Thema 4wd?
-
- Viestit: 4
- Liittynyt: 09.11.2006 15:03
Thema 4wd?
Onkos themasta tehty nelivetoa, monista muista malleista taitaa olla?
Entäs thema farkku, onko miten yleinen?
Ajattelin että jos jalostaisi italosaabbia theman osilla
Entäs thema farkku, onko miten yleinen?
Ajattelin että jos jalostaisi italosaabbia theman osilla
Yksi 4wd proto taisi olla Themasta tehty, ja sittenhän joku sakemanni istutti Themaan Alfa 164 Q4:n tekniikan (olikohan peräti niin, että pohjalevynkin siirsi? ) Farkut on harvinaisia, joten niiden raiskaaminen ei ole kovin suotavaa. Jos ysitonnarista farkkua halajat, niin siihen vaaditaan myös lupa AKE:lta (selvää olen ottanut, kun kaavailin Prismasta farkkuversiota.)
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
-
- Viestit: 4
- Liittynyt: 09.11.2006 15:03
lupa täytyy olla, helpottaisi vaan jos olisi osat samantyyppisestä autosta.luigi kirjoitti:Yksi 4wd proto taisi olla Themasta tehty, ja sittenhän joku sakemanni istutti Themaan Alfa 164 Q4:n tekniikan (olikohan peräti niin, että pohjalevynkin siirsi? ) Farkut on harvinaisia, joten niiden raiskaaminen ei ole kovin suotavaa. Jos ysitonnarista farkkua halajat, niin siihen vaaditaan myös lupa AKE:lta (selvää olen ottanut, kun kaavailin Prismasta farkkuversiota.)
ajattelin lähinnä jotain kolari- tai ruosteläjää joka saisi uuden elämän saabin varaosana.
mutta jos ovat harvinaisia niin tuskin sellaista heti tulee vastaan.
ja italialaisia vastaan minulla ei ole mitään, mutta ei alfa giulia -73 tai sprint kokemuksieni mukaan olleet välttämättä parhaita perhe/koira/remontti yms. autoksi
lancioista ei (vielä) ole kokemusta.
EDIT: täytyy sitten vaihtaa myös taka-akseli
- tommi nylund
- Viestit: 1307
- Liittynyt: 11.08.2004 22:31
- Paikkakunta: Tammerforssss
huhun mukaan on tehty KAKSI kappaletta neliveto-thema-ferraria kai oikein tehtaan toimesta.........
....tiedä sitten.....
eikö sen integralen osilla tekisi aika pitkälle?
AKE:n lupa on läpihuutojuttu, jos 'nelivedottaminen' tapahtuu bolt-on osia vaihtamalla... Jos joudut kardaanitunneleita ja pohjalevyjä alkaa leikkailemaan ja siirtelemään autosta toiseen, niin sitten menee jo vaikeammaksi.
....tiedä sitten.....
eikö sen integralen osilla tekisi aika pitkälle?
AKE:n lupa on läpihuutojuttu, jos 'nelivedottaminen' tapahtuu bolt-on osia vaihtamalla... Jos joudut kardaanitunneleita ja pohjalevyjä alkaa leikkailemaan ja siirtelemään autosta toiseen, niin sitten menee jo vaikeammaksi.
-
- Viestit: 4
- Liittynyt: 09.11.2006 15:03
ei taida olla tuo q alfakaan kovin yleinen-HH- kirjoitti:Kuten Luigi jo aiemmin totesikin niin siinä saksalaisessa nelikko-Themassa oli pohjalevyä lainattu nelikko-164:sta. Epäilen siis ettei vakiopohjalevyn kanssa välttämättä tuu toimeen .
haluaisin käyttää saabin pannua, halpa, kestävä, taloudellinen ja helppo virittää.
ei taida integralen osilla onnistua jos käyttää saabin moottoria?!
millainen rakenne siinä lienee, jakolaatikko jne?
aikös alfalla ole joku edullinen nelivetomalli (33)?
Luettelitkin jo tuossa TC:n perusominaisuudet.saabastelija kirjoitti:haluaisin käyttää saabin pannua, halpa, kestävä, taloudellinen ja helppo virittää.
Miksi ei onnistuisi, kunhan tarpeeksi rakentaa? Eli välilaipat laatikolle ja kiinnitykset jakolaatikolle jne... Ei siis ihan yksinkertaisimmasta päästä, eikä missään tapauksessa bolt-on homma. Oikeastaan ihan se ja sama, onko luovuttajana Lancia, Subaru tai vaikka Audi, no ensinmainitussa tietysti poikittaiskone, mutta mikään osa ei mistään mene sellaisenaan paikalleen. 4wd Calibra tai Vectra tietysti olisi saman firman tuotteitakin, ja poikittaiskoneinen.ei taida integralen osilla onnistua jos käyttää saabin moottoria?!
Tuolta voi vilkuilla osien rakennetta:millainen rakenne siinä lienee, jakolaatikko jne?
http://www.spangerum.com:7080/navi?KEY=STARTUP
Tai sitten tuosta, tyyppi pisti Y10:iin 'gralen tekniikan, ei ihan pieni homma:
http://miarroba.com/foros/ver.php?foroi ... id=4513859
1,5 litraisella bokserilla ja sellaiselle mitoitettu. Nelivedon spesiaaliosat ei todellakaan ole halpoja tuohon malliin. Suosittelen ehdottomasti 2.0 16V turbopadan perään, jos haluat verta nenästä.aikös alfalla ole joku edullinen nelivetomalli (33)?
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Saabin kone on todella suurikokoinen verrattuna TC-koneeseen. Ongelmia saattaa tulla moottorin pituuden kanssa. Tai oikeastaan asia on pikemminkin niinpäin että TC on harvinaisen pienikokoinen 2-litrainen...
Miksei se Saappaan kone tietysti mahdollista ole poikittain Theman keulalle änkeä kun se sopii ysitonniseenkin, voi tosin olla että Lanciassa on vaihteisto vastaavasti keskemmällä koska kone on lyhyempi.
Jaa, on näemmä noita taka- tai nelivetoa haikailevia saabisteja enemmänkin...
Miksei se Saappaan kone tietysti mahdollista ole poikittain Theman keulalle änkeä kun se sopii ysitonniseenkin, voi tosin olla että Lanciassa on vaihteisto vastaavasti keskemmällä koska kone on lyhyempi.
Jaa, on näemmä noita taka- tai nelivetoa haikailevia saabisteja enemmänkin...
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
-
- Viestit: 4
- Liittynyt: 09.11.2006 15:03
Subarua saa ainakin edullisesti:
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.ph ... =981331&id
Jos tekisi vaikka jäärataversion ensin
Mitenkähän tuollaisen subarun voimansiirto kestää isoa autoa ja 200-300hp!?
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.ph ... =981331&id
Jos tekisi vaikka jäärataversion ensin
Mitenkähän tuollaisen subarun voimansiirto kestää isoa autoa ja 200-300hp!?