Prisma Integrale projektina
Noissa bokseissa saattaa olla muitakin eroja kuin muistipiiri, "chippi", joten kannattaa ainakin huolellisesti vertailla jos toteaa alkuperäisen boksin niin pahasti palaneeksi että päättää vaihtaa sisuskaluja toiseen.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Tuli tuo boksi avattua jo palopäivänä kuivatuksen takia. (palokunta ruiskutti vettä kojelaudan sisään) Hiukan oli toisen puolen hentoinen suojapelti lämmöstä taipunut (ei onneksi se puoli jolla piirilevy on) ja oli kanssa jotain pienen pieniä roiskeita suolanutta muovia siitä raosta roiskunut piirilevylle. Muuten näytti virheettömältä eikä piirilevyssä ollut mitään selviä merkkejä liiasta lämmöstä kuten lakkauksen palamista tai jotain. Onhan tuo silti tainnut lähempänä sataa astetta käydä?
Niin itse en osaa tuolle mitään tehdä mutta jos joku osaa niin olen valmis tietty maksamaan vaivanpalkkaa. Vaan ajattelin kokeilla ensin noin jos toimisi kun ei ollut mitään vahingoittuneen näköisiä juotoksiakaan tms.
Niin ja noissa uudemmissa on tietääkseni katalysaattorit lambda-anturein jolloin boksi lienee erilainen? Jollei sitten tuohonkin asenna anturia.. Eivätkä ole niin "ärhäköitäkään", kuulemma..
Niin itse en osaa tuolle mitään tehdä mutta jos joku osaa niin olen valmis tietty maksamaan vaivanpalkkaa. Vaan ajattelin kokeilla ensin noin jos toimisi kun ei ollut mitään vahingoittuneen näköisiä juotoksiakaan tms.
Niin ja noissa uudemmissa on tietääkseni katalysaattorit lambda-anturein jolloin boksi lienee erilainen? Jollei sitten tuohonkin asenna anturia.. Eivätkä ole niin "ärhäköitäkään", kuulemma..
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Laitanpa keskiviikkona kuvalinkin boksista tänne.
Viikonloppuun mennessä tulee toivottavasti "revittyä" sylinterikansi pois tieltä niin näkee tarkemmin mitä vaurioita hammastanko ja jakovaihteisto on saanut. Ainakin sisemmän vetonivelen suojakumit oli palaneet, samoin raidetangon toiselta puolen.
Sekä vaihteensiirtimen ja moottorin tukitangon puslat..
Tuossahan moottorin takana lämmityslaitteen alla on sellainen peltihylly tai uloke mikä työntyy konetilaan, niin siellähän alla tuli oli saanut velloa ja polttanut itsensä vaihteensiirtimen reiästä hyttiin. Ei kovin hyvin suunniteltu siis..
Johtosarjat meinasin tuosta 1.6:sta sellaisenaan kun ei pitäisi eroa olla? Ainoo mitä tiedän niin takalukon merkkivalo ja kello joka on eri paikassa mutta eiköhän noista selvitä. Hyvä että on tuo neliveto mekaaninen ja tasauspyörästön lukkokin toimii alipaineella. Paitsi ettei toimi kun on ruostunut vipu jumiin.. Noo-ooh asia kerrallaan!
Viikonloppuun mennessä tulee toivottavasti "revittyä" sylinterikansi pois tieltä niin näkee tarkemmin mitä vaurioita hammastanko ja jakovaihteisto on saanut. Ainakin sisemmän vetonivelen suojakumit oli palaneet, samoin raidetangon toiselta puolen.
Sekä vaihteensiirtimen ja moottorin tukitangon puslat..
Tuossahan moottorin takana lämmityslaitteen alla on sellainen peltihylly tai uloke mikä työntyy konetilaan, niin siellähän alla tuli oli saanut velloa ja polttanut itsensä vaihteensiirtimen reiästä hyttiin. Ei kovin hyvin suunniteltu siis..
Johtosarjat meinasin tuosta 1.6:sta sellaisenaan kun ei pitäisi eroa olla? Ainoo mitä tiedän niin takalukon merkkivalo ja kello joka on eri paikassa mutta eiköhän noista selvitä. Hyvä että on tuo neliveto mekaaninen ja tasauspyörästön lukkokin toimii alipaineella. Paitsi ettei toimi kun on ruostunut vipu jumiin.. Noo-ooh asia kerrallaan!
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Tässä olis kuvalinkkejä boksista:
boksi ulkoa
boksi sisältä 1
boksi sisältä 2
boksi sisältä 3
boksi sisältä 4
boksi ulkoa
boksi sisältä 1
boksi sisältä 2
boksi sisältä 3
boksi sisältä 4
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Mä pesisin kyllä tuon levyn jollain elektroniikan puhdistamiseen soveltuvalla aineella ennen käyttöä. Nuo roskat ja hiilijäänteet voi johtaa sähköä. Esimerkiksi elektroniikkaliikkeistä saa tuollaisia litkuja spray-pulloissa.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Jaa a, jos et saa tuota toimimaan niin mulla olisi tuollainen prisma integralen ecu. Sisuskalut näyttää kyllä tuossa siisteiltä. Taitaa ottaa kyllä tovin aikaa ennen testausta. Toivottavasti ei tule mitään yllätyksiä. Laatikoissa kytkennöillä ja ohjelmoinnilla on kyllä paljon eroja ainakin eri kokoisilla moottoreilla ja kat. Johtosarjat on samanlaisia. Katissa vain yksi johto enemmän. Muuta eroa mielestäni vain suuttimissa. Saa siis "käymään" muillakin laatikoilla.
Jaa ja mutu tietoni ei ole absoluuttista ja ne voi/saa kumota aiheuttamatta suurempia tunnontuskia.
Jaa ja mutu tietoni ei ole absoluuttista ja ne voi/saa kumota aiheuttamatta suurempia tunnontuskia.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Kuinkahan monta PrismaGralea on suomessa jäljellä? Niitähän tuli kai 17 Suomeen
Tuolta Punkaharjun suunnasta pitäisi löytyä kaksi jollei toista ole myyty, keltainen ja metallinharmaa. siellä on myös yksi purettu varaosiksi.
Sitten ainakin yksi on palanut kunnolla, josta ostin Töllinmäellä takavaimentajan.
Janakkalassa oli yksi punainen ex-Punkaharju purettuna joka tuskin enää herää henkiin.
Vuosi sitten oli Turussapäin reilu 300tkm ajettu myynnissä yksityisellä.
Samoihin aikoihin autoliikkeessä (keskisuomessa?) myynnissä musta.
TM:n mainoksessa oli aikoinaan punainen Suomi-kilvissä, täytyy tarkistaa rekkari.
Ja tietenkin omani valkoinen.
Tunnetulla ikäiselläni harrastajalla myös valkoinen, sukunimi alkaa P:llä.
Tuossa onkin jo 9, jos TM ja Janakkala sama auto.
Niin ja oletettavasti edellisen viestin kirjoittajalla on yksi (?)jollei joku listalla jo mainituista.
Tuolta Punkaharjun suunnasta pitäisi löytyä kaksi jollei toista ole myyty, keltainen ja metallinharmaa. siellä on myös yksi purettu varaosiksi.
Sitten ainakin yksi on palanut kunnolla, josta ostin Töllinmäellä takavaimentajan.
Janakkalassa oli yksi punainen ex-Punkaharju purettuna joka tuskin enää herää henkiin.
Vuosi sitten oli Turussapäin reilu 300tkm ajettu myynnissä yksityisellä.
Samoihin aikoihin autoliikkeessä (keskisuomessa?) myynnissä musta.
TM:n mainoksessa oli aikoinaan punainen Suomi-kilvissä, täytyy tarkistaa rekkari.
Ja tietenkin omani valkoinen.
Tunnetulla ikäiselläni harrastajalla myös valkoinen, sukunimi alkaa P:llä.
Tuossa onkin jo 9, jos TM ja Janakkala sama auto.
Niin ja oletettavasti edellisen viestin kirjoittajalla on yksi (?)jollei joku listalla jo mainituista.
Niin ja about 5v sitten samalla sukunimellä olleella toisella harrastajalla oli punainen Integrale Prisma. Kyllä Sämpy sen silloin GFF:n Motoparkin ratapäivillä näki jos vaan sen muistaa.Sämpy kirjoitti: Tunnetulla ikäiselläni harrastajalla myös valkoinen, sukunimi alkaa P:llä.
Tuossa keväällähän jossain Savon suunnalla oli pari nelikko-Prismaa kaupan - toinen oli varaosina tuolle yhelle autolle. Sen Turun puolessa mainitun oon muutamaan kertaan nähnyt ja sillä yks jobbari tais pitempään itse ajella.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Pääsinkös ekana kirjoittamaan uudessa osiossa? 8) Hieno homma muuten!
No pitkästä aikaa olen innostunut tuota lankista remppaamaan. Purkutyöt ovat edelleen käynnissä. Täytyy muuten nostaa hattua niille jotka integralen konehuoneessa remppaa tekevät. Jopa näin kun on kansi/imusarja poissa on ihan tarpeeksi työlästä irroittaa tehostajan pumppua ja laturia. Eihän sinänsä ihme jos auto suunniteltiin Sohc-moottorille ja joku meni kenkälusikalla survomaan sinne täyskokoisen teeceen ja nelivedon.. Miten ihmeessä noi startit ja laturit ees saa pois tuolta irrottamatta imusarjaa/jakovaihteistoa? Huh huh..
Ei mikään ihme ettei tullu kunnolla tsekattua niitä bensalinjoja tuolta moottorin takaa..
Välistä tekis mieli lyödä hanskat tiskiin tuon kanssa ja mennä pankkiin ja ostaa valmis Delta.. Mutta nyt taas innostaa joten katsotaan.
No pitkästä aikaa olen innostunut tuota lankista remppaamaan. Purkutyöt ovat edelleen käynnissä. Täytyy muuten nostaa hattua niille jotka integralen konehuoneessa remppaa tekevät. Jopa näin kun on kansi/imusarja poissa on ihan tarpeeksi työlästä irroittaa tehostajan pumppua ja laturia. Eihän sinänsä ihme jos auto suunniteltiin Sohc-moottorille ja joku meni kenkälusikalla survomaan sinne täyskokoisen teeceen ja nelivedon.. Miten ihmeessä noi startit ja laturit ees saa pois tuolta irrottamatta imusarjaa/jakovaihteistoa? Huh huh..
Ei mikään ihme ettei tullu kunnolla tsekattua niitä bensalinjoja tuolta moottorin takaa..
Välistä tekis mieli lyödä hanskat tiskiin tuon kanssa ja mennä pankkiin ja ostaa valmis Delta.. Mutta nyt taas innostaa joten katsotaan.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Tuollahan se tallissa makaa.. Talven jälkeen ei oo kerenny koskea. Konehuone purettu ja osittain putsattu. Varaosa-auto odottaa pihalla (etuveto) Tulee nyt kaikki nurkat jynssättyä joten sihdataan 2037 lumipalloralliin????? Suunnitelmissa vakiokone mutta kevennetty sisusta alumiinikaarilla ja talviseen harrasteajoon. Jos noi valmistuiskin vain suunnittelemalla..
No joka tapauksessa luovutettu ei toki olla, ajanpuute vaan estänyt tuon ja SuperMirafiorinkin valmistumisen kesäksi.
No joka tapauksessa luovutettu ei toki olla, ajanpuute vaan estänyt tuon ja SuperMirafiorinkin valmistumisen kesäksi.
Hei hou, suunnitelmat senkun paranee. Bemareiden nöyryytyksen varmistamiseksi, jäisellä tiellä liikennevaloissa, kevennetään sitten kaikki mahdolliset kilot pois. Ja kun tuo sutii vakiokoneellakin tuossa tilanteessa niin tehoista ei välitetä pätkääkään!
resepti olisi: sisusta pois, 2-paikkainen kevyillä penkeillä, pleksi-ikkunat, tehostimet ja kaikki muut tarpeettomat pois keulalta (paitsi nopea hammastanko) ja tärkeimpänä: vaihdetaan kakslitrainen tasapainoakseleilla varustettu mylly etuvetoisen 1,6 koneeseen!
Jokos siellä tuli hiljaista, häh?
resepti olisi: sisusta pois, 2-paikkainen kevyillä penkeillä, pleksi-ikkunat, tehostimet ja kaikki muut tarpeettomat pois keulalta (paitsi nopea hammastanko) ja tärkeimpänä: vaihdetaan kakslitrainen tasapainoakseleilla varustettu mylly etuvetoisen 1,6 koneeseen!
Jokos siellä tuli hiljaista, häh?
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Olikohan punainen, leima lopussa, hinta jotain 1000e hujakoissa.Sämpy kirjoitti:Kuinkahan monta PrismaGralea on suomessa jäljellä? Niitähän tuli kai 17 Suomeen
Vuosi sitten oli Turussapäin reilu 300tkm ajettu myynnissä yksityisellä.
mulle samoihin aikoihin kaupiteltiin tuommoista turun suunnalta.
6+6=126