127 kusi vaihteistoöljyt?
127 kusi vaihteistoöljyt?
Terve.
Otin työn alle tuommosen muutaman vuoden seisseen seiskan. Peli ei oo ainakaan tähän asti merkannu reviiriään ja litkut on pysyny koneesa. Nyt kuitenki kun nostin koko vehkeen pukkien nokkaan jarruremonttia varten, oli yöllä ilmestynyt lätäkkö auton alle. Nyttemmin on öljyä ilmestyny arviolta kolmisen litraa, koneesa on kuitenki vielä öljyt sisällä.
Onko tuo joku seiskan ominaisuus että vetoakselin stefa alkaa vuotaan kun paino ei oo jousilla vai mistä rupiaisi vikaa hakemaan?
Näyttäisi tulevan kuskinpuolen vetarinjuuresta.
Pelihän on 1980 900L
Otin työn alle tuommosen muutaman vuoden seisseen seiskan. Peli ei oo ainakaan tähän asti merkannu reviiriään ja litkut on pysyny koneesa. Nyt kuitenki kun nostin koko vehkeen pukkien nokkaan jarruremonttia varten, oli yöllä ilmestynyt lätäkkö auton alle. Nyttemmin on öljyä ilmestyny arviolta kolmisen litraa, koneesa on kuitenki vielä öljyt sisällä.
Onko tuo joku seiskan ominaisuus että vetoakselin stefa alkaa vuotaan kun paino ei oo jousilla vai mistä rupiaisi vikaa hakemaan?
Näyttäisi tulevan kuskinpuolen vetarinjuuresta.
Pelihän on 1980 900L
Buick, GMC, 133, 127, 17M
http://kuvablogi.com/blog/9383/
[url=http://www.overdrive.fi/autovero50/][img]http://www.overdrive.fi/autovero50/autovero_bb.gif[/img][/url]
http://kuvablogi.com/blog/9383/
[url=http://www.overdrive.fi/autovero50/][img]http://www.overdrive.fi/autovero50/autovero_bb.gif[/img][/url]
- sport-power
- Viestit: 1411
- Liittynyt: 06.05.2004 19:28
- Paikkakunta: Raisio
- Viesti:
ei kai se mahdottomuus ole että kun auto on seissy niin ois gummi jollain tapaa liimantunu paikkaansa ja sit ku sitä nostetaan ylös ni vois olla et gummi antaa periks ja alkaa vuotaa? itelläkin vuotaa ku seula mutta se tosin johtuu siitä että vetarissa non kauheet urat ja taitaa olla alkuperäset tiivisteetkin...
- sport-power
- Viestit: 1411
- Liittynyt: 06.05.2004 19:28
- Paikkakunta: Raisio
- Viesti:
No autossa jota heti ei oo hukkaamassa niin voisi olla fiksua käyttää metalliruiskutuksessa nuo alkselit. Aika uraisat ne on jo vähänkin ajetuissa autoissa joten kovempi materiaali vois olla pinnassa poikaa...
Vaikka stefat saa erikseen vaihdettua niin ainakin itsellä ne kumitkin on usein olleet jo tiensä päässä. Ja ainakin tässä tapauksessa kun tunkilla ollessa kumi alkaa vuotamana on se oman kokemuksen mukaan se merkki että kumi on revennyt kun on joutunut poikkeukselliseen asentoon.
Vaikka stefat saa erikseen vaihdettua niin ainakin itsellä ne kumitkin on usein olleet jo tiensä päässä. Ja ainakin tässä tapauksessa kun tunkilla ollessa kumi alkaa vuotamana on se oman kokemuksen mukaan se merkki että kumi on revennyt kun on joutunut poikkeukselliseen asentoon.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
aikanaan "säästäväiset" kyläsepät vetäisivät vain tuon "haitarikumin"
(jos sellainen malli oli)
ulos ja sitten sopivalle kireydelle ettei rikkoonnu, tällöin yleensä
stefa tulee kulumattomalle osalle akselia ja taas ajettiin...
tätähän voisi soveltaa siten,että etsii sellaiset kumit joissa saisi tuon
stefan tosiaan kulumattomalle osalle osumaan, kai sen aikanaan hiekkateillä ajo pääasiassa kulutti tuon akselin ja miksei myös aika ollut osatekijä?
(jos sellainen malli oli)
ulos ja sitten sopivalle kireydelle ettei rikkoonnu, tällöin yleensä
stefa tulee kulumattomalle osalle akselia ja taas ajettiin...
tätähän voisi soveltaa siten,että etsii sellaiset kumit joissa saisi tuon
stefan tosiaan kulumattomalle osalle osumaan, kai sen aikanaan hiekkateillä ajo pääasiassa kulutti tuon akselin ja miksei myös aika ollut osatekijä?
-
- Viestit: 593
- Liittynyt: 05.01.2003 23:12
- sedicivalvole1
- GFF
- Viestit: 704
- Liittynyt: 10.07.2010 09:35