Fiat 600:n tuuletusikkunan salpa

Yleistä keskustelua Fiateista, mielipiteitä, kysymyksiä (ei tekniikka) yms.
Avatar
harpo
Viestit: 53
Liittynyt: 02.12.2003 21:53
Paikkakunta: Helsinki

Fiat 600:n tuuletusikkunan salpa

Viesti Kirjoittaja harpo »

Pikkuvikaa, pikkuvikaa, mutta neuvoa kaipaisin.
Kusiaiseni apukuskin puoleisen oven tuuletusikkunan salpa on tyystin irronnut lasista. Kannattaako ryhtyä liimailemaan kiinni vaiko vaihtaa koko ikkuna salpoineen kaikkineen?

Jos suositte liimausta, niin mikä liima olisi parasta?
Jos taas suositte koko lasin vaihtoa, niin onko mittava projekti? pitääkö koko ovi räjäyttää atomeiksi?

Kiitos etukäteen.
goes without saying
Punkkari
Viestit: 49
Liittynyt: 06.02.2004 10:43

Viesti Kirjoittaja Punkkari »

mulla on kans sama homma että kummakki lasit on irronnu mutta mie ainaki meinasin kokeilla liimaamalla ja varmaan liimaan jolla 2 komponentti liimalla tai saatana mie kyllä liimata pikaliimallaki :D siitä en tiiä että pitääkö kuinka paljon purkaa mutta luulis että täälä nämä gurut tietäis :D :D
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19326
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Spämmikunkut ainakin! :lol:

Pikaliimalla en saanut tuota pitämään, mutta Plastic Paddingin 2-komponenttiepoksiliima tuohon tarttui. Hyvin tärkeää sekoittaa noita oikeassa suhteessa, piti pari kertaa yrittää uudestaan kun huomasin että vähän pieleen sekoitettu ei taas pitänyt yhtään. Pintojen pitää olla puhtaat, ja täytyy antaa liiman kuivua KAUAN.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
lanciay10
GFF
Viestit: 989
Liittynyt: 17.07.2003 09:07
Paikkakunta: Laihia, pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja lanciay10 »

Ainakin joskus aikoinaan varaosaliikkeissä myytiin satsia, jossa oli kaksikomponenttiliimaa, ja ohut metalliverkkomainen systeemi, joka kuului laittaa liimattavien pintojen väliin. Sen verkon tarkoituksena oli ilmeisesti tasata lämpölaajenemiskerkoimeltaan erilaisten pintojen erilaista elämistä.

Vanhan Volvon tuuletusikkunan salpa tuolla korjatiin vuosia vuosia sitten, ja seuraavan kerran kun salpa irtosi, oli liimaan jäänyt kerros lasia! Eli piukassa oli. Salvan irroittanut tälli ei ollutkaan sitten "normaalikäyttöä"...
Lanciat: Lybra 20v, Kappa 20vt sw, Y10 FIRE turbo ja sit vielä Abarth Punto Evo & Ducato & Ducati
Niko T
Viestit: 84
Liittynyt: 19.12.2003 13:38
Paikkakunta: Orivesi

Viesti Kirjoittaja Niko T »

Kokeilkaa vaikka sitä nestekumi nimellä myytävää tavaraa. On väritöntä ja kestää hyvin vaikka mp satulassa olevissa repeämissä. Valmistaja ei nyt tule mieleen. Löytötavaratalosta ainaki sitä sai. Vois olla joustavana ja hyvin tarttuvana aineena kokeilemisen arvoinen.
Vastaa Viestiin