127 perävälityksistä
127 perävälityksistä
Lueskelin netistä, että Fiorinossa olisi lyhyempi perävälitys kuin 127 laatikoissa? Siellä luki että 4.7:1. Paljos muuten seiskan laatikoissa on perävälitykset? Aattelin vaa et laittas tollaiseen 5-vaihteiseen askiin Fiorinosta lyhyemmän perävälityksen, onko mahdollista?
Sitä en sit tiedä kuinka toi laatikko kestää ahtimen kaa, mut kesällähän se selviää
Sitä en sit tiedä kuinka toi laatikko kestää ahtimen kaa, mut kesällähän se selviää
Yleensä 5-vaihteisissa on pitempi sivuakseli eli se missä vetopyörästön pikkuratas on - tuo voi muodostua ongelmaksi. Vanhempi seiskahan on kanssa tiuhemmalla vällärillä kuin uudemmat (olikos tuossa vanhemma ~4.4) mutta samat pituus ongelma siinäkin voi olla.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Huomattavasti isompi kuin 127:n tai tavallisen Unon aski, mutta saman verran sitten lujempi. Turbo Unon koneessa (siis se SOHC) erilainen kiinnitys kuin 127:n padoissa.
Jos nelivaihteinen mutta 127:n lodjua lujempi laatikko kelpaa, niin 128:n lodjunkaan kestävyydestä ei pahaa sanaa vaikka tripoidi nivelillä onkin.
Jos nelivaihteinen mutta 127:n lodjua lujempi laatikko kelpaa, niin 128:n lodjunkaan kestävyydestä ei pahaa sanaa vaikka tripoidi nivelillä onkin.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Vetarit pitää ottaa siittä turbo-Unosta koska siinä on ns. laippavetarit eli siäpäässäkin on vakionopeusnivelet. 128/Ritmo/Regatan laatikon pitäsi olla vahvempia ja niissä on nuo tripoli-nivelet sisäpäissä. Tosin tuo nivelkään ei mikään kaikkein vahvin ole...
edit: Kato Ville oli nopeempi...
edit: Kato Ville oli nopeempi...
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Heheh, ja muokkasinkin viestiä monta kertaa kun tuli kirotusvihreitä.
Kyllä täytyy tripoidiniveliselle 128:n laatikolle antaa 10 pistettä ja kiiltävä papukaijatarra kestävyydestä, puolitoista kesää tuota nyt tuli reuhdottua tuon nykyisen turbokoneen kanssa, ja vieläkin toimii hienosti.
Kyllä täytyy tripoidiniveliselle 128:n laatikolle antaa 10 pistettä ja kiiltävä papukaijatarra kestävyydestä, puolitoista kesää tuota nyt tuli reuhdottua tuon nykyisen turbokoneen kanssa, ja vieläkin toimii hienosti.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
SOHC moottorin kanssa ei muuta kuin tilaa konehuoneeseen, ja jos loota kohdistetaan oikealle kohdalle niin vakio vetareihin vaihdetaan vaan isommat tripoidit paikalle.
127:n kaikki moottorit (OHC tai tappi) vaativat taas välilaipan, keskittäminen kytkinakseliin on sitten kriittinen juttu.
5-vaihteinen laatikko on pitempi, joten se vaatii vielä enemmän tilan tekemistä konehuoneeseen.
127:n kaikki moottorit (OHC tai tappi) vaativat taas välilaipan, keskittäminen kytkinakseliin on sitten kriittinen juttu.
5-vaihteinen laatikko on pitempi, joten se vaatii vielä enemmän tilan tekemistä konehuoneeseen.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -