Nettiautosta bongatut Lanciat

Yleistä keskustelua Lancioista, mielipiteitä, kysymyksiä (ei tekniikka) yms.
Avatar
Luigi
Viestit: 9538
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Viesti Kirjoittaja Luigi »

väisänen kirjoitti:Nimenomaan pah maksaa toisenkerran ja pelastas EDES sen kannen 8)
Yksi maksu riitti (no, maksoin vielä liikenteeseen oton, kun tuo oli liikennekäytöstä poistettu, ja myyjän piti ottaa se takaisin liikenteeseen omilla papereillaan, kun tänään vasta pääsin hakemaan), ja kansi oli tosiaan korkea aika pelastaa. Aikalailla pelko persiissä sai ajella 350km kotiin. Ei siksi, että alla oli kesärenkaat, vaan koska:
- Myyjä kertoi, ettei ollut omistanut autoa pitkään, vaan oli saanut sen veljeltään, joka oli pitkä-aikainen omistaja, mutta auto oli seissyt viisi vuotta.
- Nokkahihnan oli veli vaihtanut auton ostaessaan. :shock:
Käynnistysvika oli huono kosketus startin herätevirtajohdossa, arvasi aika hyvin, kun kuuli tuon pitkän seisonta-ajan. Seuraava startti tulee tapahtumaan uudella remmillä, ei uskalla enää yhtäkään starttia ottaa tuolla. Joko vaihdan siinä parkkiruudussa, missä se on, tai sitten se hinataan remonttipaikalle. Eipä ole ikinä noin varovasti tullut ajettua tuota väliä, kertaakaan ei kierrokset ole neljään tonniin nousseet.

Mittarilukema 218tkm, mikä todennäköisesti pitää paikkansa. Kolhuja ulkopuolella, ja sisälläkin siistimistä, mutta alcantarat ehjät, myös kuskin penkistä, ja sisältä muutenkin varsin siisti. Myyjä oli uusinut mm. takajarrusatulan, etu-umpion, toisen puolan, ym. Mukava myyjä, piti myynnissä minulle, kun ensimmäisenä ehdin kaupan sopia, vaikka helpommallakin olisi varmasti päässyt eroon.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19326
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Mulla ei ole edes hajua koska tuo oman kamppeen hihna on vaihdettu. Pitää vissiin napata suojakoppa irti ennenkuin uskaltaa ajaa talliin rempattavaksi. :lol: Kone otettaneen auki joten uutta hihnaa ei tässä välissä kannattane pihalla asentaa.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
Luigi
Viestit: 9538
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Viesti Kirjoittaja Luigi »

On taidettu havaita huutokauppaaminen tehokkaaksi Lancioiden myyntitavaksi:
http://www.nettiauto.com/lancia/kappa/1799085
Tuo on tainnut olla aika pitkään jo tuolla tyrkyllä.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Avatar
Luigi
Viestit: 9538
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Valmiiksi oikeanlaisilla pakoventtiileillä varustettu 16V-kansi myytävänä sopuhintaan:
http://www.nettiauto.com/lancia/thema/2478334
Ja ihan siivon näköinen A112:
http://www.nettiauto.com/lancia/y10/2468206
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19326
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

luigi kirjoitti:Valmiiksi oikeanlaisilla pakoventtiileillä varustettu 16V-kansi myytävänä sopuhintaan:
http://www.nettiauto.com/lancia/thema/2478334
Liian pienillä vaan. :mrgreen: Tuollainen alkuperäinen turbomalli nyt ainakin kannattaa säilyttää...
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
90.
Viestit: 231
Liittynyt: 08.04.2003 10:41
Paikkakunta: pohjois pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90. »

no jep jep, ei nyt kaikkea tarvii kansien takia lihoiksi pistää, näkyy olevan pikkasen liian vahva suuntaus noiden 16 - venasten themojen suhteen.. :roll:
Alfa romeo Giulia super 2.2 - 17.
Alfa romeo 166 3.2 V6 - 00.
Maserati QP V6 Evoluzione - 00.
Neckar jagst 770 - 65.
Avatar
Luigi
Viestit: 9538
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Turbo-Dedra 850€:
http://www.nettiauto.com/lancia/dedra/2488573
Thema, teholukemista päätellen 16V, vaikkei ilmoituksessa sanotakaan:
http://www.nettiauto.com/lancia/thema/2487943
"Jakohihna vaihdettu 57000 sitten." :roll:
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
tötterö
Viestit: 529
Liittynyt: 12.12.2006 19:31

Viesti Kirjoittaja tötterö »

Reipas 2miljoonaa menty
Avatar
Pele
GFF
Viestit: 1360
Liittynyt: 07.03.2007 21:00
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pele »

luigi kirjoitti:Turbo-Dedra 850€:
http://www.nettiauto.com/lancia/dedra/2488573
Thema, teholukemista päätellen 16V, vaikkei ilmoituksessa sanotakaan:
http://www.nettiauto.com/lancia/thema/2487943
"Jakohihna vaihdettu 57000 sitten." :roll:
Kyllä toi taitaa olla 8V..menin kerran itsekin halpaan,ja lähdin yhtä tällaista noutamaan traileri perässä..tuo on jokin karvalakkimalli,manuaalisilla lämmönsäätimillä.
Ja keulamerkissä lukee pelkkä i.e.
Joo,kyllähän 8V:n remmillä päästelee,jos vaan pysyy kuivana. :roll:
Lancia Delta Integrale -88
Lancia Delta Integrale-89 r.SS
Lancia Delta Hf 4Wd -87 (tulevaisuuden projekti)

http://www.lanciadeltateam.fi
http://deltateam.kuvat.fi/
tötterö
Viestit: 529
Liittynyt: 12.12.2006 19:31

Viesti Kirjoittaja tötterö »

^mikä tuota remmiä kastelee^ ?
Onko joku vakipaikka mistä kone huohottelee/vuotaa?
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19326
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Ja pysyykin, useinmiten. Tasapainoakselien läsnäolo huonontaa todennäköisyyttä. :lol:
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
JT Newman
Viestit: 422
Liittynyt: 21.08.2004 21:15
Paikkakunta: Espoo, kehätunnelin päällä

Viesti Kirjoittaja JT Newman »

Pele kirjoitti:tuo on jokin karvalakkimalli,manuaalisilla lämmönsäätimillä.
Ja keulamerkissä lukee pelkkä i.e.
Ilmeisesti se sähköinen säädin otettiin pois tuotannosta joskus -92 aikoihin. Tässä omassa -93 karvalakissa on tuo manuaalisäädin myös, ja omistajan oppaassa on maininta ainoastaan vastaavasta ja sitten ilmastoinnista.
Plymouth Belvedere 2D HT 1958
VW Käfer 1200 1965
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn!
Avatar
Luigi
Viestit: 9538
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Viesti Kirjoittaja Luigi »

JT Newman kirjoitti:
Pele kirjoitti:tuo on jokin karvalakkimalli,manuaalisilla lämmönsäätimillä.
Ja keulamerkissä lukee pelkkä i.e.
Ilmeisesti se sähköinen säädin otettiin pois tuotannosta joskus -92 aikoihin. Tässä omassa -93 karvalakissa on tuo manuaalisäädin myös, ja omistajan oppaassa on maininta ainoastaan vastaavasta ja sitten ilmastoinnista.
Näköjään näin on, Eperkään ei kolmos-Themaan tunne sähköisestä ohjauksesta kuin ilmastoinnin kanssa olevan mallin. Ehkä tuota sähkölämppäriä ei sitten muualla olla tilattu yhtä usein, kuin Suomessa? Kakkoskorissakin on katoavakantisen koneen kanssa ollut manuaalilämppäriä, vaikka se on vielä varustelistalla ollut.

Remmit kastelee öljy, ja öljy vuotaa yleensä stefoista ja välikansien tiivisteistä. Omassa 8v:ssä oli neljä vuotta vanhat remmit aika uitetut, ja nokkaremmi muutenkin liipasimella, kun tasapainoakselin ohjainlaakeri oli leikannut kiinni. Edellisen omistajan mukaan nuo oli vaihdettu edellisessä hihnanvaihdossa (entiset oli olleet totaalisen loppu), mutta tiedä sitten. SKF:n laakereita ne kumminkin oli, joten tuskin kehnointa laatua.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19326
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

No, nokkastefat on todella helpot vaihtaa paikallaankin (sopiva työkalu) ja tuo kuuluu meikäläisellä ohjelmaan jos yhtään on kostean näköistä. Kansipahvinkin välistä se öljy voi tulla, öljyfilsun puolimmaisen etummaisen öljykanavan sijainti on vähän huono... 8v:n välikannet vuotaa yleensä vain sen takia kun jotkut ranettajat ei ole raaskineet ostaa uusia tiivisteitä tai putsata tiivistepintoja kun ovat joutuneet pukit venttiilinsäätöä varten irrottamaan. Tiivisteliiman leipominen vanhaan tiivisteeseen vaan pahentaa tilannetta; saattaa nokkia syöttävät kanavatkin olla pian tukossa eikä se tiiviste pidä siltikään.

Niin, harmi että se automaattilämmityslaite noista uudemmista poistui... tuo on mukava varuste.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
Luigi
Viestit: 9538
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Minulla Themassa kansipahvin välistä vuotaa kytkinkopan puoleiset öljykanavat. Vajaat kolme vuotta sittenhän ko. syystä vaihdoin tiivisteen, mutta ei siitä mitään hyötyä ollut, ilmeisesti lohko pitäisi plaanata. Siinä oli alkuperäinen pahvi aika kärsineen näköinen (käynyt kuumana jossain vaiheessa) ja kytkinkopan puoleiset kannenpultit reilusti ylikiristetty (venyneet pari milliä muita pidemmiksi), joten liekö lohkon tiivistepinta noussut pulttien kohdalta tms.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Vastaa Viestiin