Ritmon levityspalat

Tekniikkaan ja virittämiseen liittyvää keskustelua. Tee-se-itse jutut, rakentelu- ja korjauskysymykset.
Avatar
HRA-47
Viestit: 122
Liittynyt: 01.01.2003 19:58
Paikkakunta: Kaarina

Ritmon levityspalat

Viesti Kirjoittaja HRA-47 »

Onko 130TC Ritmossa myös edessä alunperin jotkut levityspalat vanteen ja pyörännavan välissä? Oma auto on nyt talviteloilla enkä pääse siitä katsomaan. Pitäisi keväällä asentaa 15x7" et25 aluvanteet, mahtaako sopia pyörimään?
Otan Buickin minä tallista, se lysti on kyllä kallista...
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8813
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Ne "perinteiset" 5mm:set palat siellä ovat. Epäilen moisten vanteiden sopivuutta sillä omassa 125TC:ssä kesäisin pyörii Gralen 6x15 et40:set ja 185/55:lla nuo levityspalat on jo otettu pois ettei ota sisälokariin kiinni pyörää käännettäessä (tosin tuo on vakiota aavistuksen matalampi jolla on myös merkitystä) - ilman sisäloksuja ja vaikka 195/45 renkailla (ja jäykillä jousilla) noita voisi koittaa mutta mielestäni ET on kummiskin väärä, kuulostavat ihan noilta Hörmanin harrastamilta Ronalin ns. turbovanteilta... Noita Ritmoissa on ollut yhdessä Hörmanin korikitin kanssa eli melkeen väittäisin että levikkeet tarvitaan - se 125/130TC:n eturipustus on niin pirun levee että sopivia vanteita on tuonne vaikea ilman muutoksia saada.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Avatar
HRA-47
Viestit: 122
Liittynyt: 01.01.2003 19:58
Paikkakunta: Kaarina

Viesti Kirjoittaja HRA-47 »

OK, kiitoksia. Aivan oikein arvattu vanteiden suhteen. Keväällä sitten näkee sopiiko vai ei. Tai varmasti sopii mutta ajaminen onkin sitten eri juttu.
Otan Buickin minä tallista, se lysti on kyllä kallista...
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8813
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Viesti Kirjoittaja -HH- »

No sittempä se näät sopiiko - täälläpäinhän pyörii se yksi 130TC jossa on ne 16" alla ja kohtuu matalakin, ainakin sisäloksut siitä on karsittu enkä tiedä miten muuten sitä on modattu - mutta paljonhan tuo sopivuus on kiinni sopivasta ET:tä.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
JiiBee
Viestit: 145
Liittynyt: 28.03.2003 23:59
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja JiiBee »

Asiaa sivuten tuon kokoiset vanteet käyvät mirafiorin ja croman alla.
Avatar
Miksu
GFF
Viestit: 215
Liittynyt: 15.02.2004 23:00

Viesti Kirjoittaja Miksu »

Jos nyt puhutaan minun 130TC:stä missä on 16" alut ET40 195/45kumeilla, niin eipä sille ole tehty muuta kuin edestä nuo sisälokarit poistettu, ja aavistus laikkaa näytetty takakaaren kantille...Mutta tämä oli silloin ja nyt sitä koria on levennetty niin edestä kuin takaakin...
Vastaa Viestiin