Uno turbo

Kertomuksia italialaismerkkeihin liittyvistä projekteista. Kyselyitä ei tänne, vaan tekniikkaosioon!
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: Uno turbo

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Bensat menisi nyt suuttimille.
Mappi puuttuu, samoin lambda ja putkisto. Öljypohjaan hitsasin turbon paluun ja se ei pidä. Oli tuplapellit öljypohjassa ja ajattelin että kyllä se siittä sulaa kiinni. Ei sulanut, cliineri tulee saumasta läpi. Meinasin että juotan. Eipä vaan toholla saa tarpeeksi lämpimäksi että juotos onnistuu.
Mutta kyllä se tästä tai sitten ei.
Jos alkaa käydä niin kiikutan varmasti ensin vaparina konttorille ja sitten mietin jatkotoimenpiteitä.


Siinä pikkuisen pa-linjaa siksakkiin.
Kuva

Ajattelin että laitan race.fi:n bensasäätimen. Maksaa 50 euroa eli edullinen on mutta siinä on se ongelma ettei pidä yhtään paineita jos pumppu pysähtyy. Siksi osin pyöritän bensapumppua suoriltaan erillisellä kytkimeltä.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: Uno turbo

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Sehän lähti pörisemään. Sitten vaan siistiä johdotuksia ym ja asentaa syylari. Ai että.

Kuva
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
jonik
Viestit: 266
Liittynyt: 12.09.2011 22:25
Paikkakunta: Ähtäri/Seinäjoki

Re: Uno turbo

Viesti Kirjoittaja jonik »

Mulla oli Puntossa juuri tuo sama ongelma race.fi bensapaineensäätimen kanssa. Hommasin ebaysta vähän kalliimman, on toiminut moitteetta
http://rover.ebay.com/rover/1/711-53200 ... 2458599849" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/jonik1" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
Wesulius
GFF
Viestit: 5128
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki mettäs.

Re: Uno turbo

Viesti Kirjoittaja Wesulius »

Joko on koe vetoja tehty ylänneen tiellä?
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: Uno turbo

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Ei ole jäähdytintä ollunna niin siihen taas tyssäsi puuha. Nyt tarttis vesiletkut jostakin. Unohdin ottaa bravasta nekin matkaan, taisin tosin vetää puukolla poikki...
Nyt tässä aamusella pientä puuhaa ja sovittelua...

Kuva

Kuva

On hassusti kuvattu mutta niin on hassu kuvaajakin.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: Uno turbo

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Sinne sitä letkua taas meni. 15mm. vesiletkua 0mm. Niin siihen jäi taas.
Bravasta saa ylävesiletkun ja seatista alavesiletkun. Molemmat noin 10 mm epäsopivia silti eli jatko tarttis väliin laittaa.
Sopivasti lämmittimelle meneviin letkuihin tulee nyt jatkot niin sieltä saa sitten T-huoritettua turbollekin jäähdytinvetet.
Vaikka kyllä lohkolta saisi sopivamman lämpöistä nestettä turbolle mut ei voi mittää ja vesikierto erillisellä pumpulla auton sammuttamisen jälkeen olisi myös hyväksi.
Kuva
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: Uno turbo

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Ajoin ensimmäisen metrin rottelolla. Pakoputki pitäisi tehdä ja yksi pakosarjan pinna naspahti poikki. Ylävesiletkuun tarttis hommata lyhennys/pidennys. Sisemmät vetonivelet kaipaisi kovemmat kuusikolopultit. Lambda tars vääntää piarasta jostain.
Laturinhihna tulee ilman kiristystä tai hyvin pienellä liikkeellä ainakin alkuun mutta toiminee noinkin.
Jakopäähän alasuoja askarrella.
Moottorin yläkiinnike heftata malliinsa ja repiä runko osasta irti :lol:
Sitte johtoa ja kaapelia rutosti nätimmin nippuunsa ja sähköhirvitysten ihmettelyä ylipäänsä paljon lisää.
Maalausmeikkausta ja muovitinkelitankelien sovittelua olisi paljon ja kesäkin alkaa painaa päälle...
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: Uno turbo

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Vesiletkut aika ok nyt.
Uunon rpm mittari ei taida alkaa toimia muutenkuin että haaroittaa puolalta kaksi johtoa ja laittaa diodit väliin (ja ehkä pienet vastukset varmistukseksi) jotta saa sopivan signaalin ulos. Kokeilin pyöritellä johtoa tulpanjohdon ympärillekin ja erilaisesti laittaa vastuksiakin siihen kaveriksi mutta ei kun pikkusen alkoi mittari vain väräjämään.
Toinen ajatus on pilkkoa bravx mittaristo ja istuttaa se uunoon. Näin pääsisi eroon nopeusmittarin vaijerista. Vaikka saahan nuita näyttöjä vaikka millaisia mutta perinteinen viisarihässäkkä on aina kiva mutta puuhaa tuossa mittariston modauksessa on ja paljon. Esim piirilevy tehdä kokonaan uusiksi ja sensemmoista.
Biltemän 10 tuumainen tuuletin osoittautui tuuman isommaksi mitä motonetin piänin. Voi perkules juu turhaa romua taas nurkkiin kertyi.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: Uno turbo

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Pakoputken askartelin turbottomaan versioon vielä. Lampaata puuttuu ja pikkuisen pakoputkikittiä alla hitsattuihin liitoksiin niinnhyvä on.

Kuva
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: Uno turbo

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Vähän lipsahti negatiivista camberia...

Kuva
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Avatar
Wesulius
GFF
Viestit: 5128
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki mettäs.

Re: Uno turbo

Viesti Kirjoittaja Wesulius »

Se on ihan sopivasti jos meinaat kovaa ajaa niin vähän enempikin sais olla.
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: Uno turbo

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Katsastussetä ei taida tykätä ja jos nostaa pyörän pystyyn niin tulee aika paljon ulos lokarista. Voi hitto joo ja 14 tuumaiset vanteet ei enää sovi alle. Pikkuisen pulassa siis.
Mutta aurausta katsoa kohdalleen ensin. Toinen vanne otti tukivarteen kiinni ja hirveät jäljet jäi eli aikas väärin auraus. Suuntaus kolmetonninen ottaa töistä ja kattoa millit.
Puusta tehdä pieni ramppi ja kattoa sillä sitten camberit. Meinasin että etukelkka ei olisi ollut kohdillaan mutta silmällä katsottuna camberit on abaut samat vasen ja oikea...
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Avatar
wellu
Viestit: 6144
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Uno turbo

Viesti Kirjoittaja wellu »

Mikä tukivarsi sulla on, että Uunossa noin reilu Camber saatu aikaan?

Ottaako pahasti tukivarteen kiinni? Kääntyykö renkaat vain niin paljon vai onko joku pahastikkin pielessä? :D
Minkä huollan, sen korjaan...
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: Uno turbo

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Normaalit tukivarret siellä. Leveämpi kelkka noin 3-4 cm. Toinen raidepää on vaan päiprinkkalaa ja kääntää pyörää toiseen suuntaan liikaa. Muistaakseni raidepäät oli prismasta kun ovat pikkuisen pidemmät vs uno ettei tarvitse itse jatkaa raidepäitä kuten viimeksi.
Pian pääsee suuntaamaan... :lol:
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: Uno turbo

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Aika härö peli tulee. Kokeilin siten että vaihdoin olkavarren kiinnityspultin 6mm kokoon ja käänsin camberin noin asteen miinukselle. Pyörä ei mahdu likikään kaaren sisälle. Nyt saisi pidennettyä raidepäätä ja näin mahd ei ota vanne tukivarteen kiinni. Voi voi. Spacerilla olisi ollu helpompi tehä...
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Vastaa Viestiin