Fiat 850

Yleistä keskustelua Fiateista, mielipiteitä, kysymyksiä (ei tekniikka) yms.
viiu850
Viestit: 1
Liittynyt: 30.07.2007 17:47

Fiat 850

Viesti Kirjoittaja viiu850 »

:oops: Näin hiljattain Fiatismiin sairastuneena täytyy minun teiltä veteraanisairastavilta udella hiukan asioita. Ostin Fiat 850 Seat -75 auton. Minkä muun fiatin moottori on käypänen 850:n Entäpä muut osat, olis kiva jos olis joku osien "korvaavuustaulukko" josta voisi verrata ja etsiä muitakin mahdollisia romu/varaosa- autoja joista voisi hyödyntää osia.
Etukäteen vastauksista kiittäen !
Avatar
mamu
Viestit: 1044
Liittynyt: 04.03.2007 13:58
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja mamu »

no ainakin fiat 133:n moottori käy kasipätkään, koska pyörii samaan suuntaan...
Viimeksi muokannut mamu, 24.07.2008 00:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
EP
Viestit: 135
Liittynyt: 29.06.2004 15:50

Viesti Kirjoittaja EP »

Tervehdys, kohtalotoveri. Ostin (tai vaihdoin) myös viime viikolla tommosen Seat 850 ja käyttöönotto -75 mutta vuosimalli vissiin -74. Osia löytyy ihan ok, iteltä puuttui tuo keulamerkki seat-tekstillä enkä uskonut että löytyisi mutta pari päivää oli osto-ilmotus täällä ja heti löytyi. Koneen ja jarrujen osia löytyy ainakin www.torinoparts.fi mutta ovat kai lomalla kun ei vastaa puhelimeen eikä sähköpostiin. Kannattaisiko pitää kuitenkin alkuperäinen moottori? ei näistä mitään kestäviä kortteliohjuksia kuitenkaan saa ja arvo säilyy paremmin alkuperäisenä. tollanen osien korvaavuustaulukko olis hyvä mutta ei oo tullut vastaan. Kaikki raadot tietysti kannattaa purkaa talteen ja muilta harrastajilta yleensä saa kunhan viitsii etsiä ja kysellä. tähän ketjuun voisi kerätä muutakin kysyttävää, mullakin aina välillä mielessä jotain pieniä juttuja joista ei viitti uutta aihetta tehdä...

Sateella huomasin että kerää jostain ovipahvien niihin pusseihin kosteutta ja paljon. Varmaankin ikkunatiiviste vuotaa. onko muilla ollut tätä ongelmaa? myöskin konepelli päästää vettä aika pirusti sisään sateella ja vaikka se on johdettu ulos niin sitä jää aika paljon sinne pyörimään. Onko tähän joku keksinyt jotain jippoa?
Avatar
Ippe
GFF
Viestit: 2606
Liittynyt: 27.09.2004 16:20
Paikkakunta: Helsinki 91

Viesti Kirjoittaja Ippe »

EP kirjoitti: Kannattaisiko pitää kuitenkin alkuperäinen moottori? ei näistä mitään kestäviä kortteliohjuksia kuitenkaan saa ja arvo säilyy paremmin alkuperäisenä

Kannattaa lukea noista kelvollisista vertailumalleista, jos haluaa sen kortteliohjuksen rakentaa, tässä hieno esimerkki rakentamisesta:
http://fiatforum.ath.cx/viewtopic.php?t=15325

Alkuperäisenä pitäminen on kyllä aina hyvä vaihtoehto, noista takamoottorisista on valitettavan moni yksilö saanut kohtalokseen tuhon jokkisauton muodossa.
Fiat X1/9 1500 5-Speed -80 ja 126 - 76
EP
Viestit: 135
Liittynyt: 29.06.2004 15:50

Viesti Kirjoittaja EP »

^Niin tuo on kyllä totta jos rakentaa ns. vanhaa tyyliä kunnioittaen. Jos taas haluaa vaan sen kortteliohjuksen niin helpompi se on tehdä vähän uudemmasta japsista. Linki replika on kyllä upea.
Avatar
GreenThing
GFF
Viestit: 2604
Liittynyt: 08.08.2003 21:20
Paikkakunta: Kärkölä

Viesti Kirjoittaja GreenThing »

EP kirjoitti:Jos taas haluaa vaan sen kortteliohjuksen niin helpompi se on tehdä vähän uudemmasta japsista.
Kuka japsia haluaa. :shock:
Auto on turpo, ja kuski on urpo.
Ei riemulla rajaa, kun kasilla ajaa.
EP
Viestit: 135
Liittynyt: 29.06.2004 15:50

Viesti Kirjoittaja EP »

GreenThing kirjoitti: Kuka japsia haluaa. :shock:
Joku sen henkinen joka haluaa kortteliohjuksen, jolla pääsee nopeasti valoista toisiin, ja v*tun ison subbarin että voi Essolla jumputtaa kumin polton ohessa :?:
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19326
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Kasipuokkiinhan muuten vähän aikaa sitten käydyn keskustelun perusteella saisi 1.6TC-koneen ja rekisteriinkin. Sillä saisi jo aikamoisen ohjuksen tehtyä, mutta tosimieshän ei kiihdyttele kaduilla vaan kiihdytysstripillä. :wink:
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
EP
Viestit: 135
Liittynyt: 29.06.2004 15:50

Viesti Kirjoittaja EP »

Kysytääs täällä, kuinka paljon kannattaa maksaa kasipätkän normaali kaasarista (käytetty)?
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19326
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Mulla olisi Holley josta voisin kympillä (+postikulut) luopua. Vaatii tosin varmaan puhdistusta kun on purkukoneesta.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
EP
Viestit: 135
Liittynyt: 29.06.2004 15:50

Viesti Kirjoittaja EP »

Onko niitä erilaisia paitsi se specialin tuplakurkku? en oo vielä kattonut mikä tuossa on mutta eikös tuo Holley oo vakio? siinä tapauksessa otan kyllä mielelläni. Laitan yv vielä tänään
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19326
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Perus kasipuokin kaasari on juuri tällainen yksikurkkuinen. Holley tais olla yksi Fiateissa oleva lisenssimallin Weberi, kuten Bressel on Seateissa.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
EP
Viestit: 135
Liittynyt: 29.06.2004 15:50

Viesti Kirjoittaja EP »

Tietääkö joku onko tossa Seatissa ollut roiskeläpät joissa lukee FIAT vai SEAT vai ei mitään?
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8813
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Eiks noissa lisenssituotoksissakin olleet aina täällä Fiiu-läpät kun periaatteessa Fiiuna ne myytiin. Läpäthän asensi maahantuoja.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Vastaa Viestiin