Jokkis harrastuksena.
-
- Viestit: 1
- Liittynyt: 03.07.2018 13:29
Re: Jokkis harrastuksena.
Jokki on kyllä harrastuksista parhaimpia!
Aika ja rahat vaan ei tahdo riittää aktiiviseen kisaamiseen. Ehkä jonain päivänä on enemmän aikaa harrastella ja laittaa autoa...
Aika ja rahat vaan ei tahdo riittää aktiiviseen kisaamiseen. Ehkä jonain päivänä on enemmän aikaa harrastella ja laittaa autoa...
Re: Jokkis harrastuksena.
Olis ehjä Bravo kori pihas ja edullinen kaarien tekijä tiedossa. Milläs Fiatin tekniikalla tuollainen kannattais jokkikseen värkätä etuvetoisena? Jos rupeaisi osia haalimaan kasaan
- TfP-Motors
- GFF
- Viestit: 1566
- Liittynyt: 22.02.2003 10:20
- Paikkakunta: Suonenjoki
Re: Jokkis harrastuksena.
Pistetään pieni raportti taas pitkästä aikaa.
Kansalliset jokamiesluokan kisat Pieksämäellä, ajokkina aito 60-lukulainen vetokahvallinen Fiat 600:n kuori Volkswagen Kuplan vaihteistolla ja Golfin 1.6 litraisella moottorilla. Alkuerälähdöistä eteni kolme suoraan semifinaaleihin, sattuipa näköjään käsiin kaksi oikean käden ajohanskaa kun kahdet punaiset hanskat olivat matkassa. Lähtö onnistui hyvin, osuin vähän lähtösuoralla kanssakilpailijaan, tosin ei juuri vaikuttanut omaan ajoon, ja ajelin ruutulipulle ensimmäisenä. Semifinaaleista neljälle jatkopaikkaa tarjolla voittaja a-finaaliin, akkonen b-finaaliin ja jne... Taas pääsin lähdöstä suoraan kärkeen ja kahden kierroksen jälkeen samalla sijoituksella ruutulipulle. A-finaali, Lähtö ei onnistunut ehkä ihan nappiin, mutta hyvin kuitenkin, lähtösuoraa painettiin alamäkeen kohti ensimmäistä mutkaa, ulkoradalta lähtenyt kilpakumppani pääsee edelle, tosin jättää jarrutuksen vähän liian myöhäiseksi, pääseen ensimmäisessä mutkassa sisäradan turvin nousemaan keulaan, ja sitten vain ajellaan kolme kierrosta odotellen palkitsevaa ruutulippua. Kylläpä tuntui hyvältä pitkän epäonnisen rämpimisen jälkeen!
tästä vielä incar video; https://www.youtube.com/watch?v=9UIBE6F-Grw
Kansalliset jokamiesluokan kisat Pieksämäellä, ajokkina aito 60-lukulainen vetokahvallinen Fiat 600:n kuori Volkswagen Kuplan vaihteistolla ja Golfin 1.6 litraisella moottorilla. Alkuerälähdöistä eteni kolme suoraan semifinaaleihin, sattuipa näköjään käsiin kaksi oikean käden ajohanskaa kun kahdet punaiset hanskat olivat matkassa. Lähtö onnistui hyvin, osuin vähän lähtösuoralla kanssakilpailijaan, tosin ei juuri vaikuttanut omaan ajoon, ja ajelin ruutulipulle ensimmäisenä. Semifinaaleista neljälle jatkopaikkaa tarjolla voittaja a-finaaliin, akkonen b-finaaliin ja jne... Taas pääsin lähdöstä suoraan kärkeen ja kahden kierroksen jälkeen samalla sijoituksella ruutulipulle. A-finaali, Lähtö ei onnistunut ehkä ihan nappiin, mutta hyvin kuitenkin, lähtösuoraa painettiin alamäkeen kohti ensimmäistä mutkaa, ulkoradalta lähtenyt kilpakumppani pääsee edelle, tosin jättää jarrutuksen vähän liian myöhäiseksi, pääseen ensimmäisessä mutkassa sisäradan turvin nousemaan keulaan, ja sitten vain ajellaan kolme kierrosta odotellen palkitsevaa ruutulippua. Kylläpä tuntui hyvältä pitkän epäonnisen rämpimisen jälkeen!
tästä vielä incar video; https://www.youtube.com/watch?v=9UIBE6F-Grw
Kaikki paitsi internetin kuvapalvelut on ikuista.
Re: Jokkis harrastuksena.
hyvä tomppa
Re: Jokkis harrastuksena.
Samoin onnittelut tompalle
Re: Jokkis harrastuksena.
Joo-o. Oheista kuvagalleriaa katsellessa en vain ymmärrä, miksi yhä pitää pilata toinen toistaan harvinaisempia 60-70-luvun autoja jokkiksessa. Itse kun säilön ja kunnostelen paljon huonompia aihioita, kuin vaikka noiden kuvien Lloyd, Commer, BMW 700, Autoboanchi, Fiatit 850 Coupe, 1500 ja 124AC, Alfetta ja Giulia. Jos moista touhua pitää ajaa, niin mielummin jollain 80-90-lukujen käyttöpaskoilla, joilla ei koskaan tule olemaan samanlaista arvoa kellekään. Endurancen tajuan, JM-touhua tai jotain rokkirallia en.
Re: Jokkis harrastuksena.
https://jokkis.otokset.fi/kuvat/JM-H%C3 ... eit%C3%A4/" onclick="window.open(this.href);return false;
Monet pikkufiiatitkin saisivat arvokkaamman lopun jossain Ratapotin kaltaisessa sarjassa kuin JM-lähdöissä, varmaan vielä maltillisemmin kustannuksin, jos tekniikan pitäisi olla vakio.
No asiahan ei minulle kuulu, mutta makuasioista pitää kiistellä ja mauttomuudella on minusta rajansa.
Monet pikkufiiatitkin saisivat arvokkaamman lopun jossain Ratapotin kaltaisessa sarjassa kuin JM-lähdöissä, varmaan vielä maltillisemmin kustannuksin, jos tekniikan pitäisi olla vakio.
No asiahan ei minulle kuulu, mutta makuasioista pitää kiistellä ja mauttomuudella on minusta rajansa.
Re: Jokkis harrastuksena.
jokaisella on oikeus tehdä omallaan mitä tahtoo,itsekin pari 131 rokkirallissa tuhoneena mutta myös yhden museoina ja useamman liikenteeseen pelastaneena.
Re: Jokkis harrastuksena.
No onneksi nykyään jokkikseen menee paljon ihan rehellisesti romurautaa. Ei helvetti miten paskaksi ruostuneita autoja tuonne menee, ei niistä mihinkään muuhunkaan olisi ja hyvä että on jollekkin iloa.
Vielä jokuaika sitten tonne työnnettiin ihan käyttökuntoisia autoja.
Ja täysin eri mieltä "89/90 lukujen käyttöpaskoista jotka ei koskaan kelpaa kellekään", kelpaa nekin. Samanlailla ajateltiin aikanaan 1920/-30/-40/-50/-60 ja -70 lukujen autoistakin...
Vielä jokuaika sitten tonne työnnettiin ihan käyttökuntoisia autoja.
Ja täysin eri mieltä "89/90 lukujen käyttöpaskoista jotka ei koskaan kelpaa kellekään", kelpaa nekin. Samanlailla ajateltiin aikanaan 1920/-30/-40/-50/-60 ja -70 lukujen autoistakin...
Minkä huollan, sen korjaan...
- TfP-Motors
- GFF
- Viestit: 1566
- Liittynyt: 22.02.2003 10:20
- Paikkakunta: Suonenjoki
Re: Jokkis harrastuksena.
Mukava kun luit varmaan juuri minun aloituspostauksen, sisäistit tekstin ja heräsit kommentoimaan aihetta.1300ti kirjoitti:Joo-o. Oheista kuvagalleriaa katsellessa en vain ymmärrä, miksi yhä pitää pilata toinen toistaan harvinaisempia 60-70-luvun autoja jokkiksessa. Itse kun säilön ja kunnostelen paljon huonompia aihioita, kuin vaikka noiden kuvien Lloyd, Commer, BMW 700, Autoboanchi, Fiatit 850 Coupe, 1500 ja 124AC, Alfetta ja Giulia. Jos moista touhua pitää ajaa, niin mielummin jollain 80-90-lukujen käyttöpaskoilla, joilla ei koskaan tule olemaan samanlaista arvoa kellekään. Endurancen tajuan, JM-touhua tai jotain rokkirallia en.
Kaikki paitsi internetin kuvapalvelut on ikuista.
Re: Jokkis harrastuksena.
TfP-Motors kirjoitti:Mukava kun luit varmaan juuri minun aloituspostauksen, sisäistit tekstin ja heräsit kommentoimaan aihetta.1300ti kirjoitti:Joo-o. Oheista kuvagalleriaa katsellessa en vain ymmärrä, miksi yhä pitää pilata toinen toistaan harvinaisempia 60-70-luvun autoja jokkiksessa. Itse kun säilön ja kunnostelen paljon huonompia aihioita, kuin vaikka noiden kuvien Lloyd, Commer, BMW 700, Autoboanchi, Fiatit 850 Coupe, 1500 ja 124AC, Alfetta ja Giulia. Jos moista touhua pitää ajaa, niin mielummin jollain 80-90-lukujen käyttöpaskoilla, joilla ei koskaan tule olemaan samanlaista arvoa kellekään. Endurancen tajuan, JM-touhua tai jotain rokkirallia en.
Jokainenhan saa tehdä romuilleen mitä haluaa.
Mikko Koivusalo
Fiat 127&Panda jne.
Fiat 127&Panda jne.
Re: Jokkis harrastuksena.
Vasta äsken huomasin tän videon . Voitto maistuu varmasti pettymysten jälkeen hyvältä . Harva museoi 600 ja 850 : siä . Oli kisa mikä hyvänsä auton tuhoutuminen totaalisesti on aina mahdollista .
ladan esiisä Fiat 124 special T
Re: Jokkis harrastuksena.
Kinkku jr Oulaissa pro race luokan voitti Tomi Pulkkinen Suonenjoen meteorologi
ladan esiisä Fiat 124 special T