tc ladaan?

Tekniikkaan ja virittämiseen liittyvää keskustelua. Tee-se-itse jutut, rakentelu- ja korjauskysymykset.
Fiat TC
Viestit: 33
Liittynyt: 28.11.2003 20:10
Paikkakunta: Tyrvää
Viesti:

tc ladaan?

Viesti Kirjoittaja Fiat TC »

kuinkahan, jos sovittelee tc:tä sergeihin, ja kone on tomaatti mirkusta, niin sopineekohan ladan vauhtipyörä siihen tvinkumiin vai tarviiko etsiä jostain fipatin oma?
Avatar
GreenThing
GFF
Viestit: 2604
Liittynyt: 08.08.2003 21:20
Paikkakunta: Kärkölä

Viesti Kirjoittaja GreenThing »

Sergei voi suuttua, jo häneen rupeaa sovittelemaan tc:tä. :lol: :lol: :lol:
Auto on turpo, ja kuski on urpo.
Ei riemulla rajaa, kun kasilla ajaa.
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Ladan vauhtipyörä on ainakin kevennettynä herkempi halkeamaan joten sikäli suosittelen tc:n pyörää.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
GabrielQ
Viestit: 367
Liittynyt: 05.08.2003 23:49

Viesti Kirjoittaja GabrielQ »

Unohda koko juttu. Pidä lada ladana, äläkkä laita siihen auton moottoria...
Avatar
sft
Viestit: 268
Liittynyt: 24.03.2003 17:09
Paikkakunta: Fiskars

Viesti Kirjoittaja sft »

GabrielQ kirjoitti:Unohda koko juttu. Pidä lada ladana, äläkkä laita siihen auton moottoria...
Kukas sun muroihin o kussu? Näyt joka topicissa morkkivan ladaa.
Avatar
teemuv
Viestit: 692
Liittynyt: 08.03.2004 17:15

Viesti Kirjoittaja teemuv »

hommaa jostakin fiat 124(vai 125? kumminkin se ladan näköinen fiatti) kytkinkoppa, sopii nimittäin heittämällä ladan laatikkoon. Sitten voit käyttää fisun omaa v-pyörää ja kytkintä. Kytkinakselin boorin/kytkinlevyn sopivuudesta en ole varma. Ja onkos ladassa hydraulitoiminen kytkin? fiatissa kumminkin on vaijerilla, mut ainakin pienellä modifioimisella hommasta selviytyy... Mut toi kytkinkopan sopivuus on fakta homma.
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Omana mielipiteenäni - minä pidän TC:tä Ladaan varsin korrektina vaihtoehtona. Olen nähnyt muutaman todella hienonkin yksilön ja autosta saa myös hyvän ajettavan alusta hyvin tehtynä.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Punkkari
Viestit: 49
Liittynyt: 06.02.2004 10:43

Viesti Kirjoittaja Punkkari »

venäläisillä on tullut vahingossa ladasta semmonen että se on tehtaalta aika hyvin jo tasapainossa!! :D :D :D siksi ne kehuvat sitä alustaa ku sitä vähän laittaa!! täälä perällä on yks turbo lada missä on fiiatin twincam kone ja liikkuu ihan kivasti!!! :D :D :D
Avatar
arpati
GFF
Viestit: 2818
Liittynyt: 03.03.2003 20:26
Paikkakunta: Punkalaidun

Viesti Kirjoittaja arpati »

Jesh 124/2101 rules, tosin en o tainnu yhtään perus 124 fiudea nähdä livenä :cry:

TC ymppäyksistä ei omakohtaista kokemusta mutta fiuden vauhtipyörä hiukan isompi halkaisijaltaan ja keskiö on paksumpi, eli kuten W tuossa jo mainitsi niin ladan vauhtipyörä saattaa vingutettaessa lähteä säröilemään ja mennä palasiksi....

Tuossa hiukan miettimisen aihetta

http://www.celtia.hu/ladaklub/muszaki/m ... ba_en.html

Tälläin äkkiä aatellen siis ei ongelmia jos TC:ssä ladan vauhtipyörä ja laatikko tai fiuden koko voimalinja perään asti ? (fiuden 5v laatikko kait pidempi). Ladan vauhtipyörä on vakionakin hiukan köykäsempi (~6.5 kg) kuin fiuden....No Fiatin laatikolle joutuu tekemään peltitöitä (korkeampi).

No tuolla on vissiin noistakin jotain höpisty...

http://www.celtia.hu/ladaklub/tuning/dohc_en.html

Ja haulla saat varmaan täältä foorumistakin jotain irti.....
GFF 1518 - 050 354 9376

What each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary - G.S. Clason

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin - Koivisto
GabrielQ
Viestit: 367
Liittynyt: 05.08.2003 23:49

Viesti Kirjoittaja GabrielQ »

sft kirjoitti:
GabrielQ kirjoitti:Unohda koko juttu. Pidä lada ladana, äläkkä laita siihen auton moottoria...
Kukas sun muroihin o kussu? Näyt joka topicissa morkkivan ladaa.
Te kyllä saatte tykätä Ladasta jos haluatte. Mutta minä kirjoitan mielipidekysymyksissä oman mielipiteeni. Mun ei ole tarvis ruveta mielistelemään ketään Lada friikkiä. Mä kyllä tiedän mikä Lada on, ja mitä siitä saa. Varsinkin kun kyseessä on kilpa-auto. Vaikka kaikistahan saa mitävaan, kun rakentaa ja muuttaa. Sikäli mikäli se on sallittua. Siitähän se on hyvä aloittaa, että hyllytetään oma moottori, ja laitetaan jonkun kokonaan toisen auton moottori. Mutta kun täällä tuntuu näitä Lada friikkejäkin olevan, kertokaa mulle sellanen juttu, että mikä siinä Ladassa on sitten hyvää? Minun mielestä, HUOM!!!! minun mielestä, siinä ei ole mitään muuta hyvää kun se, että se on talvella suhteellisen lämmin...
Avatar
sft
Viestit: 268
Liittynyt: 24.03.2003 17:09
Paikkakunta: Fiskars

Viesti Kirjoittaja sft »

Itse en ole mikään lada friikki, mutta en pidä ladaa minään erityisen huonona autona ja se todellakin on aika hyvin lämpiävä auto :)
Avatar
arpati
GFF
Viestit: 2818
Liittynyt: 03.03.2003 20:26
Paikkakunta: Punkalaidun

Viesti Kirjoittaja arpati »

Mikäs mielipidekyssäri tää ny si oli :lol: :lol: :lol:

No joo paskahan se mutta eipä ton (124) näköstä autoa enää muun merkkisenä ole tarjolla ja ehjäpeltistä ja halpaa ja varaosia saa vielä pitkään ja Venäjältä osia saa vielä halvemmalla.....Eli kyllä se ny aika hyvä rakenteluaihio on ja toi korjattavuus ja osien yhteensopivuus on varmasti pitkälti Fiatin peruja....

Siis mulla on myös Fiudeja, Obelixeja :oops: , 1 Fortti :oops: , 1 VW, japsejakin on tullu korjattua ja kyllä se näillä näkymin on niin että jos vain vanhan (70 luku) hyväkoppasen nappisladan satun näkemään niin ei ole vaikea perustella itelle että raapii ne rahat siihen vaikka sitten lainaamalla...... 8)

Uudemmat sopii varaosiksi ja käyttöpaskoiksi (kanttivaloiset :lol: )

Ei ole montaa harraste/käyttöautoa jonka ylläpito ja kunnostus tulisi noin halvaksi.....mulle sillä imagopuolella ei o enää paskankaan väliä...No ei noita helmiä nappiksia enää kauaa vastaan tule ja 70 lukuisia vielä vähemmän eli sekin puoli korjaantuu ajan myötä :roll: Ite olisin aika tyytyväinen jos vielä yhden 70 luvun priimakorisen 1200 löytäisin varastoon nykyisin on 76 1200 käyttöfarmi & 77 hyväkoppanen 1200 ja sitten uudempia on 3 käyttöön&varaosiksi
GFF 1518 - 050 354 9376

What each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary - G.S. Clason

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin - Koivisto
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8812
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Jos nyt sitten olette saaneet sotanne merkistä sodittua niin kannattaa huomata ettei alkup. kysyjällä taida olla TC:n limppua koska oli konetta AUTOMAATTI-Mirkusta ottamassa. Itse en vauhtipyörää toisesta koneesta ilman moottorin tasapainoitusta ottaisi joten jos konetta ei ole tarkoitus suolistaa niin kannattaa koko prokkis unohtaa.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Avatar
arpati
GFF
Viestit: 2818
Liittynyt: 03.03.2003 20:26
Paikkakunta: Punkalaidun

Viesti Kirjoittaja arpati »

Jep, eipä tullut taas mieleen että tää oli mahdollisesti pelkkä swappi eli tomaattilaatokkaa si vaan rakentamaan :lol:
GFF 1518 - 050 354 9376

What each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary - G.S. Clason

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin - Koivisto
Fiat TC
Viestit: 33
Liittynyt: 28.11.2003 20:10
Paikkakunta: Tyrvää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fiat TC »

täytyy viilata pilkkua senverran, että itse en ole maailmaa parantamassa tai pahentamassa, vaan kyseessä on kaverini projekti...tässä tapauksessa voi ladan eduksi sanoa sen, että fiiattia ei oikeastaan tuhota koska se on ruostunut pois, valitettavasti, on ollut aikanaan hieno auto ja ladan korilla yritetään pelastaa hieno tekniikka :D .

Tomaattilaatokka muuten kuulostaa hyvältä :lol: , jos olisi oma projekti, niin yrittäisin toteuttaa, nykyinen tekijä vaan ei taida oikeen automaattia arvostaa...

Kiitoksia kovasti kaikista vastauksista, taas on viisaampi jos joskus tulee vastaava projekti omalle kohdalle, semmoinen -70 luvun nelilamppu olis muuten pappamallin( mikä tässäkin on muutoksen kohteena) lisäks mun mielestä hieno tälläiseen hommaan :lol: :lol:
Vastaa Viestiin