Fiat 127:n virittäminen????

Tekniikkaan ja virittämiseen liittyvää keskustelua. Tee-se-itse jutut, rakentelu- ja korjauskysymykset.
Avatar
patalaiska
Viestit: 49
Liittynyt: 14.03.2004 15:47
Paikkakunta: Kouvola

Fiat 127:n virittäminen????

Viesti Kirjoittaja patalaiska »

Mites tota paljos se ysisatanen kone tarjoo tehoo ilman turboo jos siihe laittaa peltisatsin ja isomman kaasarin ja työstetyn kannen??????
Mistäs sais isompii venttiileit???????
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19325
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Riippuu aika paljon siitä kannesta ja nokasta.. kohtuullisillä virittämisillä 60...80, mutta satakin on mahdollista saada. Kannen muokkaamisesta on ollut juttua, hakusanoilla 127 tai 903 voisi jotain löytyä...

Venttiileitä on yleensä katseltu muista autoista, en muista nyt oliko mitään listaa tappikoneeseen sopivista vaihtoehdoista.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
juhani.e
Viestit: 138
Liittynyt: 28.04.2003 20:40

Viesti Kirjoittaja juhani.e »

eikö nyt olisi helpoin ja halvin vaihtaa konetta?
Esim. unon 1300 pata olisi hyvä
tai ritmon 1500

ja noista seiskan verrokeista on paaaljon juttua täällä foorumissa
Avatar
patalaiska
Viestit: 49
Liittynyt: 14.03.2004 15:47
Paikkakunta: Kouvola

kiitos vastauksist

Viesti Kirjoittaja patalaiska »

joo mun pitää kattoo ny saisin meinaa kannen työstettyy. että tota kuulemma sen ku on tehny ni joku on saannu siit melkee sata ku on pelti satsi ja kireempi nokka ja isompi kaasari.
Onko mahdollist et laittaa ahtimen????
Kyl mä koneen vaihtoo kii aattelin mu pitäs kaikki tehä sit varten kuten koneen kiinnikkeet ym.........

Kiitos viel ku vastasitte toi autto mua eteenpäin :D
FiFi
Viestit: 28
Liittynyt: 12.03.2004 17:43
Paikkakunta: Valkeala

Viesti Kirjoittaja FiFi »

Kuten tossa olen itsekkin kyselly että mistä mahtaa venttiilit olla peräisin kun esim. pako on 28.8mm. no vastaus löytyi seat malagan koneesta joutuu vaan lyhentämään ja tekee uudet lukkourat sorvissa. Ja vähän hiomaan lautasia :lol: hintaa tuli 4 venttiilille 36 € kun kaveri lyhentää.
Sen pitää olla:1.punainen 2.italiassa valmistettu3.nimi alkaa F:llä ...MUTTA SE EI OLE FERRARI!!!
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19325
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Arwidsonin kataloogi on tosi jees noita venttiileitä pahkuroidessa.

http://www.arwidson.fi/autoosasto/mosa/
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
-jokke-
Viestit: 12
Liittynyt: 10.02.2008 00:24
Paikkakunta: tornio

Fiat

Viesti Kirjoittaja -jokke- »

Sori vanhan topicin nostamisesta mutta kertokaapa hieman vinkkejä tohon rata27:kan virittämisee suunnitelmissa ois peltisatsi, isommat kaasarit, jyrkempi nokka ja kannelle jotain? Kertokaapas mitä kannattaa tehdä ja mitä jättää tekemättä.

Niin ja mulla pyörii nurkissa ilmeisesti cdi sytytys jostain kuullu huhuja et antas lisää kierroksia, jos teillä tietoa tosta nii kertokaapa hieman tarkemmin tosta.

Nii joo ja kaasareita ja nokkaa saa tajoilla!
Avatar
Luigi
Viestit: 9538
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Tuossahan noita on heti Tekniikan ja virittämisen FAQ:issa vinkkiä jos useampaakin. Kärjetön sytkä kestää isommilla kierroksilla paljon kärjellistä paremmin mukana, kun ei ole ongelmia esim. kärkien hyppimisen kanssa, joten sen puolesta isommille kierroksille ei ole estettä.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19325
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Juu... 127:aan on aika paljonkin juttua, varsinkin jos kone on se ysisatanen.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Vastaa Viestiin