Thema 4wd?

Yleistä keskustelua Lancioista, mielipiteitä, kysymyksiä (ei tekniikka) yms.
saabastelija
Viestit: 4
Liittynyt: 09.11.2006 15:03

Thema 4wd?

Viesti Kirjoittaja saabastelija »

Onkos themasta tehty nelivetoa, monista muista malleista taitaa olla?
Entäs thema farkku, onko miten yleinen?
Ajattelin että jos jalostaisi italosaabbia theman osilla :)
Avatar
Luigi
Viestit: 9538
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Yksi 4wd proto taisi olla Themasta tehty, ja sittenhän joku sakemanni istutti Themaan Alfa 164 Q4:n tekniikan (olikohan peräti niin, että pohjalevynkin siirsi? :shock: ) Farkut on harvinaisia, joten niiden raiskaaminen ei ole kovin suotavaa. Jos ysitonnarista farkkua halajat, niin siihen vaaditaan myös lupa AKE:lta (selvää olen ottanut, kun kaavailin Prismasta farkkuversiota.)
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8813
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Miksi pilata Theman ajo-ominaisuudet jollain hevoskärryn takaakselilla?!? :shock:
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
saabastelija
Viestit: 4
Liittynyt: 09.11.2006 15:03

Viesti Kirjoittaja saabastelija »

luigi kirjoitti:Yksi 4wd proto taisi olla Themasta tehty, ja sittenhän joku sakemanni istutti Themaan Alfa 164 Q4:n tekniikan (olikohan peräti niin, että pohjalevynkin siirsi? :shock: ) Farkut on harvinaisia, joten niiden raiskaaminen ei ole kovin suotavaa. Jos ysitonnarista farkkua halajat, niin siihen vaaditaan myös lupa AKE:lta (selvää olen ottanut, kun kaavailin Prismasta farkkuversiota.)
lupa täytyy olla, helpottaisi vaan jos olisi osat samantyyppisestä autosta.

ajattelin lähinnä jotain kolari- tai ruosteläjää joka saisi uuden elämän saabin varaosana.

mutta jos ovat harvinaisia niin tuskin sellaista heti tulee vastaan.
ja italialaisia vastaan minulla ei ole mitään, mutta ei alfa giulia -73 tai sprint kokemuksieni mukaan olleet välttämättä parhaita perhe/koira/remontti yms. autoksi :)

lancioista ei (vielä) ole kokemusta.

EDIT: täytyy sitten vaihtaa myös taka-akseli :)
Avatar
karkin
Viestit: 956
Liittynyt: 29.01.2003 19:35
Paikkakunta: Loch Troll

Viesti Kirjoittaja karkin »

-HH- kirjoitti: Theman ajo-ominaisuudet
:?: :?: :?: :?: :mrgreen:
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8813
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Viesti Kirjoittaja -HH- »

karkin kirjoitti:
-HH- kirjoitti: Theman ajo-ominaisuudet
:?: :?: :?: :?: :mrgreen:
Niin kumpi sana pitää tavata? :roll:
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Avatar
tommi nylund
Viestit: 1307
Liittynyt: 11.08.2004 22:31
Paikkakunta: Tammerforssss

Viesti Kirjoittaja tommi nylund »

huhun mukaan on tehty KAKSI kappaletta neliveto-thema-ferraria kai oikein tehtaan toimesta.........

....tiedä sitten.....

eikö sen integralen osilla tekisi aika pitkälle?

AKE:n lupa on läpihuutojuttu, jos 'nelivedottaminen' tapahtuu bolt-on osia vaihtamalla... Jos joudut kardaanitunneleita ja pohjalevyjä alkaa leikkailemaan ja siirtelemään autosta toiseen, niin sitten menee jo vaikeammaksi.
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8813
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Kuten Luigi jo aiemmin totesikin niin siinä saksalaisessa nelikko-Themassa oli pohjalevyä lainattu nelikko-164:sta. Epäilen siis ettei vakiopohjalevyn kanssa välttämättä tuu toimeen :? .
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
saabastelija
Viestit: 4
Liittynyt: 09.11.2006 15:03

Viesti Kirjoittaja saabastelija »

-HH- kirjoitti:Kuten Luigi jo aiemmin totesikin niin siinä saksalaisessa nelikko-Themassa oli pohjalevyä lainattu nelikko-164:sta. Epäilen siis ettei vakiopohjalevyn kanssa välttämättä tuu toimeen :? .
ei taida olla tuo q alfakaan kovin yleinen :?
haluaisin käyttää saabin pannua, halpa, kestävä, taloudellinen ja helppo virittää.
ei taida integralen osilla onnistua jos käyttää saabin moottoria?!
millainen rakenne siinä lienee, jakolaatikko jne?
aikös alfalla ole joku edullinen nelivetomalli (33)?
saanma
Viestit: 465
Liittynyt: 19.09.2003 20:36
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja saanma »

karkin kirjoitti:
-HH- kirjoitti: Theman ajo-ominaisuudet
:?: :?: :?: :?: :mrgreen:
Niin siis onko thema jotenkin huono ajettava :?:
Avatar
Luigi
Viestit: 9538
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Viesti Kirjoittaja Luigi »

saabastelija kirjoitti:haluaisin käyttää saabin pannua, halpa, kestävä, taloudellinen ja helppo virittää.
Luettelitkin jo tuossa TC:n perusominaisuudet. ;)
ei taida integralen osilla onnistua jos käyttää saabin moottoria?!
Miksi ei onnistuisi, kunhan tarpeeksi rakentaa? Eli välilaipat laatikolle ja kiinnitykset jakolaatikolle jne... Ei siis ihan yksinkertaisimmasta päästä, eikä missään tapauksessa bolt-on homma. Oikeastaan ihan se ja sama, onko luovuttajana Lancia, Subaru tai vaikka Audi, no ensinmainitussa tietysti poikittaiskone, mutta mikään osa ei mistään mene sellaisenaan paikalleen. 4wd Calibra tai Vectra tietysti olisi saman firman tuotteitakin, ja poikittaiskoneinen. ;)
millainen rakenne siinä lienee, jakolaatikko jne?
Tuolta voi vilkuilla osien rakennetta:
http://www.spangerum.com:7080/navi?KEY=STARTUP
Tai sitten tuosta, tyyppi pisti Y10:iin 'gralen tekniikan, ei ihan pieni homma:
http://miarroba.com/foros/ver.php?foroi ... id=4513859
aikös alfalla ole joku edullinen nelivetomalli (33)?
1,5 litraisella bokserilla ja sellaiselle mitoitettu. Nelivedon spesiaaliosat ei todellakaan ole halpoja tuohon malliin. Suosittelen ehdottomasti 2.0 16V turbopadan perään, jos haluat verta nenästä. :mrgreen:
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19326
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Saabin kone on todella suurikokoinen verrattuna TC-koneeseen. Ongelmia saattaa tulla moottorin pituuden kanssa. Tai oikeastaan asia on pikemminkin niinpäin että TC on harvinaisen pienikokoinen 2-litrainen...

Miksei se Saappaan kone tietysti mahdollista ole poikittain Theman keulalle änkeä kun se sopii ysitonniseenkin, voi tosin olla että Lanciassa on vaihteisto vastaavasti keskemmällä koska kone on lyhyempi.

Jaa, on näemmä noita taka- tai nelivetoa haikailevia saabisteja enemmänkin... :roll:
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
saabastelija
Viestit: 4
Liittynyt: 09.11.2006 15:03

Viesti Kirjoittaja saabastelija »

Subarua saa ainakin edullisesti:

http://www.nettiauto.com/viewVehicle.ph ... =981331&id

Jos tekisi vaikka jäärataversion ensin :)
Mitenkähän tuollaisen subarun voimansiirto kestää isoa autoa ja 200-300hp!?
Vastaa Viestiin