Sivu 4/4

Lähetetty: 12.11.2009 22:33
Kirjoittaja mikahai
ajoon aikasintaan 2-3v. päästä, mutta voi mennä kymmenenkin vuotta.. Parempi olla asettamatta mitään aikatauluja niin ei ainakaan lupaile liikoja

niinpä, minä asetin omalle brojektille liian tukan aikataulun. työmäärään nähen ja huonostihan siinä kävi.

mulla vain tahtoo hiipua mielenkiinto jos brojekti venyy liian pitkäksi :(

no kukin taaplaa tavallaan.

hyvinhän nuo kuituosat näyttäs sulla istuvan paikalleen :D

Lähetetty: 13.11.2009 01:13
Kirjoittaja jeffgordon
mikahai kirjoitti:
niinpä, minä asetin omalle brojektille liian tukan aikataulun. työmäärään nähen ja huonostihan siinä kävi.

mulla vain tahtoo hiipua mielenkiinto jos brojekti venyy liian pitkäksi :(

no kukin taaplaa tavallaan.

hyvinhän nuo kuituosat näyttäs sulla istuvan paikalleen :D
Joo no aika kärjistetystihän tuo oli sanottu, mutta ideana kuitenkin, ettei mitään paineita valmistumisesta. Kyllä oon ahkeraan tallilla nyt käynyt, ollut motivaatio ja mielenkiinto harvinaisen korkealla :D Suunnittelu vie vaan aika paljon aikaa, ainakin minulta, pää hurttaa välillä melko tyhjää.. :lol:

Kyllä ne ihan kohtuullisesti istuu pienen sovittelun jälkeen, jos sais vielä tutun veneen leipojan innostuun noita vähän muokkaamaan että sais kohtuullista paremmat

Tuu poikkemaan joskus jos ohi ajat :wink:

Lähetetty: 14.11.2009 16:01
Kirjoittaja mikahai
moi.
pitääpä kävästä kattoon brojektia ku siellä päin olen liikenteessä :D

Lähetetty: 24.11.2009 14:40
Kirjoittaja jeffgordon
Jotain pientä tehty, mutta ei suuria, ei ole paljoa kerennyt tallilla viettää aikaa. Syylärin ja coolerin kiinnikkeitä nysvännyt. Kaveri sen sijaan teki aivan loistavan hienon pakosarjan, jota pääsin tänään sovittamaan. Uus HX40 Superi tuli, ei saanut #16 pesällä joten se on nyt sitten #14, vaihdetaan jos rupee ahdistaan. Muutama känny foto;

Kuva

Kuva

Kuva

Re: 131 Abarth replica 20vt projekti

Lähetetty: 23.08.2010 18:39
Kirjoittaja eaton/holset power
mitenkäs tämä projekti jakselee :) ?
jouhevan näköinen pakosarja näyttäis olevan.

Re: 131 Abarth replica 20vt projekti

Lähetetty: 25.08.2010 12:34
Kirjoittaja jeffgordon
No huh, nyt kun kysyit ni oikeen heräs että eihän sille oo kyllä tapahtunu oikeestaan mitään kohta vuoteen.. Sisälokasuojat on edestä muokattu kevyesti ja tulipellissä on isompi reikä kuin ennen, siinä taitaakin olla ne suurimmat. Niin ja koneen purkasin ja totesin että vaatii porauksen ja uudet männät. Laatikko/ kartaani tunnelin teko ois seuraavana vuorossa, erilaisia variaatioita miettiny, Vöxin Amazonin tyyliin putkesta ois aika race, mutku ei oo taivutusvehkeitä. Jospa sitä kohta taas innostuis ku vapaat alkaa

Re: 131 Abarth replica 20vt projekti

Lähetetty: 25.08.2010 16:03
Kirjoittaja eaton/holset power
putkesta on ihan hyvä tehdä, tulee ihan hyvän näköinen ja lisäksi tukeva. sirot latat vaan putken kylkiin ja pellit kiinni.
täällä muutamia edustavan näköisiä kuvia volvosta http://www.autoblog.com/2006/11/01/sema ... o-stunner/

olen kans jo vuosia yrittänyt ostiskella yhdeltä tutulta farmari amazoonia, mutta vielä ei ainakaan kauppoja ole syntynyt :|

Re:

Lähetetty: 04.09.2010 03:32
Kirjoittaja matti_vuorio
jeffgordon kirjoitti:
fsvaasam kirjoitti:Tuo sileäkylkinen se vaan on hämmästyttävän kestävä aski silti. . . esim. Lampelan Mika ajeli roadsporttia vuosia "lotus cortinalla" ja Volvon 2,5 / 2,8 ltraisella moottorilla, sileäkylkinen siihen perään asennettuna. Itsekkin hämmästelin tuota valintaa aikanaan.
Ja käsittääkseni Ylivieskassa vieläkin majaileva, aikanaan ainakin West Coastia Kalajoella ajamassa käynyt 503hp Mirafiori oli kanssa sileekylkisellä, saatan kyllä olla väärässäkin. Ja mikähän laatikko siinä oranssissa Abarth lookissa on mikä oli kauan myynnissä, Alfan V6 turbo moottorilla, ~400hp?

Yks vanhempaa kaartia oleva tuttu, joka on autoja paljon ropaillut, kehuskeli että tollasessa on hämmästyttävän leveet rattaat
Tuossa Alfan koneella varustetussa Mirafiorissa on ihan alkuperäinen 131 -laatikko. Kestää hyvin, kunhan ennen revitystä ajaa laatikon öljyt kuumaksi. Laatikkoa käytetään myös muissa autoissa sen loistavien ominaisuuksien vuoksi. Kepin liikerata on lyhyt ja vaihteenvaihto on nopeaa. Kepistä voi repiä ihan surutta ja aina menee vaihde päälle.

Re: 131 Abarth replica 20vt projekti

Lähetetty: 15.09.2010 05:51
Kirjoittaja jeffgordon
Noniin, kiitos eaton/holset kun muistutit että tätäkin pitää välillä tehdä! :lol: Muutamana iltana oon nyt väkertäny ku sain tällasen lainaan;

Kuva

Tämmöstähän sillä piti sitten ruveta vääntään;



Kuva
Tunnelia ois joutunu jokatapauksessa nostaan kun paketti nyt ylempänä kuin mirkussa normaalisti, ja tuosta Vöxin matsonista pöllein tuon idean



Kuva
Tulipellin aukkoon tuli sitte tollanen ristikko, tuohon on tarkotus ottaa kiinni myös turvakaarien poikkiputki koelaudan alta. Kompakteista lämppäripaketeista otetaan vinkkejä vastaan :D



Kuva
Tolpista aattelin vetää tuohon ristikkoon putket, niin ei tarvi sitten koneen päältä ajaa poikkitukea, kun ei siinä tilaa liikaa ole. Kaarista on tarkotus tuoda myös putki tolppaan



Kuva
Tuota peltiä ois tarkotus jatkaa ainakin taaksepäin tuon lenkin muodon mukaisesti. En tiedä vielä tuleeko keskikonsolia, tykkään Racingin konsolista, mutta se ei muokkaamatta mahdu, eikä taida raaskia piilottaa tuota väsäystä jos siitä nyt jonkilainen vaikka tulis.. :roll:



Kuva
Tuohon alareunaan vielä putki, joko pyöreestä tai kanttisesta. Meinasin että alumiinipellit tulis vain sitten ainakin kylkiin, mutta tiedä sitten.. Ehkä jonkinlaista välitukeekin pitää vielä tehä. Ja jotenkin tuntuu ajatus alumiinipellin takana pyörivästä laatikon hännästä niin hullulta, että pitääkö siihen tehä joku "räjähysrauta" vielä.. :lol:

Etsemmottiis

Re: 131 Abarth replica 20vt projekti

Lähetetty: 15.09.2010 17:31
Kirjoittaja väisänen
Tähän nyt voine mitään sanoa.
Aurinkolasi lärvi riittänee 8) ehkä toinenkin 8) kolmas 8) ...

Mites muuten jos siirtää etuistuimia taanemmas menettääkö takapenkin paikat vai mimmottis tuo menee?

Re: 131 Abarth replica 20vt projekti

Lähetetty: 15.09.2010 20:10
Kirjoittaja jeffgordon
väisänen kirjoitti:Tähän nyt voine mitään sanoa.
Aurinkolasi lärvi riittänee 8) ehkä toinenkin 8) kolmas 8) ...

Mites muuten jos siirtää etuistuimia taanemmas menettääkö takapenkin paikat vai mimmottis tuo menee?
Niin meinaatko ihan yleisesti säännösten osalta vai? Takapenkkiä tähän ei ainakaan tuu enää, joten ei tarvi murehtia. Mut en usko että yleisestikään mitään mittaa on tuohon miten paljon jalkatilaa pitää olla että takapenkin paikat säilyy otteessa, onhan noita ainakin pieniä avoja joissa taakse ei mahdu kuin kauppakassit jos täyskokonen ihminen ajaa..

Osaako muuten kukaan sanoa miten lähellä kolmos Golfin tolpat ois Mirkkuun? Halpoja coilovereita sais Saksasta alle 200€ rahteineen Suomeen. Ainakin takatolpat vaikuttaa riittävän pitkiltä. Eihän tossa kyllä korkeelta putois jos tilais ja kokeilis, saa varmastikin myytyä jos ei saa sovitettua.. Ei hirveästi oo noita haukuttukaan. Ja luulis että massat vois mennä aika yksiin, ehkä keula voi olla raskaampi mulla. Mutta jos tollaset sovittas, ni vaihtoehtojahan löytys kyllä valmiina paljon jos noi ei oo mistään kotosin

Re: 131 Abarth replica 20vt projekti

Lähetetty: 19.09.2010 11:57
Kirjoittaja JH
jeffgordon kirjoitti:Osaako muuten kukaan sanoa miten lähellä kolmos Golfin tolpat ois Mirkkuun? Halpoja coilovereita sais Saksasta alle 200€ rahteineen Suomeen. Ainakin takatolpat vaikuttaa riittävän pitkiltä. Eihän tossa kyllä korkeelta putois jos tilais ja kokeilis, saa varmastikin myytyä jos ei saa sovitettua.. Ei hirveästi oo noita haukuttukaan. Ja luulis että massat vois mennä aika yksiin, ehkä keula voi olla raskaampi mulla. Mutta jos tollaset sovittas, ni vaihtoehtojahan löytys kyllä valmiina paljon jos noi ei oo mistään kotosin
Jos etsii sen VR6 Golfin alustasarjan niin luulisi olevan akselimassat aika lähelle samat. Ja onhan niihin mahdollista sit vaihdella jousia jos ei jäykkyys passaa!