öljy sprayt männille

Tekniikkaan ja virittämiseen liittyvää keskustelua. Tee-se-itse jutut, rakentelu- ja korjauskysymykset.
sedicivalvole
Viestit: 593
Liittynyt: 05.01.2003 23:12

öljy sprayt männille

Viesti Kirjoittaja sedicivalvole »

Onko kukaan koittanut porata runkolaakerien ylä kooleihin 0,5-1,0mm reijät,joista öljy suihkuais mäntien alle. Ei karkais ö-paine kk-laakereilta kun käyttäs reijättömiä kk-laakereita. Kuinka on??? :?
Avatar
131rally
Viestit: 813
Liittynyt: 10.01.2003 13:45
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 131rally »

Tutustuppa vvierin nettisivuihin, siellä on juuri tuosta asiasta juttua. Toteutin omani sillä mallilla. Suorat reiät periaatteessa ajaisivat saman asian, mutta silloin paine kusee startatessa ja tyhjäkäynnillä.. Näissä "virallisissa" on venttiili joka ei päästä painetta ainakaan startatessa.
Marko

http://www.131abarth.com
http://www.facebook.com/pages/Fiat-131-Abarth-Rally-Corsa-g4/329158520540203
laita sähispostia:marko1vaisanen(atatat)gmail.com
__________________
sedicivalvole
Viestit: 593
Liittynyt: 05.01.2003 23:12

Viesti Kirjoittaja sedicivalvole »

Juu oon villen lohkon nähnyt livenä, mutta ajattelin vain , että eihän niissä kiertokangissakaan ole kun reijät.
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19326
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Itse asiassa Croftin sivuilla muistelen nähneeni tuommoiset pelkät reiätkin tai pienet putken pätkät.

Löytyihän se linkkikin
http://www.guy-croft.com/page8.html

Kai noinkin toimii, tottahan se on että kiertokangissakin on vaan reiät ilman mitään venttiiliä.. mutta ei ehkä kannata liian suuria tehdä. :roll:
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
sedicivalvole
Viestit: 593
Liittynyt: 05.01.2003 23:12

Viesti Kirjoittaja sedicivalvole »

Kiitti VILLE taas kerran :!: Voipi olla ,että koitan jotain ton tapaista sydeemiä :idea:
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8813
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Eiköhän kannata kuitenkin sinne ne suuttimet oikeen laittaa, kun tietää mistä koneesta kuitenkin on kyse. Eihän ne nyt niin matailta maksa, kalleemmaksi tulee tehdä remppaa taas uudestaan :wink:
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
sedicivalvole
Viestit: 593
Liittynyt: 05.01.2003 23:12

spray

Viesti Kirjoittaja sedicivalvole »

Jep jep Harri. EI huvita kyllä räjäyttää tota mottia.Eikä noitten suuttimien hinta kova ole hyötyyn nähden. Kunhan pyörittelin asiaa mielessä :wink:
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19326
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Joo.. ajattelin mäkin pelata varman päälle ja laitoin noilla venttiileillä varustetut. Noiden porailu lohkoon pelkkää kädessä pidettävää porakonetta käyttäen on mielenkiintoinen homma... pitää laittaa jotain tilkettä kun ei nuo reiät oikein tiiviiltä näytä. :roll:
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8813
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Kaivetaan vanhaa aihetta esiin kun tuli uutta infoa josta voi olla EA:llekkin hyötyä. Tuli tossa avattua tie Croman öljypohja ja sieltä löytyi kanssa nuo "Tipo"-tyyppiset jetit, filmin mukaanhan siellä pitäis olla nuo 16-v:n tyyppiset jetit mutta ei sitten.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
sedicivalvole
Viestit: 593
Liittynyt: 05.01.2003 23:12

öljy sprayt

Viesti Kirjoittaja sedicivalvole »

Soittelin viikonloppuna yhdestä TIE croman tyhjästä lohkosta ja siinäkin ylläri ylläri "tipo" mallin sprayt . lohko vm-87. vaihtuukohan uudemmissa??
PS. Tipon kone oli ajettu kuivaksi kakkosen kk-ssa liuskat päällekkäin ja kampi sinisenä :(
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19326
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

No - uusi alakerta kehiin sitten. :? Tuo kampiakseli on varmaan käyttökelvoton mutta lohkolle saattaa olla käyttöä jos vesi- ja öljykanavat on säilyneet ehjinä...

Noita suuttimia on ilmeisesti sitten molempia tyyppejä Cromassa käytössä sillä olen myös luotettavista lähteistä kuullut ihmisten löytäneen moottoreistaan myös 16v:n tyyppisiä suuttimia. Saatteko jompi kumpi kuvia otettua noista Tipo-mallisista jeteistä lohkossa, niin voisin vertailla omaan asennukseeni?
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8813
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Samaa vuosikertaa tuo mun alakerta on. Kyllä niistä Ville kuvat saadaan kun kone kerran menee atomeiksi.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Vastaa Viestiin