127/1050cc sport n koneprojekti

Kertomuksia italialaismerkkeihin liittyvistä projekteista. Kyselyitä ei tänne, vaan tekniikkaosioon!
outlawjw
GFF
Viestit: 701
Liittynyt: 08.11.2004 17:13
Paikkakunta: Loppi

Kytkin

Viesti Kirjoittaja outlawjw »

Seiskan Brassikoneissa on kaikissa 180 mm kytkin.
Ei niin nopea, mutta pääasia, että puhutaan...
Avatar
Wesulius
GFF
Viestit: 5129
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki mettäs.

Re: Kytkin

Viesti Kirjoittaja Wesulius »

outlawjw kirjoitti:Seiskan Brassikoneissa on kaikissa 180 mm kytkin.
No sitte sitä on turha lähteä muuttamaan, miksi eds pitäisi jos noin iso levy vakiona.
outlawjw
GFF
Viestit: 701
Liittynyt: 08.11.2004 17:13
Paikkakunta: Loppi

Sportin kytkimestä...

Viesti Kirjoittaja outlawjw »

Asetelma ainakin kannattaa vaihtaa... Huonoin uusi vakioasetelma uudella massalevyllä alkoi luistamaan n. 110 - 115 Nm vaiheilla...
Asia oli n. Vuosi sitten ajankohtainen, kun kilpurin kytkin alkoi temppuilla - tuli kokeiltua erilaisia vaihtoehtoja... Toisaalta kytkin lienee paras sulake voimansiirrossa - muut osat tapaa kun mennä kerrasta paskaksi. Esim. Viimeisen 1,5 vuoden aikana ensin petti vetarista sisänivel, sitten kytkin (kahteen kertaan), sitten vetari poikki, lukko (kartio- hammaspyörät). Nyt on pysynyt nipussa yhden rallin. Varmuuden vuoksi on paikallaan sisänivelten vaihto... Ettei tule taas lukkoa tuhottua...
Ei niin nopea, mutta pääasia, että puhutaan...
Avatar
sport-power
Viestit: 1411
Liittynyt: 06.05.2004 19:28
Paikkakunta: Raisio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sport-power »

muutettu öljypohja ja läjä muuta osaa kuten kannakkeet ja vesipuken pätkä ym on nyt puhalettavana/maalattavana töissä.. eli ne kun sielt tulee ni sit sais alakertaan "kannen kiinni" ja sit vois paneuua sylinterin kannen paikalleen laittoon.... siihen tarttis viel termari poksi laittaa ja uus termari minkä motonetist otin... :roll:
Kone siis tarkotus laittaa pukkiin kiinni ensi tilassa kun vaan saa siihen tarvittavat osat maalauksesta...sit vaan sitä odotellessa et kone herää liekkiin joku kaunis päivä...
Olikos muuten sportin ja stradan virranjakajissa eroja? mulla kun lienee molempia.... ja yhdessä on pieni ero tyypissä..eli viiminen kirjain on f ku muissa k....tai jotain sen suuntasta... mutt kuis on? :roll:
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19326
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Re: Sportin kytkimestä...

Viesti Kirjoittaja vvieri »

outlawjw kirjoitti:Asetelma ainakin kannattaa vaihtaa... Huonoin uusi vakioasetelma uudella massalevyllä alkoi luistamaan n. 110 - 115 Nm vaiheilla...
Tarvikeasetelmat voi olla todella löysiä... :lol: eli ennemmin pistää käytetyn orggisasetelmankin.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
sport-power
Viestit: 1411
Liittynyt: 06.05.2004 19:28
Paikkakunta: Raisio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sport-power »

nyt alkaa homma selkeytyä....koneen alakerta joitain apulaiieita vajaa nippussa ja tänään pistettiin loota lohkon jatkeeks...tässä kohtaa siis ilman kytkintä viel... ja huomenissa tää murikka ois tarkotus nostaa pukkiin kiinni. ja siinä sit laitetaan kansi paikalleen ja loput roippeet että pääsee koittamaan.... mutta siit sit lisää ku sinne asti päästään... Virranjakajist viel kysyn että oliks stradan ja sportin jakajat samanlaisia....varmasti sopivat ristiin mutta ennakon asteet? siis keskipakojaka kun kyseessä kerta on niin onko sielussa eroa?
outlawjw
GFF
Viestit: 701
Liittynyt: 08.11.2004 17:13
Paikkakunta: Loppi

Jakajat

Viesti Kirjoittaja outlawjw »

Samat ne ovat. Laitatko kärjettömän sytkän?
Ei niin nopea, mutta pääasia, että puhutaan...
Avatar
sport-power
Viestit: 1411
Liittynyt: 06.05.2004 19:28
Paikkakunta: Raisio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sport-power »

on niin amatööri ja vähän uppiniskainenkin että ei usko osaavansa/ haluavansa kärjetösntä.... jostain kumman syystä... :lol: koitetaan nyt ensin tolla omalla setillä ku niitä sattuu olee nurkissa ja ihan hyvä kuntosia/uusia osia... ainakin vakio sportissa tuntuu pelaavan ihan hienostaan... 8) Se lienee perimmäinen syy ku en oo mokoman ajotuksenn ikinä perehtyny ja muutenkin "uutta# mulle niin ei jaksa sen kans enää painia täs vaiheessa.... ja jos se aiheuttaa viel johdotus tms muutoksia niin ei millään jaksais... ku tarkotus ois saada kone autoon "plug&play" systeemillä... ku noi sportin jotosarjat ym jo kertaalleen oon uusinu/korjannu ja teipannu uusiks koko sarjan... :roll: sikäli varmaan pääsis paempaan tulokseen kärjettöällä ja tarkkuus lisääntyis kaiketi...
outlawjw
GFF
Viestit: 701
Liittynyt: 08.11.2004 17:13
Paikkakunta: Loppi

Seiska kärjettömänä

Viesti Kirjoittaja outlawjw »

Seiskan oma kärjetön marelli on niin plug&play kuin vain voi olla. Toki, jos sellaista ei ole, niin muiden sovituksessa menee aikaa.
Marellin asennus menee suurin piirtein niin, että puola, pääteaste, jotka on kiinni alumiinisessa runko-osassa ruuvataan suoraan puolan kiinnityspisteisiin. Maa + virtapiuhat kytketään kuten kärjellisen systeemin puolaan (tässä voi joutua vaihtamaan liittimiä). Jakaja vaihdetaan kärjettömään ja induktioanturin piuha laitetaan pääteasteen kaksinapaiseen pikaliittimeen. Puolan johto jakajan kanteen, tulpanjohdot. Ajoitus paikalleen, kone käyntiin + lopullinen ajoitus sekä hanaa....Jos on tuo oma marelli, niin homman saa nippuun alle tunnissa. Näin tuo muistaakseni menee...
Ei niin nopea, mutta pääasia, että puhutaan...
Avatar
sport-power
Viestit: 1411
Liittynyt: 06.05.2004 19:28
Paikkakunta: Raisio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sport-power »

no ei se kovin moninaiselta kieltämättä kuulosta.... eikä sähköt oo niinkään ongelmana.....johtuukohan laiskuus sii tä kun niitä päivätyökseen tekee niin sit ei jaksais piuhoja enää tallis kohia.. :lol:
Meni vähän suunnitelmat uusiks ku alko moottorin kannakkeen kierre vihtuilemaan.... täytyy kjierre korjata alkuviikosta jenkatapilla ja pultti pakalla.... ilmeisesti kierteeseen jääny puhallus rae+maali krikkoi :roll: Tänään ei tuyllukkaan muuta ku jakaja herkisteltyä...kaikki akselin välykset tarkistin ja valitsin 4:stä parhaan.... sit on uudet kärjet ja konkka... ja lisäks auton takaluukun "HIFI" asennukset tuli nyt sellaseen kuntoon että luukun kehtaa avata muuallakin ku pimeessä tallissa... :lol:
Avatar
sport-power
Viestit: 1411
Liittynyt: 06.05.2004 19:28
Paikkakunta: Raisio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sport-power »

homma eteni taas pienen pienen sykäyksen....nyt lohko ja loota kiinni pukissaan.... hommaa lievästi sanoen hidastaa allekirjoittaneen murtunut jalka..... jahka kipsi on hevon tuutissa niin homma taas alkaa sujua toivottua vauhtia....
Avatar
sport-power
Viestit: 1411
Liittynyt: 06.05.2004 19:28
Paikkakunta: Raisio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sport-power »

eli. kansi saatiin paikalleen ja komenttiin tänään...tulpan kierteet väänsin tapilla viel auki kun iissä oli ongelmia et rikko kierrettä ku tulpan laitto. sit jakopäästä kaikki hihnapyörät momentttin...ja siihen lopuks sit remmi pienten tuskien kautta...nyt on ajotus alustavasti kohillaan ja siit sit hyvä lähtee koittaaan.. syylärit ytm apulaitteet kuten strattis ja laturi haettiin sulamaan lämpimään aj ne paikalleen tarkstuksen jälkeen sit. mutta näin nyt tässä vaiheessa..
Avatar
Mafia
Viestit: 683
Liittynyt: 26.05.2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mafia »

senhän saa kohta sitten jo tulille pikkuhiljaa :)
http://www.fiat127.net
Avatar
sport-power
Viestit: 1411
Liittynyt: 06.05.2004 19:28
Paikkakunta: Raisio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sport-power »

sitä itekkin odotelles..
öp-mittarin viel vaatii ja mielellään lämpömittarinkin.. ni saa kuvaa mitä konees tapahtuu ettei käy nolosti sit...
Ja onhan tää ny aikakoin jo päästä koht starttaamaan ku pari vuotta jo kyhänny kapinetta kai.... :)
yleensä täs ajas kone on pari kertaa ollu auki ja tehty perus 10000 huoltoi.... :)
Avatar
sport-power
Viestit: 1411
Liittynyt: 06.05.2004 19:28
Paikkakunta: Raisio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sport-power »

apulaitteita on jo paikallaan kuten starttia ja laturia...latureist tuli mieleen et tos stradas oli 33A laturi ja sportissa paikallaan 45A ei kannata kysyy enempää merkist/mallist ym jännitteist ku ei niit tullu tsekattua lainkaan...isäukko vaan ne amppeerit kattos ja mulle sanos..
Nyt enää muutamii vesiletkui huutaa ja sit öp mittari tartti viristellä viel kondikseen.. ja tietenki syyläri ripustaa kohilleen ym tilapäis säätöä et saa tulille...
viikonloppuna ois taas tarkotus edistyä jonkin verran.. 8) olikos se "kampa" kampuran hihnapyörän päässä sytkän ajotus merkit..?? vai mistäs sen ajotuksen nappaan??
Vastaa Viestiin