127 perävälityksistä

Tekniikkaan ja virittämiseen liittyvää keskustelua. Tee-se-itse jutut, rakentelu- ja korjauskysymykset.
Kapo
Viestit: 104
Liittynyt: 11.01.2003 21:46
Paikkakunta: Imatra

127 perävälityksistä

Viesti Kirjoittaja Kapo »

Lueskelin netistä, että Fiorinossa olisi lyhyempi perävälitys kuin 127 laatikoissa? Siellä luki että 4.7:1. Paljos muuten seiskan laatikoissa on perävälitykset? Aattelin vaa et laittas tollaiseen 5-vaihteiseen askiin Fiorinosta lyhyemmän perävälityksen, onko mahdollista?

Sitä en sit tiedä kuinka toi laatikko kestää ahtimen kaa, mut kesällähän se selviää :D
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8813
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Yleensä 5-vaihteisissa on pitempi sivuakseli eli se missä vetopyörästön pikkuratas on - tuo voi muodostua ongelmaksi. Vanhempi seiskahan on kanssa tiuhemmalla vällärillä kuin uudemmat (olikos tuossa vanhemma ~4.4) mutta samat pituus ongelma siinäkin voi olla.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Kapo
Viestit: 104
Liittynyt: 11.01.2003 21:46
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja Kapo »

Ahaa. No mites sit jonkun turbo unon laatikon sovittaminen 127:aan? Ahdasta voi tulla, mut mitenkäs vetarit. Pitäisikö olla unosta ja miten pituudet?
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19326
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Huomattavasti isompi kuin 127:n tai tavallisen Unon aski, mutta saman verran sitten lujempi. Turbo Unon koneessa (siis se SOHC) erilainen kiinnitys kuin 127:n padoissa.

Jos nelivaihteinen mutta 127:n lodjua lujempi laatikko kelpaa, niin 128:n lodjunkaan kestävyydestä ei pahaa sanaa vaikka tripoidi nivelillä onkin.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8813
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Vetarit pitää ottaa siittä turbo-Unosta koska siinä on ns. laippavetarit eli siäpäässäkin on vakionopeusnivelet. 128/Ritmo/Regatan laatikon pitäsi olla vahvempia ja niissä on nuo tripoli-nivelet sisäpäissä. Tosin tuo nivelkään ei mikään kaikkein vahvin ole...

edit: Kato Ville oli nopeempi...
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19326
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Heheh, ja muokkasinkin viestiä monta kertaa kun tuli kirotusvihreitä. :lol:

Kyllä täytyy tripoidiniveliselle 128:n laatikolle antaa 10 pistettä ja kiiltävä papukaijatarra kestävyydestä, puolitoista kesää tuota nyt tuli reuhdottua tuon nykyisen turbokoneen kanssa, ja vieläkin toimii hienosti.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8813
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Viesti Kirjoittaja -HH- »

No, mulla oli häiriötekijä vieressä ettei viestiä saanut heti kokonaan kirjoitettua...
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Kapo
Viestit: 104
Liittynyt: 11.01.2003 21:46
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja Kapo »

Mitenkäs tollasen 128 laatikon sovitus 127:aan tapahtuu? Joutuuko paljon tekemään muutoksia?
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19326
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

SOHC moottorin kanssa ei muuta kuin tilaa konehuoneeseen, ja jos loota kohdistetaan oikealle kohdalle niin vakio vetareihin vaihdetaan vaan isommat tripoidit paikalle.

127:n kaikki moottorit (OHC tai tappi) vaativat taas välilaipan, keskittäminen kytkinakseliin on sitten kriittinen juttu.

5-vaihteinen laatikko on pitempi, joten se vaatii vielä enemmän tilan tekemistä konehuoneeseen. :wink:
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Vastaa Viestiin