Pikkuvikaa, pikkuvikaa, mutta neuvoa kaipaisin.
Kusiaiseni apukuskin puoleisen oven tuuletusikkunan salpa on tyystin irronnut lasista. Kannattaako ryhtyä liimailemaan kiinni vaiko vaihtaa koko ikkuna salpoineen kaikkineen?
Jos suositte liimausta, niin mikä liima olisi parasta?
Jos taas suositte koko lasin vaihtoa, niin onko mittava projekti? pitääkö koko ovi räjäyttää atomeiksi?
Kiitos etukäteen.
Fiat 600:n tuuletusikkunan salpa
Fiat 600:n tuuletusikkunan salpa
goes without saying
Spämmikunkut ainakin!
Pikaliimalla en saanut tuota pitämään, mutta Plastic Paddingin 2-komponenttiepoksiliima tuohon tarttui. Hyvin tärkeää sekoittaa noita oikeassa suhteessa, piti pari kertaa yrittää uudestaan kun huomasin että vähän pieleen sekoitettu ei taas pitänyt yhtään. Pintojen pitää olla puhtaat, ja täytyy antaa liiman kuivua KAUAN.
Pikaliimalla en saanut tuota pitämään, mutta Plastic Paddingin 2-komponenttiepoksiliima tuohon tarttui. Hyvin tärkeää sekoittaa noita oikeassa suhteessa, piti pari kertaa yrittää uudestaan kun huomasin että vähän pieleen sekoitettu ei taas pitänyt yhtään. Pintojen pitää olla puhtaat, ja täytyy antaa liiman kuivua KAUAN.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Ainakin joskus aikoinaan varaosaliikkeissä myytiin satsia, jossa oli kaksikomponenttiliimaa, ja ohut metalliverkkomainen systeemi, joka kuului laittaa liimattavien pintojen väliin. Sen verkon tarkoituksena oli ilmeisesti tasata lämpölaajenemiskerkoimeltaan erilaisten pintojen erilaista elämistä.
Vanhan Volvon tuuletusikkunan salpa tuolla korjatiin vuosia vuosia sitten, ja seuraavan kerran kun salpa irtosi, oli liimaan jäänyt kerros lasia! Eli piukassa oli. Salvan irroittanut tälli ei ollutkaan sitten "normaalikäyttöä"...
Vanhan Volvon tuuletusikkunan salpa tuolla korjatiin vuosia vuosia sitten, ja seuraavan kerran kun salpa irtosi, oli liimaan jäänyt kerros lasia! Eli piukassa oli. Salvan irroittanut tälli ei ollutkaan sitten "normaalikäyttöä"...
Lanciat: Lybra 20v, Kappa 20vt sw, Y10 FIRE turbo ja sit vielä Abarth Punto Evo & Ducato & Ducati