Firen virittely
Firen virittely
Olisi suunnitelmissa lisätä fire myllyn tehoja. Kone tarviis olla vapari, halpa, pienikulutteinen ja halpa, mutta lisää löylyä pitäis saada, mission impossible Käsitykseni mukaan kansi olisi hyvin virtaava, puristussuhteet kohdillaan jne. , mutta pienenpieni kaasari olisi suurin tulppa tehoille. Lähinnä kinnostaisi siis kaasarivarustuksen päivittäminen, toi prätkän patteristo, joka yhdessä 600:ssa on, olisi ainakin kisaisen näköinen
(Toiseksi, onko kellään tietoa, mitä noi "pultit" tässä kuvassa on ( http://www.pori.tut.fi/~aso/lancia/oil.JPG ). Ei niihin mahdollisesti sais oljynjäähdytintä putkitettua.) ei oo kuvaa enää..
(Toiseksi, onko kellään tietoa, mitä noi "pultit" tässä kuvassa on ( http://www.pori.tut.fi/~aso/lancia/oil.JPG ). Ei niihin mahdollisesti sais oljynjäähdytintä putkitettua.) ei oo kuvaa enää..
Viimeksi muokannut lanciay10, 07.06.2004 12:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lanciat: Lybra 20v, Kappa 20vt sw, Y10 FIRE turbo ja sit vielä Abarth Punto Evo & Ducato & Ducati
Mutta kun A112:ssahan on ihan eri pata, ja eri suodatinjalkakin... mutta tulpat kyllä lienevät öljynjäähdytintä varten. Vähän sama juttu kuin Croman jalan kanssa, termostaattihässäkkää vain tuonne ei saa metsästettyä ja ainakin talviautossa sellainen todella pitäisi olla.
Tuo alakerta on melko kevytrakenteinen joten mitään hirvittäviä tehoja ainakaan turbolla ei ehkä saa revittyä, mutta siitähän ei tainnut nyt olla kysekään. Kansi on läpihengittävä joten siitä on mahkuja saada varsin hyväkin, ja aihioita ainakin Suomessa riittää. Eli kannattanee ensi alkuun metsästää toinen kansi projektiksi, jos ajoautosta on kyse, ja heittää se sitten valmistuttua keulille. Vaikka kansi olisi muuten varsin hyvä vakionakin, niin pienellä siistimisellä saa aina etuja.
Tuo alakerta on melko kevytrakenteinen joten mitään hirvittäviä tehoja ainakaan turbolla ei ehkä saa revittyä, mutta siitähän ei tainnut nyt olla kysekään. Kansi on läpihengittävä joten siitä on mahkuja saada varsin hyväkin, ja aihioita ainakin Suomessa riittää. Eli kannattanee ensi alkuun metsästää toinen kansi projektiksi, jos ajoautosta on kyse, ja heittää se sitten valmistuttua keulille. Vaikka kansi olisi muuten varsin hyvä vakionakin, niin pienellä siistimisellä saa aina etuja.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Pitkän aikavälin suunnitelma olisi alistaa yksi ykä Endurance Racingille, ja alle litraisten pieni minimipaino kiinnostaisi. Liekkö tuossa sitten mitään mieltä?? Pannun siis pitäis kestää kuusi tuntia lappu lattiassa.
Kakkosvaihtoehtona tuolla tallissa oottelee Regatan 1,5l 85hp kone, vain sopiva laatikko uupuu..
Kakkosvaihtoehtona tuolla tallissa oottelee Regatan 1,5l 85hp kone, vain sopiva laatikko uupuu..
Lanciat: Lybra 20v, Kappa 20vt sw, Y10 FIRE turbo ja sit vielä Abarth Punto Evo & Ducato & Ducati
Eihän tuota kestävyyttä tiedä ellei kokeile. Tuo 1.5 tiedetään kestäväksi. Kestävyysluokassa toisaalta nuo koneet ei joudu yleensä tolkuttoman virittämisen kohteeksi kun bensankulutuskin pitäisi pysyä aisoissa - tuota juttua ajatellen Fire voisi olla mainio kohde.
Jos Firestä lähtee rakentamaan, on lohkon vahvistamiseenkin monia keinoja, esimerkiksi voi tehdä runkolaakeripukkien alle plootun jolla pukit yhdistetään.
Jos Firestä lähtee rakentamaan, on lohkon vahvistamiseenkin monia keinoja, esimerkiksi voi tehdä runkolaakeripukkien alle plootun jolla pukit yhdistetään.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Tuota jalkaa ei ole tullut tutkittua "sisäisesti" mutta epäilen noiden tulppien olevan kyllä ihan valmistusteknististä syistä - tosin saahan niistä öljynjäähyttimellekin lähdöt mutta termostaatille tuolla käsittääkseni ei paikkaa ole - suosittelisin joko teurastamaan kyseisen osan että sen näkee tai sitten suosiolla käyttää termostaatillista ryöstölaippaa.
Kaasariksi melkeen suosittelisin jotain pienehköä 2-kurkkuista, tuolla kulutuksenkin pitäisi saada aisoihin. Alquantilla on ollut tarjolla imusarjaa DMTR:lle. Tuo prätkän kaasaripatteristo taitaa olla pikkasen overkilliä - ellei sitten moottori ole muutekin raju. Lisäksi nokan päivittämistä kannatta miettiä sen kannen viimeistelyn ohessa.
Tuo moottori on kyllä mielenkiintoinen tapaus, pitää kyllä tuo varaosa-auton kone pistää lihoiksi ja katsoa millaista potenttiaalia tuo tarjoaa - olisihan mamman kauppakassin kiva pikkasen lisää voimaa saada
Kaasariksi melkeen suosittelisin jotain pienehköä 2-kurkkuista, tuolla kulutuksenkin pitäisi saada aisoihin. Alquantilla on ollut tarjolla imusarjaa DMTR:lle. Tuo prätkän kaasaripatteristo taitaa olla pikkasen overkilliä - ellei sitten moottori ole muutekin raju. Lisäksi nokan päivittämistä kannatta miettiä sen kannen viimeistelyn ohessa.
Tuo moottori on kyllä mielenkiintoinen tapaus, pitää kyllä tuo varaosa-auton kone pistää lihoiksi ja katsoa millaista potenttiaalia tuo tarjoaa - olisihan mamman kauppakassin kiva pikkasen lisää voimaa saada
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Tuossa on just nokkakolaroitu Y10 purun alla, ja lämppärin poistamisen jälkeen Fire näyttää varsin orvolta tuolla konehuoneessa
Tuo pieni bensankulutus olisi varsin tärkeä ominaisuus, mutta luultavasti vähän yli 45 heppaa pitäis silti olla. Luultavasti rakennellaan ensimmäinen versio ihan vakiokannella, ja jos uus imusarja, kaasari/kaasarit ja peltisarja toisi tarvittavan teholisän
Endurancessahan on kolmen minuutin pakollinen tankkaustauko, max. 20l/ kerta. Tuossa kolmessa minuutissa pääsee heikkotehoisemmallakin autolla aika kauas, jos pienellä bensakulutuksella säästää tankkauskerran
Tuo pieni bensankulutus olisi varsin tärkeä ominaisuus, mutta luultavasti vähän yli 45 heppaa pitäis silti olla. Luultavasti rakennellaan ensimmäinen versio ihan vakiokannella, ja jos uus imusarja, kaasari/kaasarit ja peltisarja toisi tarvittavan teholisän
Endurancessahan on kolmen minuutin pakollinen tankkaustauko, max. 20l/ kerta. Tuossa kolmessa minuutissa pääsee heikkotehoisemmallakin autolla aika kauas, jos pienellä bensakulutuksella säästää tankkauskerran
Lanciat: Lybra 20v, Kappa 20vt sw, Y10 FIRE turbo ja sit vielä Abarth Punto Evo & Ducato & Ducati
Nostetaampa tätäkin välillä..
Tuossa joku heitti villin idean, että pistäisi kaksi Yrjänän vakiokaasaria rinnakkain, eli hitsuuttelisi itse uuden imusarjan, johon pulttaisi kaksi yksikurkkuista. Onko tuossa ideaa, noita kaasareita meinaan löytyis muutama nurkista, mitään uusia tuplia ei viittis tommoseen asennella.. Eikä kyllä olis varaa ostaakaan.
Tuossa joku heitti villin idean, että pistäisi kaksi Yrjänän vakiokaasaria rinnakkain, eli hitsuuttelisi itse uuden imusarjan, johon pulttaisi kaksi yksikurkkuista. Onko tuossa ideaa, noita kaasareita meinaan löytyis muutama nurkista, mitään uusia tuplia ei viittis tommoseen asennella.. Eikä kyllä olis varaa ostaakaan.
Lanciat: Lybra 20v, Kappa 20vt sw, Y10 FIRE turbo ja sit vielä Abarth Punto Evo & Ducato & Ducati
Kyllähän se niinkin toimii!
Se vaan taitaa olla se nokka-akseli se kuristava tekijä.
Ja ei ne firen kanavatkaan nyt hirveen hyvät ole.
Tietysti voisit metsästää sellasen talbotin dcnf 36kaasarin.
Niitä pitäisi kyllä löytyä eikä hintakaan päätähuimaa.
Siinä on hyvä kun suuttimet saa vaihdettua kaasaria purkamatta.
Se vaan taitaa olla se nokka-akseli se kuristava tekijä.
Ja ei ne firen kanavatkaan nyt hirveen hyvät ole.
Tietysti voisit metsästää sellasen talbotin dcnf 36kaasarin.
Niitä pitäisi kyllä löytyä eikä hintakaan päätähuimaa.
Siinä on hyvä kun suuttimet saa vaihdettua kaasaria purkamatta.
Kiitoksia vinkistä!Wesulius kirjoitti:talbotin dcnf 36kaasarin.
Niitä pitäisi kyllä löytyä eikä hintakaan päätähuimaa.
Siinä on hyvä kun suuttimet saa vaihdettua kaasaria purkamatta.
Ei siitä loppupeleissä hirveesti tarttis tehoa saaada, minimipaino alta 1050 kuutioisilla on 700kg, joten luulisi sen vähän laiskemmallakin koneella liikkuvan. Ja tuo pieni polttoaineenkulutus olisi aika ensiarvoisen tärkeää. Mietintä jatkuu...
Lanciat: Lybra 20v, Kappa 20vt sw, Y10 FIRE turbo ja sit vielä Abarth Punto Evo & Ducato & Ducati
Nallukkaahan (eli Pandaa) on saanut 750cc koneella, ei tuo Fire sitten ole?
Noita vakiokaasareita kahdennettaessa tulee helpolla vivustosta mielenkiintoinen... Siksi kannattaneen mielummin valita yksi kaksikurkkuinen ja myös DMTR:ssä on suuttimet päältä vaihdettavat ja taloudellisuusmielessä sen on mielestäni parempi vaiheittain aukeavana. Noitahan löytyy melkeen joka toisesta Ritmosta, Reginasta ja isommista kuin 60:stä kaasari-Unoista.
Noita vakiokaasareita kahdennettaessa tulee helpolla vivustosta mielenkiintoinen... Siksi kannattaneen mielummin valita yksi kaksikurkkuinen ja myös DMTR:ssä on suuttimet päältä vaihdettavat ja taloudellisuusmielessä sen on mielestäni parempi vaiheittain aukeavana. Noitahan löytyy melkeen joka toisesta Ritmosta, Reginasta ja isommista kuin 60:stä kaasari-Unoista.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Ei ollut, uudemmat oli Firellä. Tuosta 750:tä ei tietokaan, pitääkö alkaa hakemaan dataa netistä...
Kyllähän vivuston tekee mutta juuri tuo noiden mainitsemasi asioiden takia ei mielestäni kannata - jos kerran imusatsia alkaa muuttamaan niin samalla tuollaiseen helpompaan vaihtoehtoon. Lisäksi tuollaisessa rakennetussa pelissä kannattaa arvostaa niitä yläpuolelta vaihdettavia suuttimia...
edit: Pikaisella haulla selvisi että 769cc on Nallukan pienempi Fire-kone.
Kyllähän vivuston tekee mutta juuri tuo noiden mainitsemasi asioiden takia ei mielestäni kannata - jos kerran imusatsia alkaa muuttamaan niin samalla tuollaiseen helpompaan vaihtoehtoon. Lisäksi tuollaisessa rakennetussa pelissä kannattaa arvostaa niitä yläpuolelta vaihdettavia suuttimia...
edit: Pikaisella haulla selvisi että 769cc on Nallukan pienempi Fire-kone.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -