu SM:ssä Karpilla, sitten Mäntsälän kautta Kauniaisiin, josta paaliin...
Onhan noita muitakin hienoja kisalaitteita paalattu mm. Täällä Lopella Tahkon II ryhmän Polonez.
Ei niin nopea, mutta pääasia, että puhutaan...