Fiat 600 moottori

Tekniikkaan ja virittämiseen liittyvää keskustelua. Tee-se-itse jutut, rakentelu- ja korjauskysymykset.
Jake
Viestit: 7
Liittynyt: 10.02.2004 19:19

Fiat 600 moottori

Viesti Kirjoittaja Jake »

Mitkä moottorit katsastuskelpoisia ja ei ylivaikeita asentaa kusiaiseen?ainakin 127 900cc mutta entäs 1050, Uno 45 jne.?selviääkö pelkillä etujarrujen vaihoilla katsastuksesta? entä saako 5 vaihteista lootaa mistään tai passaako mikään? myös alustan parantelu kiinnostas. mitä kannattaa tehdä? jos jollakulla on vakiota tai viritettyä konetta myytävänä ni tarjouksia otetaan vastaan.

-harrastelija-
Jake
Viestit: 7
Liittynyt: 10.02.2004 19:19

Viesti Kirjoittaja Jake »

sen verran vielä että huomasin koneen merkinnöissä poikkeavaa (tai sitten ei) eli koneessa merkintä 100G SEAT, valm. nro 4124484, lisäksi koneessa merkinnät "D", "EM", ja "204", sekä 20-2-74 (valm. vuosi?), männän halk. 66mm, isk. pit. 64mm. Voisko joku kertoa onko kone 850:stä vai alkuperänen porattu vai mikä?Jos se on 850:sta --> Mitä muutoksia siinä vähintään on. Kone on kuitenkin huomattavasti tehokkaampi kuin vakio. Ite auto on siis Fiat 600 Seat -73

Kiitos vaan jos joku auttas ymmärtään...
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

taitaapa olla toi 850 kone tuon 100G numeron perusteella :P
Jake
Viestit: 7
Liittynyt: 10.02.2004 19:19

Viesti Kirjoittaja Jake »

tai 133?vai onko 850/133 moottoreissa MITÄÄN eroa?
GabrielQ
Viestit: 367
Liittynyt: 05.08.2003 23:49

Viesti Kirjoittaja GabrielQ »

Moottorinhan voi laittaa vaikka minkä. Eriasia saako sen katsastettua. 850 lohkoon kun teet moottorin, etkä viritä sitä paljoa, ei jarruihin tarvitse kajota. Isomman moottorin kun laitat, esim. 903:sen, vaaditaan eteen levyjarrut. Muuten alustalle ei tarvitse tehdä mitään. Kaverini rakentaa 600:sta Firen moottorilla. Se 5-vaihteinen laatikko onkin sitten jo ongelmallisempi. Jos sulla on jumalaton tuuri, voit löytää sellaisen suomestakin. Sellaistakin on sattunut. Mutta realistisella tasolla joudut sellaisen hankkimaan ulkomailta. Ja maksaa... Sen voit uskoa. 600:sen laatikkoon on joskus aikoinaan saanut ns. lisävaihdetta. Se oli 5-vaihde omaan laatikkoon. Sitä, oliko se hyvä, en koskaan ole kuullut. Mut laatikonkin voi laittaa toisen. Esim. Skodan laatikkoa tiedän käytetyn. Projekti tietysti vaan kasvaa, mutta se on autojen kanssa aika normaalia.
Jake
Viestit: 7
Liittynyt: 10.02.2004 19:19

Viesti Kirjoittaja Jake »

osaisko joku sanoo onko kone alkuperänen vai 133/850:stä?ku edellinen omistaja ei sanonu mitään.pitäs tietää ku alkaa remppaan konetta...
fate
Viestit: 112
Liittynyt: 15.02.2003 03:29
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja fate »

Olisin sitä mieltä, että se lohkossa oleva röpelöinen 100G on nimenomaan 850 lohko. Yllättävää kylläkin 133 lohkoissa on ollut teksti 100GL, mikä taasen löytynee myös 127:n moottorin lohkosta.

Öljynsuodatin lienee helpoin tunnusmerkki. 600/850 fiateissa ei ole erillistä vaihdettavaa suodatinpatruunaa pakosarjan alla, kuten 133:ssa on.

Ja jos konetta remppaamaan alat, tulet huomaamaan 850/133 yhteensopivuuden. Motonetin varaosaluetteloa hetken tutkittua huomaa, että moottorit on samanlaisia hyvinkin pitkälle.
Jake
Viestit: 7
Liittynyt: 10.02.2004 19:19

Viesti Kirjoittaja Jake »

ihmetyttää kun tutkiskelin 850:n koodeja ei vastaavaa sarjanumeroa eikä koodia ollut missään fiatissa??öljypohja on alumiininen ja lukee 100 GBC FIAT.eli eri koodi kuin lohkossa...miten voisin saada varmuuden mikä kone?
Avatar
fiat forever
Viestit: 306
Liittynyt: 15.04.2003 23:10
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja fiat forever »

903 cc, 52 Hv, Coupe 2 & 3-sarja, koodi 100 GBC.000

tuo tieto löytyy fiat-abarth.net sivuilta siiis 850 coupe mottori

ja coupessa löytyy alu öljypohja
-Ei taitoa ilman tuuria-
-kyllä tässä menee tie ekkös sää näe?-
Jake
Viestit: 7
Liittynyt: 10.02.2004 19:19

Viesti Kirjoittaja Jake »

mutta lohkossa ei vastaava koodi.laskeskelin tilavuuden ja sain jotain 850cc.eli lohko ei voi olla coupesta...l,ohkossa siis pelkkä 100 G koodi.
850abarth
Viestit: 113
Liittynyt: 17.02.2003 12:26
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja 850abarth »

Eiköhän sun konees oo perus mallin 850, isku 63mm ja poraus 65mm
Joku on vaan laitanut siihen hienomman öljypohjan!!!
Lohkoa en suosittele suurempiin viritykseen huonon öljynkierron takia, mut jos haluat säilyttää alkuperäisen lohkon ni voit vaihtaa siihen 127:kan 903cc kampiaksilin, veivit ja männät (68mm isku ja matalammat männät)
pikkasen viilailtu kansi ja parempi nokka ni saat siitä reilut 60hp ulos!!!
Vastaa Viestiin