Turbo uunoon tulpat

Tekniikkaan ja virittämiseen liittyvää keskustelua. Tee-se-itse jutut, rakentelu- ja korjauskysymykset.
Terppis
Viestit: 229
Liittynyt: 08.08.2004 17:55
Paikkakunta: Vantaa

Turbo uunoon tulpat

Viesti Kirjoittaja Terppis »

Mitähän tulppaa tohon koneeseen kannattais laittaa. Nyt on ongelmana kovilla ahdoilla 1,5bar jälkeen alkava röpötys ja välillä lyö pelit seis kokonaan. Eilen oltiin rullilla ajamassa ja saatiin vähän paremmin toimimaan kun laihennettiin seosta (oli aluksi ihan liian rikkaalla). Ajattelinki, että rupes jo toimimaan kun aamulla ajelin mutta iltapäivällä kotiin tullessa rupes taas lyömään ahdoilla kokonaan pelit seis.

Seoksista ei pitäs johtua prötääminen 12,5 AFR on seos. Tulppina on tällä hetkellä NGK:n BCPR7ET 3-kärkitulppa. Joku varmaan osais sanoa, että mitä kannattais kokeilla?

Rullilla saatiin 241hp ja 312Nm. Ja rullilla pelas paremmin kun tiellä. Ja tosiaan tielläki toimii välillä ja välillä sitte ei...

Eihän tossa vakio sytkässä nyt vaan ole mitään ahtojen rajotinta??? Siis sen lisäksi mikä on siinä imusarjan päädyssä. Siitä on tietty johdot irti...
Silmien välliin, silmien välliin, silmien välliin ryssää joo!
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Viesti Kirjoittaja väisänen »

BCPR8ET ainakin pittää olla.
Mutta tuskin auttaa sun vaivoihin.

Tonne voi nakata ihan yks kärkisenkin 8 tulpan.
Lämpöarvo menee numeron mukaan, sen varmasti tiesitkin.

Vähennä karkiväliä ni tiedät onko sytkäpuoli tehoton... Hankalaa vaan nois 3-kärkisissä...
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Terppis
Viestit: 229
Liittynyt: 08.08.2004 17:55
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Terppis »

väisänen kirjoitti:BCPR8ET ainakin pittää olla.
Mutta tuskin auttaa sun vaivoihin.

Tonne voi nakata ihan yks kärkisenkin 8 tulpan.
Lämpöarvo menee numeron mukaan, sen varmasti tiesitkin.
No ainaki se on lähettävä niistä tulpista, kun vaikuttais aika selkeeltä sytytysongelmalta.

Mistä tollasta BCPR8ET tulppaa löytää? Google ei ainakaa löydä tolla mitään.Ja mielellään ottaisin ihan 1-kärkisen, että sais säädettyä tosiaan sitä kärkiväliä.

Mites ne Briskit tai Densot?
Silmien välliin, silmien välliin, silmien välliin ryssää joo!
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Jaa no luulis ihan heikankin löytävän tulppia.
Ma olen hakenut ihan turun ad:ltä, on Mr. Simo tuolla tuttuna varaosakonkarina töissä. Nykyisin noit on jotain aaseja.

Muistasin et meitin firman varaosatoimittajalla on edustus ND:n tulppiin. Pitänyt nuita kysellä jo moneen kertaan mutta ei tunnu löytyvän ylimääräistä aikaa...
Densot on ainakin olleet helvetin hyviä ei ole tarvinnut nuijen takia juosta +++ :D
Avatar
Wesulius
GFF
Viestit: 5128
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki mettäs.

Viesti Kirjoittaja Wesulius »

Joo pienempää kärkiväliä vaan tulppaan.
BPR8ESon ihan sopiva , sellaset mulla on 2L:kin ja hyvin pelaa.
Ja jos tykkää ajaa paksulla sopalla ni sitten BP8ES
Terppis
Viestit: 229
Liittynyt: 08.08.2004 17:55
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Terppis »

Wesulius kirjoitti:Joo pienempää kärkiväliä vaan tulppaan.
BPR8ESon ihan sopiva , sellaset mulla on 2L:kin ja hyvin pelaa.
Ja jos tykkää ajaa paksulla sopalla ni sitten BP8ES
Millä kärkivälillä, vai tarviiko koskee?
Silmien välliin, silmien välliin, silmien välliin ryssää joo!
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Viesti Kirjoittaja väisänen »

BP8ES, enpä muista kärkiväliä mut lyö tulpat paikoilleen, kokeilee ja pienentää sit vaikka 0,6 ja kattoo paraniko.
toi R meinaa vaan häiriövastusta et ilman sitä pitäs sytkä riittää pidemmälle...

Jos on vielä pyörijä käytössä ni hommailee jostain vastuksettoman pyörijän.
Mut älä kysy et mistä ei voi auttaa, tuurilla löytyy kaikenmoista.
TrooPerkele
GFF
Viestit: 1245
Liittynyt: 09.08.2005 10:27
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja TrooPerkele »

väisänen kirjoitti:Jos on vielä pyörijä käytössä ni hommailee jostain vastuksettoman pyörijän.
Mut älä kysy et mistä ei voi auttaa, tuurilla löytyy kaikenmoista.
Kaivaa varovasti vaikka dremelillä tms. ne metallit esille molemmista päistä pyöriää ja uran keskelle ja juottaa välille piuhanpätkän, toimii.
GFF 1738
Terppis
Viestit: 229
Liittynyt: 08.08.2004 17:55
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Terppis »

Taidanpa huomenna kokeilla noilla BP8ES tulpilla jos saan jostain käsiini.
Silmien välliin, silmien välliin, silmien välliin ryssää joo!
Terppis
Viestit: 229
Liittynyt: 08.08.2004 17:55
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Terppis »

Jees, vaikuttais, että alko toimimaan. Ainakaan, ei enää prötäilly. Parani muutenki aika paljon noilla tulpilla. Ennen oli sellanen, että kun ihan pienellä kaasulla yritti ajaa niin rupes prötäämään ja seos seilaamaan. Nyt toimii hyvin.
Silmien välliin, silmien välliin, silmien välliin ryssää joo!
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Jaahas ja sitten vaan lisää painetta pyttyyn et alkaa liikkua :)
Avatar
Uunotin
Viestit: 392
Liittynyt: 04.07.2007 15:10
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Uunotin »

väisänen kirjoitti:Jaahas ja sitten vaan lisää painetta pyttyyn et alkaa liikkua :)
Haha, joo. Toi 241hp ei oikeen tahdo uunon tapasta painavaa vaunua viä liikuttaa :D
Fiat Uno Turbo
Avatar
UnoProjekti
Viestit: 3691
Liittynyt: 17.03.2004 19:56
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja UnoProjekti »

No itse asiassa ei se mikään tykki vielä ole :roll:
Fiat Uno Turbo i.e -88
Terppis
Viestit: 229
Liittynyt: 08.08.2004 17:55
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Terppis »

Joo ei tosiaan ole vielä mikään ihmeellinen laite noilla tehoilla. Mutta onhan se nyt 1,3 koneesta ihan ok. Ja vähän lisää siitä sais varmaan vielä suht pienillä muutoksilla. Kaasuläppäkin on vielä orkkis. Vääntökäyrä putoo 5000 kierroksen jälkeen tosi nopeesti ja huipputeho on 6000 kierroksella. Jos vääntökäyrää sais siirrettyä vähän korkeemmille kierroksille, niin sitte olis vähän enemmän tehoakin.

Ja sitte tähän alkuperäseen aiheeseen. Puolan johto ilmeisesti sitte kuitenki oli se lopullinen syy tohon pätkimiseen. Oli ihan hapettunu puolaa myöten ja kaiken hyvän lisäks puolan eristeestä puuttuu palanen. Löiskö läpi... Puolaa metsästelen...
Silmien välliin, silmien välliin, silmien välliin ryssää joo!
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Jaa a, sanompa vaan että ei taija kaasuläppä ahdistaa.
Sitten jos nenu on mitoitettu selkeesti ylemmäs ja/tai pannussa on enemmän kuutioita alkaa kaasuläppä varmasti ahdistaa.

Mut, mut, hmh, eihän se iso hommeli ole touhuta tosta vakiosta plenusta kaksosastakaan, jos silleen niikö tykkää harrastaa. Olis ainakin melekosen cool 8)
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Vastaa Viestiin